wibako

problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez cannabis07 » 04 Sty 2016 11:52

Marka i model maszyny: Kramer Allrad 416s
Rok produkcji: 1990

Witam, mam problem potrzebuje pomocy,

odpalam maszynę (zimna) tmp. ok zera chodzi ładne jeździ bez gazu od razu czuć że ciągnie, kopie też ramie podnosi sie szyko bez problemu kojarzy ruchy wszystko tak jak powinno być. Problem pojawia sie natomiast gdzieś po upływie 30 minutach maszyna sie zagrzeje i nagle żeby ruszyła z miejsca muszę jej dać pełen gaz i to przy małym dołeczku czy czy wzniesieniu nie chce ruszyć , przy kopaniu ramie strasznie lata na boki głowny siłownik nie chce podnosić nawet na najwyższych obrotach, wykonuje tylko jeden ruch podczas gdy ja używam kombinacji. z podporami jest tak samo na zimnym podnosi bez probleu na ciepłym tylko się zaprze i koniec. Przy wyższych temperaturach dzieje sie to szybciej :(

Proszę o opinie i rady

cannabis07
Fizol

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 Sty 2016 11:31

Maszyna: Koparko-ładowarka Kramer Allrad 416s

Firma: Felix


Reklama

simmet

problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez puszek_ZGY » 04 Sty 2016 16:01

Kiedy był wymieniany olej, filtr oleju hydraulicznego?

Jaki olej masz zalany?

Chłodnica oleju hydraulicznego drożna? Wentylator działa?

Z silnikiem spalinowym nie masz żadnych problemów? Nie słabnie po zagrzaniu?

W momencie kiedy maszyna jest zagrzana i niedomaga, silnik aby się nie dusi? Czy jest w normie?

I w sumie od kiedy to wszystko zaczęło się dziać? Tak nagle, czy sukcesywnie zaczęło się nasilać?

Jest wysokie prawdopodobieństwo (zważywszy na wiek maszyny), że czeka ją regeneracja. Odpowiedz na w/w pytania.

BTW W maszynie masz hydrostat czy na zmienniku?
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez Brandix » 04 Sty 2016 18:39

Witam.
Co do latania ramienia na boki - winne mogą być luzy lub nieszczelne/rozkręcone siłowniki obrotu.
Z przednią łyżką po nagrzaniu też są problemy?
Nie chcę straszyć, ale jeśli silnik spalinowy jest ok, oleje i filtry odpowiednie, to za słabnięcie wszystkich funkcji roboczych maszyny po zagrzaniu może odpowiadać zużyta już pompa hydrauliczna (jeśli słabnie np. tylko tył, to winny może być jeszcze rozdzielacz)
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez cannabis07 » 05 Sty 2016 11:49

mam maszynę od 3 miesięcy i jak ją okupywałem to właściciel mówił że maszyna miała wymieniane wszystkie filtry i oleje a przez kolejne dwa lata stała czego jestem prawie pewien olej jest zalany TITAN ATF 3000

chłodnia drożna na wejsciu wąż ciepły na wyjściu zimniejszy, wentylator jest jeden od chłodzenia silnika i chłodnicy oleju, gdyż silnik jest chłodzony powietrzem

z silnikiem spalinowym jest wszytko okej zarówno zimnym jak i ciepłym oleju, silnik wchodzi na najwyższe obroty maszyna nie chce jeździć tzn Jedzi ale mała przeszkoda i NIE CHCE RUSZYĆ, silnik pracuje idealnie ani trochę się nie dusi

jak ja kupiłem to kopałem nią sporadycznie i to moja pierwsza maszyna wiec nie byłem zbyt tego świadom, wiedziałem że jest coś nie tak ale brakowało mi pomysłów i haju , a teraz ostanio kopałem cały dzien i pod koniec z wykopu siłownik głowny od ramienia nie chciał w ogóle podnosić i łyżka została w wykopie do następnego dnia

hydrostat czy zmiennik nie wiem musze zobaczyć, później napiszę


luzów na ramieniu nie ma, tzn sa ale bardzo małe

z przednia własnie nie mam takich problemów lub po prostu tak ich nie odczuwam

dzwoniłem wczoraj do gościa który regeneruje siłowniki, rozdzielacze i pompy, powiedział mi własnie że to od pompy bo po rozgrzaniu olej sie rozgrzeje rozrzedzi i wtedy pompa nie domaga, powiedział żeby wykręcić pompy i mu zawieść
oceni czy zużyte czy nie, ale najgorsze jest to że tam sa trzy pompy

cannabis07
Fizol

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 Sty 2016 11:31

Maszyna: Koparko-ładowarka Kramer Allrad 416s

Firma: Felix


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez MARIO/MECALAC » 05 Sty 2016 12:38

Kolego najpierw sprawdź rozdzielacz bo to tańsze w naprawie niż pompa. Gość niech się tak nie napala. najpierw sprawdź wszystko po kolei, a pompy zostaw na koniec. Bo po Ci nowa pompa jak nadal będzie źle? droga eliminacji trzeba wykluczyć pewne sprawy.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez cannabis07 » 05 Sty 2016 14:02

okok

według mnie jest to zmiennik ale nie jestem pewien, mam tak

SILNIK- COŚ WYGLĄDAJĄCEGO JAK SPRZĘGŁO DO KTÓREGO WCHODZĄ PRZEWODY HYDRAULICZNE- WAŁ KARDANA-SKRZYNIA BIEGÓW


To zmiennik?

cannabis07
Fizol

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 Sty 2016 11:31

Maszyna: Koparko-ładowarka Kramer Allrad 416s

Firma: Felix


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez Brandix » 05 Sty 2016 15:35

Sądząc po opisie - wyglądałoby to na zmiennik.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Re: problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez puszek_ZGY » 05 Sty 2016 22:53

Twój Kramer ma już swoje lata i olej typu ATF w hydraulice (mając na uwadze w jakimś stopniu wyeksploatowaną pompę) może mieć efekt taki, że przy dłuższym ciągłym obciążeniu uzyskuje wysoką temperaturę, przez co olej traci swoje właściwości (robi się rzadki, podążając w kierunku konsystencji wody), co skutkuję tym, że maszyna słabnie. Wątpliwe jest również to, czy sam sprzedający mówił prawdę. Niestety nawet jakby go wymieniał, to chciał czy nie chciał olej ulega "starzeniu się" i również traci swoje parametry, więc sam wiek (2 lata) robi swoje.

Tak czy siak czeka Cię wymiana oleju, dla wyższej pewności i wykluczenia niepewności możesz wymienić olej w zbiorniku i sprawdzić jaki to da efekt.

Reasumując, nie koniecznie może być to wina oleju, a stricte zużycie materiału, więc niewykluczone jest to, że czeka Cię regeneracja.
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez cannabis07 » 06 Sty 2016 11:18

okej dziki wielkie

napisz mi jeszcze na jaki najlepiej wymienić?

EDIT MODA :

teraz spostrzegłem że w układzie hydraulicznym jak i skrzyni biegów mam taki sam olej.

chyba nie powinno tak być?
Ostatnio edytowany przez MARIO/MECALAC, 06 Sty 2016 13:51, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Zabronione jest pisanie posta pod własnym postem jeżeli od ostatniego nie upłynęło 24h - w takim przypadku należy skorzystać z opcji edycji ostatniej wiadomości.

cannabis07
Fizol

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 Sty 2016 11:31

Maszyna: Koparko-ładowarka Kramer Allrad 416s

Firma: Felix


Re: problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez Brandix » 06 Sty 2016 11:36

cannabis07 napisał(a):teraz spostrzegłem że w układzie hydraulicznym jak i skrzyni biegów mam taki sam olej.

chyba nie powinno tak być?


Nie jest powiedziane - Kramer zaleca stosowanie oleju ATF zarówno w skrzyni biegów jak i układzie hydraulicznym.

W załączniku są zalecane oleje dwóch producentów do skrzyni biegów oraz ukł. hydraulicznego w Kramerze 416s.
Kramer.jpg
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Re: problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez puszek_ZGY » 07 Sty 2016 00:21

cannabis07 napisał(a):napisz mi jeszcze na jaki najlepiej wymienić?


Olej klasy SAE 10.

cannabis07 napisał(a):teraz spostrzegłem że w układzie hydraulicznym jak i skrzyni biegów mam taki sam olej. chyba nie powinno tak być?


Masz klasyczną skrzynię z lewarkiem w kabine?

Podsumowując, po zakupie maszyny, wszystkie płyny i oleje bym powymieniał. Ponadto jak wspomniałeś maszyna "stała" 2 lata, więc olej ulega również "starzeniu się", tracąc swoje właściwości - TYM BARDZIEJ BYM WYMIENIŁ.

Brandix napisał(a): Nie jest powiedziane - Kramer zaleca stosowanie oleju ATF zarówno w skrzyni biegów jak i układzie hydraulicznym.

W załączniku są zalecane oleje dwóch producentów do skrzyni biegów oraz ukł. hydraulicznego w Kramerze 416s.
Kramer.jpg


Znajomy stosował ATF w hydraulice (starym MF), latem często się grzała, przez co ruchy miał "ograniczone". Swoją droga jest to dość "rzadki olej". Dobrze go można stosować ale w "chłodnym klimacie".

Tak jak u nas (tym bardziej w leciwej już maszynie) i całorocznym stosowaniu nie wydaje mi się być dobrym pomysłem.

BTW Z tej wyszukiwarki wynika, że na tym ATF-ie interwał wymiany jest co 1200 mtg. Dość krótki czas. Tak to średnio jest 2000 mtg.

Dlatego nie ma co się dziwić jak u kolegi po zagrzaniu maszyna "nie chce jechać" na tym ATF-ie ;) A olej jeszcze przeszło 2 lata :mrgreen:

Niemniej jednak, nie można też wykluczyć zużycia pompy.
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez cannabis07 » 10 Sty 2016 08:11

Nie, mam tylko przód tył przy kierownicy i drugi drążek od szybkie wolne.

Na moje szczęście okazało się że mam pompę od tylnego ramienia wiec wymienię i sprawdzę czy będzie lepiej, jeżeli się poprawi to fajno a jak nie to wymienię olej

Nie wiem tylko jak działa ta pompa od jazdy bo na moje oko to połączenie węży nie miało za bardzo sensu, wydaje mi się że w skrzyni biegów jest jeszcze jakieś sprzęgło?

cannabis07
Fizol

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 Sty 2016 11:31

Maszyna: Koparko-ładowarka Kramer Allrad 416s

Firma: Felix


Re: problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez bundi » 10 Sty 2016 12:09

cannabis07 napisał(a):Na moje szczęście okazało się że mam pompę od tylnego ramienia wiec wymienię i sprawdzę czy będzie lepiej, jeżeli się poprawi to fajno a jak nie to wymienię olej


Ja, na twoim miejscu zacząłbym najpierw od wymiany oleju a dopiero później wymieniał pompę. Wymiana oleju w twoim przypadku jest bardzo wskazana! Po za tym łatwiej spuścić olej i zalać świeży niż przekładać pompę.
Zrobisz jak uważasz, twoje małpy i twój cyrk.
Veni Vidi Excavatus

bundi
Operator

  • Posty: 275
  • Rejestracja: 25 Sty 2008 20:10
  • Miejscowość: Twierdza Wrocław
  • Pochwały: 6

Maszyna: New Holland B115B
Wacker Neuson 1703

Firma: usługowa


Re: problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez puszek_ZGY » 10 Sty 2016 18:06

cannabis07 napisał(a):Nie, mam tylko przód tył przy kierownicy i drugi drążek od szybkie wolne.

Na moje szczęście okazało się że mam pompę od tylnego ramienia wiec wymienię i sprawdzę czy będzie lepiej, jeżeli się poprawi to fajno a jak nie to wymienię olej

Nie wiem tylko jak działa ta pompa od jazdy bo na moje oko to połączenie węży nie miało za bardzo sensu, wydaje mi się że w skrzyni biegów jest jeszcze jakieś sprzęgło?


Kramer z tamtych lat (coś mi tak świta) miał taki układ: silnik, skrzynkę 2-biegową (tak jak wspominasz o tym drążku) oraz sprzęgło (przód/tył).

Kramer w hydraulice stosuje podwójną pompę zębatą, jak się nie mylę firmy Kracht. Ma to za zadanie podzielić funkcje, które najczęściej są łączone. Obrót i wysięgnik na jednej oraz łyżka z ramieniem na drugiej.

Przed wymianą oleju, przeczytaj:

viewtopic.php?f=14&t=30064

Pompę zostawiłbym na koniec, najpierw wymień oleje i oczywiście filtry, chyba, że chcesz katować układ...

BTW Po zakupie maszyny należy wymienić wszystkie płyny razem z filtrami. Sprzedawcy nie ma co wierzyć na "słowo".
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez arturhhh » 10 Sty 2016 20:36

Kramer 416 z tego co pamiętam ma jedną pompę od osprzętu i pompę zespoloną gdzie jedna odpowiada za jazdę a druga za wspomaganie i hamulce, podejrzewam że masz problem z pompami bo to ich taka przypadłość, z tego co pamiętam to pojedyńcza pompa to jest pompa Waryńskiego albo identyczna i szkoda bawić się w regenerację bo za nową płaciłem parę lat temu około 1000 zł. Ta zespolona to chyba bosch rexroth i też nie będzie z nią problemu bo jest dosyć popularna. Jeżeli chodzi o silnik to jeżeli masz leżący czterocylidrowy deutz to trudny do zabicia. Co nie zmienia faktu że oleje należałoby wymienić

arturhhh
Operator

Maszyna: case 695 iveco eurotrakker atlas 1304 iveco daily

Firma: usługi


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez cannabis07 » 11 Sty 2016 16:35

Moja ma jedna pompę zespolona jazda i wspomaganie oraz dwie większa jest od ładowarki a mniejsza od tylnego ramienia chociaż przewód wychodzący z rozdzielacza ładowacza most-kuje się z przewodem mniejszej pompy, nie mam pewności ale chyba jedna uzupełnia druga

tak wiem koszty pomp to ok 1000 zł na sztukę w tym przypadku ok 3000zł

silnik trzy cylindrowy deutz chłodzony powietrzem i terz ma fajnego kopa

olej już załatwiłem jak wrócą siłowniki z regeneracji to wymienię i zobaczymy co w trawie piszczy :)

jeszcze jedno pytanie, wymontowałem dwa siłowniki skrętu od ramienia (wymiana uszczelniaczy ) to odpaliłem koparkę z zamiarem prze parkowania z pewnością że jak nie będę ruszał drążka skrętu ramienia to olej nie będzie leciał. A tu nagle zwiecha
olej leje sie jak piwo :P rozdzielacz trafiony? czy tak powinno być ?

cannabis07
Fizol

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 Sty 2016 11:31

Maszyna: Koparko-ładowarka Kramer Allrad 416s

Firma: Felix


problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez cannabis07 » 14 Lut 2016 12:45

Wymieniłem pompę oleju od tylnego ramienia i podpór i muszę powiedzieć że to nie jest ta maszyna :) teraz to jest diabeł!!!

Zamówiłem jeszcze dwu-sekcyjna pompę od jazdy i wspomagania :)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

cannabis07
Fizol

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 04 Sty 2016 11:31

Maszyna: Koparko-ładowarka Kramer Allrad 416s

Firma: Felix


Re: problemy z jazda i operowaniem ramieniem.

Postprzez Grzegorz1984 » 25 Maj 2021 20:39

Witam niedawno kupiłem kramer 416 wersja bez S i zastanawiam się czy nie mam pozamieniane sterowanie ramieniem czy może ktoś napisać lewy drążek od czego i prawy od czego z góry dziękuję.

Grzegorz1984
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 25 Maj 2021 20:36

Maszyna: Kramer 416

Firma: Xxx


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej