Strona 1 z 1

hamulce VOLVO BL71

PostWysłany: 19 Wrz 2010 18:41
przez artur.nov@wp.pl
Odwiedził mnie serwis VOLVO w ramach bezpłatnej akcji serwisowej dotyczącej hamulców. Chodzi o to że w niektórych egzemlarzach podczas hamowania na 3 i 4-tym biegu następował stuk (załanczał się wtedy przód i koparka hamowała na cztery koła). W mojej BL-ce takie objawy nie występowały. Serwis miał zainstalować ,,spowalniacz'' by przód załanczał sie płynnie. Niestety usnięcie usterki polegało na całkowitym odcięciu przodu. Teraz koparka hamuje tylko na tylne koła i stuki już nie będą występować hihi. Brawo dla VOLVO !!! Mam pytanie do urzytkowników BL-ek czy spotkali się z podobną sytuacją?

PostWysłany: 19 Wrz 2010 21:47
przez micha86
Witam Pana niewiem o co chodzi z ta kampania "spowalniaczem" w bl. Ale stuki beda musza tam byc ponieważ jest tam sprzegło kłowe, pracuje dosc głosno ale to dla niektórych operatorów, inni nawet na to uwagi niezwracaja, we wczesniejszych modelach było sprzegło cierne w kąpieli olejowej niby mniej wytrzymałe ale bez zadnych stuków. Nie wyobrażam sobie aby mozna było tam zainstalowac spowalniacza tych hamulców, w skrzyni przekładniowej (carraro) jest taki kosz z zabkami i sprężynami sterowany elektro hydraulicznie, chyba ze zostaje wymieniony zawor sterujacy ta blokada, ale to terz niemiało by wielkiego wpływu na głosnosc pracy tego sprzegła.
Niby serwis rozłączył Panu ta blokade 3 i 4 biegu to co oni tam panu zrobili załozyli ten spowalniacz PYTAM SIE GDZIE?!. Zeby niezałącza sie Panu 3, 4 biegu blokada wystarczy odłączyc jeden czujnik na skrzyni, więc bez sensu było by montowac jakis dodatkowy element. Trodno bedzie jezdzic koparka bez tych hamulców na 4 koła jak sie rozpedzisz. Jak to jest prawda to co Pan pisze o tej KAMPANI to dowiem sie czegos wiecej o tym, i wtedy dam znac na czym ma to polegac.

POZDRAWIAM

PostWysłany: 20 Wrz 2010 18:10
przez artur.nov@wp.pl
Nazwę SPOWALNIACZ zaznaczyłem w cudzysłowiu. Tak naprawdę zainstalowano dodatkową wiązke kabli i przekaznik by przy hamowaniu na 3 i 4 biegu przód się nie załanczał. Ominięto stary przekaznik i tyle. teraz przy mocniejszym wciśnięciu hamulca tylne koła się blokują, a to już nie jest zabawa.

PostWysłany: 20 Wrz 2010 20:47
przez Jaaa
Trzeba było się zainteresować co dokładnie robi servis,a nie pisać według mnie bzdury.
Dobre rozwiązanie,niedawno ową wiązke kabli wraz z czujnikiem prędkości zmieniano w mojej blce.Przedni most załancza się po przekroczeniu 20km/h.A przy prędkości niedochodzącej 20km/h i gwałtownym hamowaniu wystarczająco radzą sobie tylne hamulce.Minusem poprzedniego rozwiązania było dość mocne zdzieranie się przednich opon przy skręcaniu i jednoczesnym hamowaniu.A przytym któryś z inżynierów w volvo niepomyślał otym że maszyna posiada pływającą łyżke,która w pierwszej pozycji przełącznika wcześniej działała tylko przy 3 i 4 biegu,po owej akcji załancza się powyżej 20km/h,ale druga pozycja działa normalnie,jak wcześniej ;)

PostWysłany: 21 Wrz 2010 17:38
przez artur.nov@wp.pl
Do Jaaa. nie piszę bzdur tylko stwierdzam fakty. w mojej BL-ce nie załancza się po tej operacji przedni most ani po przekroczeniu 20-tu ani 30-tu km/h. pozdrawiam :)

PostWysłany: 23 Wrz 2010 22:06
przez micha86
witam nie miałem okazji tym sie jeszcze zajac brak czasu. Jaaa wyjaśnił to dość przejrzyście, Jeśli jesteś pewien, ze nie działa ci tak jak powinno, to czemu nie zgłaszasz tego do serwisu?

PostWysłany: 24 Wrz 2010 19:28
przez artur.nov@wp.pl
stara wiązka i czujnik pozostaje w maszynie. Kwestia przełączenia do poprzedniej konfiguracji to ok. 30 min. To nie problem. Problemem jest to że VOLVO nie wie jak poradzić sobie z Tym problemem i odcina przedni most profilaktycznie.

Re: hamulce VOLVO BL71

PostWysłany: 27 Cze 2017 20:12
przez Dz0rdasz
A skąd maszyna wie kiedy jest ten 3 i 4 bieg ? Gdzieś na skrzyni musi być jakiś czujnik , od dawna go poszukuję .

Ktoś wie gdzie na skrzyni on jest ?