wibako

pasek alternatora pilne

Moderator: mechanior

pasek alternatora pilne

Postprzez manius » 05 Sie 2010 22:17

panowie, takie pyatnie, poszedl mi jeden z dwoch paskow alternatora, i takie pytanie, co tzreba zrobic zeby go wymienic, w miare bez bolesnie, poki co zauwzylem ze jest tam zaje..... ciasno i szajbki znajduja sie pomiedzy blokiem silnika a wiatrakiem chlodnicy, i nie wiem z ktorej strony to ugryźc;/ prosze o pomoc, najlepiej z opisem kolejnych czynnosci.

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Reklama

simmet

Postprzez dxs » 06 Sie 2010 01:00

Zdejmiesz kratkę wiatraka i przełożysz pasek 10 min. i po robocie.Tyle że stary plus nowy to zły pomysł bo nie będą napięte równomiernie.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez manius » 06 Sie 2010 22:04

nie nie, taka opcja nie wchodzi nawet w gre, ida nowe nawet wszystkie trzy, od wspomagania też, stary nawet porzyznał mi racje, bo koszty nie wielkie, a "przy jednych plackach" bedzie wszystko zrobione.
dzis tak na spokojnie obejzalem sprawe o doszedlem do tego samego wniosku ze oslone sie sciaga, dzieki za upewnienie, pzdr
"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez dxs » 06 Sie 2010 23:42

Oświeć mnie i powiedz o jakim wspomaganiu mówisz ?
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 07 Sie 2010 11:42

pewnie chodzi o klimę,
upewnij się czy w maszynie na pewno były 2 paski, konstrukcja pozwala na założenie 2 (szajbki maja po 2 rowki) ale w większości maszyn fabrycznie montowano pojedynczy pasek (nawet z alternatorem 90A)
w takim przypadku rowki kół nie wycierają się równo i zamontowanie 2giego paska spowoduje ich nierówne napięcie i w efekcie szybsze zużywanie obydwu (ten mocniej naciągniety pęknie a ten słabiej wytrze się na skutek wibracji)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez manius » 07 Sie 2010 20:00

no oryginalnie byly dwa, co prawda nie widzialem tego wczesniej ( bo nie zwracalem uwagi) ale jak znalazlem wiszacy pod maszyna to juz sie przygladnalem skad jest,
tak calkiem mozliwe ze chodzi o klime z tym trzecim paskiem. dlaczego mialy by byc nie rowno napiete jesli beda obydwa nowe? no ciekawe co piszesz z tymi naciagami, opcja jeszcze jest taka, ze poprzedni wlasciciel tak założył...
gorsza sprawa jest, bo stary nie może nigdzie dopaść oryginałów, i poki co dalej jezdze na starych, a w rezerwie mam zwykle samochodowe.

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Postprzez mechanior » 07 Sie 2010 22:17

po co ci oryginały?
dobre zamienniki (GATES lub KLEBERG) to koszt najwyżej 80-100 pln
zadzwoń lub napisz to ci wyślę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez dxs » 08 Sie 2010 13:04

Wystarczy zmierzyć pasek ma ok.1350 mm x 13 i kupić zamiennik nawet za 30 pln.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 08 Sie 2010 13:30

rozmiar oryginału to 1335 x 12,7 (1/2`)
niestety typowy rozmiar to 1325 lub 1350, polecam ten pierwszy bo dłuższy po lekkim naciągnięciu nie da się napiąć alternatorem (kończy się zakres regulacji)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej