wibako

Remont Perkinsa 1004.4T

Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez Artur860 » 31 Gru 2014 02:56

Marka i model maszyny: Fermec 860
Rok produkcji: 1998

Witam. Po nowym roku zaczynam remont mojego Pekinsa 1004.4Turbo który od połowy sezonu zaczął mi niemiłosiernie palić olej i kopcić z odmy bardziej niż z wydechu ;)
Przed rozebraniem silnika zmierzę jeszcze ciśnienie oleju, ciśnienia sprężania.

Potrzebuję porady jakie komplety(tłok+tuleja+pierścienie) zakupić żeby to pochodziło?
To samo z ewentualnymi panewkami, kompletem uszczelek/uszczelniaczy.
Gdzie dobrze i tanio zregenerować głowice?
Na jakie koszta muszę być przygotowany i na co w szczególności zwrócić uwagę przy remoncie tego silniczka?
Może ktoś zna jakiś dobry,tani sklep z częściami do Perkinsa w łódzkim ?
Zauważyłem, że po odkręceniu dekielka przy napędzie pompy wtryskowej na pracującym silniku słychać metaliczne stuki(szczególnie na zimnym silniku). Co to może oznaczać?

Awatar użytkownika
Artur860
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 23:46
  • Miejscowość: Zduńska Wola
  • Pochwały: 1

Maszyna: Fermec 860 '98

Firma: ART-KOP


Reklama

simmet

Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez Traktorzysta » 03 Sty 2015 23:03

Co do głowicy to polecam ten zakładzik:
https://pl-pl.facebook.com/pages/Firma- ... 08?sk=info

to sa prawdziwi wirtuozi regeneracji głowic, maja super dokładne maszyny np szlifierka do zaworów ma podziałkę zedu 1mikrona!
A ceny niewygórowane np za głowice do perkinsa 1104D (4 zawory na cylinder) zapłacilem 400zł

Autor postu otrzymał pochwałę

Traktorzysta
Pomocnik operatora

Maszyna: MF5455 2009, Mecalac 12MSX 2005

Firma: Gospodarstwo rolne.


Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez Artur860 » 05 Sty 2015 20:34

Dzięki za kontakt. Pewnie się przyda bo w okolicznym zakładzie powiedzieli mi 700zł za głowice.

Dzisiaj poszły pierwsze kroki w rozbiórce Perkinsa.
Zmierzyliśmy ciśnienie oleju: 1 atm na ciepłym silniku. nie za mało?

z trudem zdemontowaliśmy wtryski i zmierzyliśmy sprężanie:
I : 25atm
II: 27atm
III: 26atm
IV: 18,5atm

Pytanie brzmi ile ma nowy Perkins i jaka jest minimalna granica?
Ostatni cylinder jest na pewno nie w porządku i niepokoi mnie czy tam wystarczą tylko pierścienie.

Zdjęliśmy też pokrywę klawiatury i zauważyłem za duży luz zaworowy. Wszędzie około 4mm. Jaki powinien być luz na zaworach??

Awatar użytkownika
Artur860
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 23:46
  • Miejscowość: Zduńska Wola
  • Pochwały: 1

Maszyna: Fermec 860 '98

Firma: ART-KOP


Re: Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez puszek_ZGY » 05 Sty 2015 22:23

Zawory dla Perkinsa to:

- ssący - 0,20-0,25mm
- wydech - 0,40-0,45mm

Regulację należy przeprowadzać na zimnym silniku. Kontrolę stanu luzu zaworowego powinno przeprowadzać się co 2000mtg.

Jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to najważniejszą sprawą jest różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami, jeśli przekracza ona 20%, to należy konsekwentnie się temu przyjrzeć. U Ciebie ma miejsce taka sytuacja. Powodem może być wspomniany już wielokrotnie luz zaworowy a stricte nieprawidłowy, to przez niego sprężanie może osiągać taki pułap.

Ciśnienie sprężania, ważne żeby było mniej więcej równe, czyli tak jak wspomniałem, różnica nie przekraczała 20% (4-6bar). W praktyce przedstawia się to tak jak u Ciebie na tych 3-ch cylindrach czyli 25-27bar, a nawet 22-25bar, dlatego w "nowym" może być nawet nieco ponad 30bar.

Wszystko tak na prawdę zależy od wielu innych czynników zewnętrznych, m.in.: stopień naładowania akumulatora, luz zaworowy, temperatura silnika, sprawność rozrusznika, olej (jakość), filtr powietrza itp.

Artur860 napisał(a):Zmierzyliśmy ciśnienie oleju: 1 atm na ciepłym silniku. nie za mało?


Na biegu jałowym?

Autor postu otrzymał pochwałę
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez Artur860 » 06 Sty 2015 11:47

puszek_ZGY napisał(a):
Artur860 napisał(a):Zmierzyliśmy ciśnienie oleju: 1 atm na ciepłym silniku. nie za mało?


Na biegu jałowym?


Tak na biegu jałowym około 1 atm. Na wyższych obrotach około 1,4 atm z tego co pamiętam.

A co do tego luzu który u mnie zauważyłem, ok 4mm: Czy to nie świadczy o nadmiernym zużyciu krzywek na wałku rozrządu?

Awatar użytkownika
Artur860
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 23:46
  • Miejscowość: Zduńska Wola
  • Pochwały: 1

Maszyna: Fermec 860 '98

Firma: ART-KOP


Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez Traktorzysta » 06 Sty 2015 17:14

Na max obrotach silnika powinno byc minimum 2,5 kg/cm.
Co do luzu to wszystkie elementy się na niego składaja, nie tylko krzywki, wybijaja sie popychacze, dźwigienki, trzonkui zaworów, i to wszystko sie sumuje, zużycie krzywek niekoniecznie musi być nadmierne.

Traktorzysta
Pomocnik operatora

Maszyna: MF5455 2009, Mecalac 12MSX 2005

Firma: Gospodarstwo rolne.


Re: Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez puszek_ZGY » 06 Sty 2015 21:19

Artur860 napisał(a):Tak na biegu jałowym około 1 atm. Na wyższych obrotach około 1,4 atm z tego co pamiętam.


Można powiedzieć, że jest to jeszcze w normie. Jeśli spada poniżej 0,5bar, jednostka napędowa nadaję się no remontu, bądź problem może tkwić w pompie olejowej/rozprowadzeniu oleju. Choć może być również "drobnostka"... zapchany smok, filtr oleju, niski stan oleju, nieprawidłowy olej, uszkodzony zawór przelewowy, uszczelka pompy, poluzowana rurka zasysająca itp.

Jeśli chodzi o smarowanie podczas pracy, to te wspomniane 1,4bar to troszkę za mało. Sprawny układ (rozgrzany; temperatura 80-90st C) i obroty rzędu 1500obr/min ciśnienie wówczas powinno skalować 4bar (+/- 1bar)

Artur860 napisał(a):A co do tego luzu który u mnie zauważyłem, ok 4mm: Czy to nie świadczy o nadmiernym zużyciu krzywek na wałku rozrządu?


To już kolega zdążył wspomnieć...

Traktorzysta napisał(a):Co do luzu to wszystkie elementy się na niego składaja, nie tylko krzywki, wybijaja sie popychacze, dźwigienki, trzonkui zaworów, i to wszystko sie sumuje, zużycie krzywek niekoniecznie musi być nadmierne.
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez BUBU860 » 24 Lut 2015 01:12

Witam ja mam w moim silniku tego typu przy 9500mth 31-33 bar na cylindrach, a cicnienie oleju to przy zimnym silniku 4,5atm,a po rozgrzaniu ok.3,7, wiec sa znacznie wyzsze od twoich, maszyne posiadam od 3 lat, nie wiem czy ktos wczesniej przeprowadzal remont silnika, ja teraz wymienialem jedna tuleje,poniewaz mialem wrzezy i na jednym cylindrze przed wymiana bylo 20,a na reszcie 31-33.pozdraiwam

BUBU860
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 24 Lut 2015 01:06

Maszyna: Fermec 860sx, komatsu sk714

Firma: Profi-bruk


Remont Perkinsa 1004.4T

Postprzez Artur860 » 15 Gru 2015 01:39

Witam. Uzupełnie temat.
Pobieżny "remont" który robiłem w styczniu wystarczył na niecały sezon (900mth) - także radzę innym od razu przeboleć te kilkanaście tysięcy złotych i zrobić porządnie.
Tak też staram się zrobić teraz.
Od razu odradzam tanie zamienniki z DieselCzęści w Łodzi zapakowane w pudełka "PropartsDiesel". wałek rozrządu, szklanki, panewki po 1 sezonie wyglądały gorzej niż fabryczne po 17 latach użytkowania.
Tym razem zamówiłem teoretycznie orginalne części Perkinsowskie z UK.
Koszt części z marżą sklepową = 8000 + vat.
(tłoki+tuleje, pierścienie sworzeń, tulejki korb, panewki, pompa oleju, kpl uszczelek, uszczelniacz wału tył+przód, wałek rozrz.+szklanki+popychacze,filtr oleju, czujnik ciś. oleju, bagnet pomiarowy oleju)
Regeneracja głowicy, wymiana tulei+obróbka+planowanie bloku, wymiana tulei główek korbowodów+ pionowanie, szlif wału = 1300 + vat
Kompletna, porządna regeneracja pompy wtryskowej + regulacja wtrysków = 2100zł + vat
Olej silnikowy + płyn chłodzący + filtr paliwa 200zł + vat
Mechanik 1200 + vat

Suma netto: 12800zł - brutto: 15744zł

W tym tygodniu złożone będzie to do kupy więc zobaczymy efekt tego kosztownego zabiegu.

Awatar użytkownika
Artur860
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 23:46
  • Miejscowość: Zduńska Wola
  • Pochwały: 1

Maszyna: Fermec 860 '98

Firma: ART-KOP


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej