wibako

Volvo bl71 olej na kole

Volvo bl71 olej na kole

Postprzez lubachapiotr » 14 Sie 2013 20:17

Witam od 2 tyg dojeżdżam codziennie z bazy na budowę około 20 km w jedna stronę, wczoraj zobaczyłem ze po tylnym kole od środka leje się olej, po oponie od środka spływa. Co to możne być i jak zlikwidować awarie?
Z góry dzięki.
p.S Jaki ewentualny koszt czesci (uszczelnicze itp)

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Reklama

simmet

Volvo bl71

Postprzez mechanior1 » 15 Sie 2013 09:34

Ustaw maszynę na stopach i zobacz czy nie mam luzu to koło.Jeżeli nie to najprawdopodobniej poszedł tylko uszczelniacz wewnętrzny.Jeżeli masz most z hamulcami przy kole (model młodszy) a nie przy mechanizmie różnicowym to będziesz potrzebował specjalnego klucza żeby się do tego dobrać.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Re: Volvo bl71

Postprzez bundi » 15 Sie 2013 11:03

lubachapiotr napisał(a):Witam od 2 tyg dojeżdżam codziennie z bazy na budowę około 20 km w jedna stronę


Nie ma tam możliwości zostawienia maszyny? Na takich przejazdach maszynka dostaje w dupę najwięcej.
Szkoda sprzętu, paliwa i przede wszystkim czasu.
No chyba, że ci tłusto płacą za te dojazdy.

Miałem podobną usterkę w moim NH. Koszt uszczelniacza w HKL- coś koło 350zł brutto.
Veni Vidi Excavatus

bundi
Operator

  • Posty: 275
  • Rejestracja: 25 Sty 2008 20:10
  • Miejscowość: Twierdza Wrocław
  • Pochwały: 6

Maszyna: New Holland B115B
Wacker Neuson 1703

Firma: usługowa


Volvo bl71

Postprzez lubachapiotr » 15 Sie 2013 20:00

Dużo pracy przy wymianie takiego uszczelniacza???? Wytłumaczcie mi to, bo słabo z mechaniką, a zrobić będę musiał pewnie sam.

EDIT: Jeszcze napiszcie co jeśli jest luz na tylnym kole??
Ostatnio edytowany przez peckiel 16 Sie 2013 18:18, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Proszę o używanie polskich znaków. Jeżeli chcesz coś dodać użyj opcji edytuj!

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Volvo bl71

Postprzez mechanior1 » 16 Sie 2013 08:19

Jeżeli masz luz na kole to prawdopodobnie poluzowała się nakrętka dociskająca łożysko albo ,co gorsze,pękło łożysko.Radze zabrać się za to jak najszybciej bo do wymiany będzie cała piasta jak się łożysko rozsypie.Podaj numer mostu i rok produkcji maszyny to wtedy będzie wiadomo jak się do tego zabrać.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Re: Volvo bl71

Postprzez lubachapiotr » 16 Sie 2013 18:50

Sprawdzałem to dziś olej się leje i jest luz kole jak ruszam nim na podniesionych stopach. Jak sprawdzić tą nakrętkę i gdzie ona jest?

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Volvo bl71

Postprzez mechanior1 » 16 Sie 2013 21:48

Nie napisałeś nadal z którego roku jest maszyna i jaki jest ten most.Były co najmniej dwa modele.Maszyny prawdopodobnie po 2005roku maja most z hamulcami od strony zwolnic i w nich nakrętka jest wewnątrz za satelitami.Musisz wtedy zdemontować koło,spuścić olej z mostu (w zagłębieniu od strony hamulców będzie najlepiej) odkręcić zwolnice (śruby z łbem imbusowym wokół zwolnicy) następnie wysunąć całą zwolnice razem z półosią.jak będzie na zewnątrz to wyjmij półoś następnie zdemontuj tarczki hamulcowe i śruby je ustalające wraz z kołkami ustalającymi.Teraz wkładasz palce pod satelity od wewnątrz jak wchodziła półoś i wysuwasz satelity (może iść z oporem). Pod satelitami zobaczysz taką nietypowa nakrętkę o średnicy ok.140mm i to właśnie ona dociska łożysko koła.Piszę z głowy więc mogłem coś pominąć.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Volvo bl71

Postprzez lubachapiotr » 16 Sie 2013 21:55

mechanior1 możesz mi podać gg?

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Volvo bl71

Postprzez mechanior1 » 16 Sie 2013 21:59

Na tym kompie nie mam a stacjonarny padł:(

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Volvo bl71

Postprzez lubachapiotr » 16 Sie 2013 22:03

Powiedziałem szefowi dziś, że się leje z koła i jest luz, a on na to że się serwis zamówi z Volva i pewnie każe mi robić dalej na tym sprzęcie z awarią. Jak myślicie ile serwis weźmie za naprawę takiej usterki i czy mogę delikatnie na razie pracować na tym sprzęcie?

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Volvo bl71

Postprzez mechanior1 » 16 Sie 2013 22:13

Tak naprawdę to nie znasz dnia ani godziny kiedy to padnie.Lepiej zdemontować od razu bo jak coś się dostanie między zęby to do roboty będzie cała przekładnia (piasta)albo nawet jej wymiana koszt w serwisie to pewnie jakieś 10 000zł.Jeżeli będzie wszystko całe to wymienią tylko uszczelniacz i dociągną nakrętkę a wtedy może w 1000 zł się zmieszczą.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Volvo bl71

Postprzez lubachapiotr » 16 Sie 2013 22:19

Aha a jeśli łożysko pękło? To jaki koszt i czy gdyby było pęknięte możliwa by była jazda?

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Volvo bl71

Postprzez mechanior1 » 16 Sie 2013 22:48

Już widziałem podobne przypadki.Wystarczy,że pęknie jedna bieżnia i do puki się nie wysypią wałeczki to jakoś śmiga.
Czy na 100% jesteś pewien,że luz jest na kole a np.nie buja się cały most??
Starsze modele mostów często się odkręcały a czasami zrywały się śruby którymi był mocowany do ramy.Poproś kogoś żeby poruszał kołem a ty sam zobacz od spodu czy luz jest na połączeniu piasty z mostem czy może cały most jest luźny.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Volvo bl71

Postprzez lubachapiotr » 17 Sie 2013 09:25

Most jest sztywny, własnie tak jak piszesz wsiadłem po wcześniejszym operatorze na sprzęt i była własnie urwana jedna śruba od cybantu podtrzymującego most (nie wiedziałem o tym), gdy pracowałem urwało drugą i skręciło jeszcze druga stronę. Most się przesunął, wałek kardana do wymiany i elektromagnes od btsu, to zrobiliśmy sami. Lecz za ten wyciek w kole i luz nie wiemy czy się zabierać. Także jak piszesz to starszy model i możesz pewnie powiedzieć coś więcej teraz. Pewnie łożysko i uszczelniacz poszły jak się nie mylę.

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Volvo bl71

Postprzez mechanior1 » 17 Sie 2013 11:11

W tym modelu nie potrzebujesz specjalnego klucza ale tez nie jest łatwo. Po zdjęciu koła dobrze jest przechylić maszynę na stopach (w prawo lub w lewo) tak żeby za dużo oleju nie stracić, szczególnie jak jest w miarę nowy. Obudowa piasty jest przykręcona na obwodzie między śrubami kół na dwie śrubki pod mały imbus nr 5, jak się nie mylę. Niestety lubią się urwać przy odkręcaniu bo czasem są montowane na klej. Dobrze jest podgrzać te śruby albo kilka razy walnąć młotkiem żeby się zluzowały. jak je odkręcisz to wtedy zdejmiesz obudowę razem z satelitami. pozostanie wieniec zębaty i wewnątrz niego będziesz miał koło zębate przykręcone na 8 śrub. Następnie wyjmiesz pierścień zabezpieczający i zostanie ci piasta z łożyskami i uszczelniaczem, którą zbijesz młotkiem z mostu. Od strony mostu tez jest uszczelnienie które możesz sprawdzić.

Autor postu otrzymał pochwałę

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

Volvo bl71

Postprzez lubachapiotr » 17 Sie 2013 11:29

Dzięki wielkie masz numer telefonu może jak byśmy się za to zabrali i mieli jakąś przeszkodę na swojej drodze to bym zadzwonił się doradzić jeśli oczywiście można.
Ostatnio edytowany przez peckiel, 17 Sie 2013 13:08, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Używaj polskich znaków. Jeżeli masz z tym problem ustaw w przeglądarce sprawdzanie pisowni.

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Volvo bl71 olej na kole

Postprzez lubachapiotr » 28 Sie 2013 21:06

Dzięki pomocy mechaniora1 sami zrobiliśmy maszynę bez pomocy serwisu. Luz na kole zniknął i olej się nie leje. Dzięki kolego !!!

lubachapiotr
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 03 Lut 2009 17:56
  • Miejscowość: Kraków

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej