wibako

Łożysko sprzęgła kramer 615 wahliwe czy walcowe

Łożysko sprzęgła kramer 615 wahliwe czy walcowe

Postprzez arek kramer » 23 Sie 2014 18:25

Marka i model maszyny: kramer 615
Rok produkcji: 1982

Witam wysiadło mi sprzęgło a raczej możliwość zmieniania biegów przód - tył.Nie chodziło odkąd mam tą koparke zawsze był problem ze zmianą kierunku jazdy.Sprzęgło jest typu ciernego zwykłe suche z 2 tarczami każda do swojego kierunku jazdy.Po wyjeciu okazało się że łożysko oporowe powucierało te popychacze czy koniki (nie wiem jak to się nazywa).Żeby tak mogło się powycierać musiał się kosz sprzęgłowy źle ustawić czyli nie osiowo z łożyskiem oporowym.Ten cały ciężki kosz sprzęgłowy trzyma się na 1 łożysku i co ciekawe jest to łożysko wahliwe o numerze 2308.I tu moje pytanie czy ktoś popełnił błąd i zamontował niewłaściwe łożysko bo moim zdaniem to przez nie kosz ustawiał się jak mu pasowało względem łożyska oporowego. Znalazłem też w internecie łożysko o tym samym numerze ale walcowe i wydaje mi sie że to takie powinno być.Bardzo prosze o pomoc i jakieś podpowiedzi bo może co innego odpowiada za tą awarie.
IMG_2679.jpg
kosz i wytarte popychacze łożysko jest z drugiej strony

arek kramer
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 10 Sie 2014 09:55

Maszyna: KRAMER 615

Firma: WŁASNA


Reklama

simmet

Łożysko sprzęgła kramer 615 wahliwe czy walcowe

Postprzez arek kramer » 26 Sie 2014 21:32

W związku z brakiem odpowiedzi spróbuje założyć łożysko walcowe zobaczymy czy będzie lepiej.A tak przy okazji tak wyglądały tarcze jedna całkiem zjechana.Jako że nowe są nie do dostania dałem do wymiany okładziny koszt 340 zł brutto za 2 szt
Załączniki
IMG_2692.jpg
IMG_2691.jpg
IMG_2689.jpg

arek kramer
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 10 Sie 2014 09:55

Maszyna: KRAMER 615

Firma: WŁASNA


Łożysko sprzęgła kramer 615 wahliwe czy walcowe

Postprzez mechanior » 26 Sie 2014 22:04

Nie dziw się brakiem reakcji na twój problem, ta maszyna jest mało spotykana a Kramer produkuje w sumie jedynie ładowarki i w dziale ŁADOWARKI dyskutuje się o tej marce, szukaj tam pomocy i speców.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Łożysko sprzęgła kramer 615 wahliwe czy walcowe

Postprzez arek kramer » 27 Sie 2014 09:09

Dzięki za rade ,chyba tak zrobie i poszukam tam wskazówek.Wieczorem może jakoś przeniose temat .

arek kramer
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 10 Sie 2014 09:55

Maszyna: KRAMER 615

Firma: WŁASNA


Łożysko sprzęgła kramer 615 wahliwe czy walcowe

Postprzez mechanior » 27 Sie 2014 20:35

Nie przenoś tematu bo jest w dobrym miejscu, poszukaj osób znających się na rzeczy i podeślij im na PW link do swojego problemu. Poszukaj gościa o pseudo KOWALKI.

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Łożysko sprzęgła kramer 615 wahliwe czy walcowe

Postprzez arek kramer » 06 Wrz 2014 20:38

Sprzęglo zrobione , założyłem lożysko walcowe- troche trzeba było środkową tuleje skrócić i dać podkładki trzymające z jednej strony. Dlatego chyba na 100% bylo tam w orginale łożysko wachliwe.Jak bylo wszystko nowe i nikt tam nie grzebał - bylo pewnie wszystko wyważone i pewnie działało super.Teraz po tylu latach łożysko walcowe lepiej działa - kosz juz nie lata po calej skrzyni i nie wibruje.Kierunki jazdy zmienia się już o niebo lepiej ale nie idealnie.Nieraz działa za każdym nacisnięciem sprzęgła - słychać wtedy takie pstryknięcie , ale nieraz nie da rady wciskając sprzeglo przesunąć tego pierścienia co zmienia kierunki. pomaga wtedy podniesienie obrotów silnika i wciśnięcie sprzęgła ze 2-3 razy aż poczuje -lub uslysze pstryknięcie.Pewnie przy wyższych obrorach siła odśrodkowa pomaga przełaczyć kierunek jazdy.Dzieje się tak tylko przy zmianie ze wstecznego na jazde do przodu.Narazie działa całkie nieźle i nie mam czasu znowu tam grzebać żeby wyregulować.Może samo się wyrobi bo im dłużej jeżdze tym żadziej się zacina

arek kramer
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 10 Sie 2014 09:55

Maszyna: KRAMER 615

Firma: WŁASNA


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej