wibako

uszczelnienie tylnej obrotnicy- przeróbka (Wasze porady)

uszczelnienie tylnej obrotnicy- przeróbka (Wasze porady)

Postprzez owner21 » 21 Maj 2014 10:20

Marka i model maszyny: IHC 3500A
Rok produkcji: 1980

Witam Mam problem z obrotnicą tylnej łyżki (podobną do Ostrówkowej) w IHC o numerze Series3500A2740167B. Budowa taka jak w Ostrówku tłok, zębatka, tłok całość z jednego kawałka metalu... Na środku tłoka podcięcie na uszczelnienie tłok ma średnicę 114,3 podtoczenie ma 6 mm a szerokość rowka 3,5mm. Typ uszczelnienia bardzo podobny do uszczelnienia Cat CTC -9X7269 (oring guma +tworzywo z zewnątrz). Zastanawiam się nad wytoczeniem w cylindrach siłowników obrotnicy podtoczenia na włożenie tam uszczelniacza. Może ktoś podpowie gdzie kupię taki uszczelniacz z otworem wewnętrznym 114,3mm. Dla "purystów" którzy są przeciwni przeróbkom powiem ze wymieniałem te uszczelnienia na dorabiane w Polsce efekt był zadowalający na 3 dni później znów zaczynało ciec... Pewnie powiecie bym dał tłok do przetoczenia na uszczelniacze Cat (takie jak podałem) ale to sporo pracy ze zdemontowaniem ramienia a wybrać cylindry to jakaś godzinka pracy na stronę. Co sadzicie o takim rozwiązaniu - czy ktoś widział coś takiego w praktyce?

owner21
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 Gru 2012 00:03

Maszyna: k406 &jcb 3c


Reklama

simmet

uszczelnienie tylnej obrotnicy- przeróbka (Wasze porady)

Postprzez mechanior » 22 Maj 2014 09:14

Zdjęcia by się przydały.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: uszczelnienie tylnej obrotnicy- przeróbka (Wasze porady)

Postprzez owner21 » 17 Sie 2014 09:42

Witam oto http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b9 ... 3b460.html wymiarowana fotka *pacjenta * . Po rozmowie z technikami z jednej z firm którzy powiedzieli iż dla tłoczysk srednicy 10cm i wyżej stosuje się uszczelnienia szerokości 6mm lub większe . Postanowiłem użyć uszczelnień CTC -9X7269 Czyli przetoczyć tłoczyska (będzie z tym sporo zachodu bo trzeba demontować całe ramię i przewody ale myślę ze to wytrzyma kilka lat ... ) Poza tym dostęp do w/w uszczelnień jest dobry bo występują w *DECIE* Cata D8 który robiony jest od 2002 r ... Oto link do uszczelnień które mam zamiar założyć http://www.ebay.pl/itm/CTC-9X7269-Cater ... 3cdd1952bb

owner21
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 Gru 2012 00:03

Maszyna: k406 &jcb 3c


uszczelnienie tylnej obrotnicy- przeróbka (Wasze porady)

Postprzez mechanior » 18 Sie 2014 20:53

występują w *DECIE* Cata D8 który robiony jest od 2002 r

Masz na myśli maszynę DT czyli spychacz?
To tak jak byś powiedział : takie łożysko występuje też w "boschce" marki Makita...
Jaki jest sens toczyć tłoczysko? Zastanowiłeś się że trzeba go jeszcze potem wyszlifować i wypolerować a na koniec pochromować? A nie taniej zrobić nowe a już w ogóle dorobić uszczelnienia?

Btw, uszczelnienie z linku to dwukierunkowy uszczelniacz tłoka musi mieć olej po obydwu stronach...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: uszczelnienie tylnej obrotnicy- przeróbka (Wasze porady)

Postprzez owner21 » 18 Sie 2014 22:43

Dokładnie w takiej maszynie występują w/w uszczelnienia https://www.youtube.com/watch?v=g-MPa1lSTtg ,w którym siłowniku to nie pytaj (nie wiem ) Pewnie dla Kolegi Mechaniora ustalenie nie będzie problemem ...:) Ja nie czuję się specjalistą w tej branży -tylko słucham co Wasi Koledzy po fachu mają do powiedzenia i staram się to ogarniać logiką... Co do chromowania tłoczyska a właściwie rowka pod uszczelnienia (to Kolega miał pewnie na myśli ?) ,to powiem że na 98 % rowek w oryginale nie był chromowany (a reszta tłoczyska pewnie tak ) . Co do wybranego typu uszczelnienia to konstrukcja nie odbiega od oryginału który był zastosowany mam na myśli to że pod zewnętrznym uszczelniaczem z jakiegoś rodzaju tworzywa jest gumowy rozprężny pierścień (i tylko takie jest to podobieństwo ). Nie kwestionuję Twojej fachowej wiedzy . Tyle że jeśli mam wybór między 3 mm uszczelnienia a 6 to wybiorę 6 w podobnym rozwiązaniu . Co do tego iż jest to poprawianie firmy - tak nie widzę w tym problemu bo np Ford Escort Mk1 miał 4 bębnowe hamulce a ludzie którzy go tuningują do wersji użytkowej (i to nie ekstremalnie ) wstawiają 4 hamulce tarczowe z późniejszej wersji MK2 po to by zatrzymywać się na przyzwoitym dystansie (puryści się pewnie na takie coś zżymają - ja nie widzę w tym problemu ) Fotka całego cylindra siłownika obrotu (przeciwna strona niż ten wymiarowany ) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/315 ... da974.html

owner21
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 Gru 2012 00:03

Maszyna: k406 &jcb 3c


uszczelnienie tylnej obrotnicy- przeróbka (Wasze porady)

Postprzez mechanior » 18 Sie 2014 23:20

To może zacznijmy od uzgodnienia języka a właściwie określenia co i jak się nazywa bo to jest bardzo ważne dla udzielenia pomocy: maszyna którą nazywasz DETEM jest SPYCHACZEM lub SPYCHEM, DET a właściwe DT to po prostu jeden z modeli tej maszyny. Dlaczego to takie ważne? Bo trzeba się jakoś dogadać, używać JEDNAKOWYCH pojęć opisujących rzeczywistość i jej konkretne elementy.
Wyjaśnienie jest proste - jak chcesz dogadać się z angielskim rzeźnikiem, to musisz znać przynajmniej angielskie nazwy mięsa i wędlin, inaczej zamiast schabu dostaniesz flaki :faja:
Z opisu wnoszę że to co nazywasz tłoczyskiem ja bym nazwał tłokiem, chyba że mówimy o siłowniku nurnikowym z tłoczyskiem o średnicy tłoka. Tak czy inaczej oprócz roboczego uszczelniacza który przyjmuje na siebie ciśnienie oleju musi być jeszcze coś co uszczelnia tą część systemu od środowiska zewnętrznego czy choćby reszty mechanizmu gdzie olej już w normalnych warunkach pracy nie występuje.
Wygląd zewnętrzny zazwyczaj niewielu mówi o budowie wewnętrznej a jeśli nawet to nie wyklucza zastosowania wielu możliwych rozwiązań, więc jeśli ktoś ma wątpliwości co do smaku cukierka pokazywani zdjęcia torebki w której był niewiele daje komuś kto w życiu ich nie jadł.
Dlatego preferujemy w takich przypadkach przekroje, rysunki techniczne, złożeniowe czy widok elementu po rozebraniu.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej