Strona 1 z 1

Brak jazdy

PostWysłany: 14 Wrz 2015 17:06
przez marcin55555
Marka i model maszyny: MF-FERMEC 860
Rok produkcji: 1999
Numer seryjny: 00159007738437615990

Witam,
Dzisiaj zauważyłem że po odpaleniu raz łapie raz zrywa napęd bez zastanowienia zdemontowalem filtr dolny doprowadzający olej do pompy wspomagania. Ujrzałem coś dziwnego... Na filtrze jest mnóstwo opilkow miedzianych cieniutkie i długich jak z przewodu elektrycznego.wszystkie są identycznej grubości więc wygląda mi to na kawałek przewodu. Mam objawy takie: Łapie od czasu do czasu zmiennik i oczywiście pompa wspomagania nie dostawała odpowiedniej dawki oleju i przeskakiwala mi kierownica tak jak by była zapowietrzona - to zrozumiałe. Teraz pytanie do was - co tam się rozleccialo albo dostało może to jest pierwszy objaw czegoś większego - ktoś mógłby pomóc?

Brak jazdy

PostWysłany: 14 Wrz 2015 17:08
przez bastekwa
co ma zmiennik do kierownicy? :bangin:

Brak jazdy

PostWysłany: 14 Wrz 2015 17:24
przez marcin55555
Układ wspomagania jest na tym samym układzie olejowym co zmiennik więc jak wyciągnąłem filtr dolny od smoka wspomagania to ujrzałem na dnie skrzyni i do okoła filtra nitki miedziane....

Brak jazdy

PostWysłany: 14 Wrz 2015 17:32
przez bastekwa
może pompa zdechła

Brak jazdy

PostWysłany: 14 Wrz 2015 18:37
przez marcin55555
Pompa jest za układem filtracyjnym...czyli filtr odciął coś co się dostało bać rozleccialo w skrzyni.

Ok wyczyściłem filtr i znowu zdziwiony... Jazda przód tył bez problemu ale pompa do wspomagania huczy i przerywa. Wstawiłem nowy orbitrol i dalej to samo. Huczy i przerywa co parę sekund skręt.filtr wymienię i powinno być ok.

Na logikę wygląda mi to na rozwalony czujnik jutro powykrecam czujniki i dam wam znać...

Znalazłem jeszcze jeden stary post DAKOP-a - dzięki ! może pomóc

"W tych maszynach jest pompa wspomagania, która zasilana jest z układu transmisyjnego czyli ze skrzyni biegów. Pompa ta daje ciśnienie na wspomaganie oraz na całą skrzynię. Pompa ta jest mocowana do silnika - z prawej strony pod alternatorem. Powodem przecieku oleju z skrzyni do silnika jest uszkodzony uszczelniacz tej pompy. Uszczelniacz ten uszkodzony może być z dwóch powodów. 1: ze starości. 2: z powodu zbyt wysokiego cisnienia w układzie wspomagania czyli zablokowany orbitrol. Należy sprawdzić orbitrol i pompę. Prawdopodobnie pompa może być do wymiany"

Brak jazdy

PostWysłany: 15 Wrz 2015 19:22
przez marcin55555
Logika się sprawdziła pisze do końca jak to się skończyło by ktoś o podobnej usterce wiedział od czego zacząć...
Czujnik dokrecilem kiedyś na maxa z czasem bąć o temperatury dotknął do jednej z zębatek ta wyszlifowala ile miała miejsca, opiłki oraz druciki z czujnika poszły na dół zatykając dolny filtr co uniemożliwuło pompie dostarczać odpowiedniej dawki oleju w wyniku tego na początek sypnoł się orbitrol. Wymieniłem orbitrol na nowy i nadal problem został nierozwiązany pompa dostawała zbyt mało oleju.Wymieniłem nowy filtr przepłukałem skrzynię i po problemie, hula jak krasula! Całe szczęście, że jest filtr przed pompą bo pewnie szlak by trafił ją szybko gdyby przyjęła to świństwo.

Brak jazdy

PostWysłany: 15 Wrz 2015 23:39
przez mechanior
marcin55555 napisał(a):co uniemożliwuło pompie dostarczać odpowiedniej dawki oleju w wyniku tego na początek sypnoł się orbitrol


Raczej załatwiły go śmieci, niskie ciśnienie tylko osłabia działanie układu kierowniczego.

Brak jazdy

PostWysłany: 16 Wrz 2015 07:55
przez marcin55555
Smok, pompa, orbitrol... Taka jest kolejność . Śmieci nie dostały się do układu. W 860 tkach masz pompę zewnętrzną. Ale główna przyczyna to oczywiście śmieci ;)

Brak jazdy

PostWysłany: 17 Wrz 2015 23:02
przez mechanior
Przez smok przelazło... to nie filtr on tylko separuje gruz... dlatego większość maszyn ma w skrzyni filtr zaraz za pompą...

Brak jazdy

PostWysłany: 18 Wrz 2015 12:35
przez marcin55555
Widzę że nie orientujesz się w tej maszynie dlatego sprostuje. Ja mam na "smoku" ten sam filtr (wkład) co na skrzyni. Razem filtrów w skrzyni mam dwa.

Re: Brak jazdy

PostWysłany: 11 Gru 2015 02:51
przez Artur860
Witam. Mam 860ke z 98 roku. U mnie nie ma zewnętrznej pompy przy silniku. Czy w tym modelu znajdę drugi filtr jak u marcina??
Jeżeli tak to jak się do niego dobrać?

Ogółem nie mam problemu z tą skrzynią, ale kilka dni temu wyciągałem chłodnice oleju i zauważyłem, że część chłodząca olej ze skrzyni jest zupełnie sucha. Ani śladu w niej po oleju.
Pytanie: co poprzedni właściciel mógł kombinować i dlaczego, że olej nie idzie przez chłodnice???

Dodam, że nigdy w trakcie pracy nie zapaliła mi się kontrolka temp. oleju w skrzyni.

Re: Brak jazdy

PostWysłany: 11 Gru 2015 08:26
przez marcin55555
Jesteś pewien na 100 % że nie masz pompy zewnętrznej jazdy? Sucha chłodnica to zły znak musisz iść po przewodach. Ja mam chlodnicę dwudzielną czyli olej silnika i olej skrzyni. Poprzednik mógł po prostu obejść czujnik temperatury. U mnie też było parę takich patentów...

Brak jazdy

PostWysłany: 11 Gru 2015 18:57
przez Artur860
Tez mam chlodnice dwudzielna. Ale pompy przy silniku brak. Jedynie pompe hydrauliki z przodu bezposrednio z walu napedzana. Mam starszy model kopaki, wiec mogly byc jakies roznice. Jak dostac sie do tego filtra wewnetrznego?

Brak jazdy

PostWysłany: 11 Gru 2015 19:19
przez marcin55555
Ta pompa jest ukryta pod alternatorem. Zresztą zobacz z kąd zasilany jest orbitrol. Jak stoisz przodem do tyłu koparki to jeden filtr masz z lewej strony u góry skrzyni a drugi prawdopodobnie po prawej dolnej stronie w miejscu gdzie wychodzi rura przykrecana na trzy śruby. Po odkreceniu tych śrub masz filtr ssawny czyli smok on przeważnie ma wpływ na jazdę i wspomaganie...

Re: Brak jazdy

PostWysłany: 10 Kwi 2016 22:22
przez SEBA79
Dobrze chłopie że opisujesz tak wyczerpująco ten problem bo nik nigdy nie poświęcił tyle czasu i dokładności zeby chłopaki zrozumieli o co chodzi!

Dzięki !!!

Re: Brak jazdy

PostWysłany: 11 Kwi 2016 11:02
przez marcin55555
Służę pomocą ;-)

Brak jazdy

PostWysłany: 13 Kwi 2016 01:00
przez kosa.adamski
witam ja również mam problem z jazdą tylko w moim MF 50B jest zwykłe sprzęgło (tarcz, docisk) i zwykła skrzynia biegów po odpaleniu biegi wchodzą ale nie jedzie niestety to nie z tarczą ani z wałkiem problem ponieważ odkręciłem górną część skrzyni biegów i tryby kręcą się biegi działają tylko nie jedzie zwróciłem też uwagę na to że jak ją podniosłem do góry i zakręciłem kołem to drugie się ni obraca czy jest tam jakaś przekładnia do rozłączania mostu czy dyfer się ukręcił jak to sprawdzać przez górę pod siedzeniem czy przez klapkę w moście z tyłu

Re: Brak jazdy

PostWysłany: 24 Lip 2017 21:43
przez lolek3000
Czy da się Zespawać urwaną pölos z piastą ?

Brak jazdy

PostWysłany: 24 Lip 2017 21:58
przez zeppelin zm 15
Nie czytasz regulaminu? Chyba se jaja robisz. . . .
PS. NIE

Brak jazdy

PostWysłany: 02 Sie 2017 21:09
przez Brandix
Nie da się... Tak w sumie - całe to stanowi półoś