wibako

Kramer 312

Kramer 312

Postprzez Rafciio » 29 Kwi 2008 21:02

Witam, potrzebuję pomocy odnośnie ładowarki Kramer 312 sl, chodzi mi o to ze podczas pracy po ok 1 godz. zanika wspomaganie kierownicy, wszystko inne działa, są 2 pompy jedna główna od siłowników ładowarki, a druga dwu sekcyjna, w tej 2-sekcyjnej jest od napędu i od wspomagania, wiem która z nich jest właściwa, chodzi mi o to co mogło się zepsuć to jest kosztowne żeby po kolei wymieniać sprawdzając co jej jest, a wspomaganie zanika jak się zagrzeje
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Rafciio, 19 Lut 2010 19:19, edytowano w sumie 1 raz

Rafciio
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 29 Kwi 2008 17:56
  • Miejscowość: mazury

Reklama

simmet

Postprzez michal1922 » 14 Cze 2009 17:27

witam mam tez taki problem z kramerem 312 wymienilem pompe, olej, orbitrol wlozylem kupe kasy nadal nie dziala jak sie zagrzeje, ciezko skreca i piszczy cos w tym zawoze z przodu prosze o pomoc
Ostatnio edytowany przez michal1922, 19 Lut 2010 19:21, edytowano w sumie 1 raz

michal1922
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 14 Cze 2009 16:20
  • Miejscowość: piotrkow

kramer 312 se

Postprzez bisek » 19 Lut 2010 19:01

witam
mam tez taki problem z kramerem 312 wymienilem pompe, olej, orbitrol wlozylem kupe kasy nadal nie dziala jak sie zagrzeje, ciezko skreca i piszczy cos w tym zawoze z przodu

zawór też regenerowalem i nic nie pomaga
prosze o pomoc
Ostatnio edytowany przez bisek, 19 Lut 2010 19:23, edytowano w sumie 1 raz

bisek
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 19 Lut 2010 13:44
  • Miejscowość: Raszyn

kramer 312

Postprzez Rafciio » 20 Lut 2010 16:41

witam, jeśli chodzi o te wspomaganie to pomógł mi jeden pan, z takim samym problemem miał co ja,więc do rzeczy nie ma co wkładać pieniędzy bo koszt oryginalnych części to ok 10 000 żł, po co wkładać tyle, wystarczy wywalić zawór pedału hamulca i w te miejsce z przeróbkami zamontować pompkę od C-360 ,będą to hamulce niezależne od pompy,działa na 100% już ponad rok,polecam , mały koszt ok 150 zł,więc do dzieła,pozdrawiam

Rafciio
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 29 Kwi 2008 17:56
  • Miejscowość: mazury

Postprzez Jarewa » 20 Lut 2010 17:15

A jaką panowie pompe kupujecie?

Niestety u nas w firmie 416 już 6lat sie tak z nią męczymy i nadal problem występuje. To jakaś przypadłość tych kramerów.

Wiem napewno że to wina pompy szybko siadają albo przez coś albo z same siebie.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2789
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

pompa

Postprzez Rafciio » 20 Lut 2010 17:23

co do pompy 2 sekcyjnej to zamiennik za 1500 zł,chodzi na niej teraz tylko układ kierowniczy bo hamulce przerobione,no i cały dzionek można śmigać i nawet jak się zagrzeje to układ kierowniczy działa.

Rafciio
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 29 Kwi 2008 17:56
  • Miejscowość: mazury

Postprzez yamah » 20 Lut 2010 19:49

To jakaś przypadłość tych kramerów.


Masz Jarewa rację, ładnych parę lat temu tez to przerabiałem z 16-tką, normalnie ręce opadały nim doszedłem jak kolega wyżej.
Ostatnio edytowany przez yamah, 21 Lut 2010 12:16, edytowano w sumie 1 raz
ŻYCIE BEZ MARZEŃ JEST NIC NIE WARTE--DLATEGO NALEŻY JE SPEŁNIAĆ

Awatar użytkownika
yamah
Młodszy operator

  • Posty: 151
  • Rejestracja: 21 Lut 2009 21:40
  • Miejscowość: Ostrowiec

Postprzez radix » 20 Lut 2010 21:00

Hmm widzę że to nie tylko ja mam ten problem z kramerem! Latem siadły hamulce tzn jednocześnie uciekło sterowanie kierownicą i hamulce.

Podkręciliśmy trochę zawór trójdzielny ( nr 6 w kółeczku na załączonym niżej schemacie) i to na niego stawialiśmy że jest popsuty. Potem ktoś zasugerował zawór w pedale hamulca - w sumie do dziś tego nie zrobiliśmy bo póki co mamy wyjęty silnik z ramy celem wyjęcia tylnego mostu któremu likwidujemy luzy na łożyskach przy zwolnicach.

Ale nie o tym miało być. Jak już mamy wyciągnięty silnik to czas na wymianę pomp bo tylna pompa (na wale) to prawdziwa porażka- no i wymienić chcemy też tę z boku dwusekcyjną. Oryginały bosch rethox za te dwie pompy coś ponad 4000zł krzyczą sprzedawcy, zamienniki - tylna coś koło 700zł dwusekcyjna coś koło 1400zł więc połowa tego co orginały.
Tylko mały problem powstał bo zamiennik tej dwusekcyjnej jest dłuższy od oryginału o 2cm i niestety rozrusznik nie pozwoli jej tam zamontować. A że rozrusznik też miał iść do regeneracji za którą krzykneli naprawiacze coś koło 500zł to zacząłem rozglądać się za zamiennikiem rozrusznika ale krótszego o te 2 cm by wstawić tam ten dłuższy zamiennik pompy. Znalazłem coś w katalogach zamówiłem i w przyszłym tygodniu przyjedzie rozrusznik. jak będzie pasował rozrusznik to zamawiam zamienniki pomp- złożymy tylni most, silnik z nowym rozrusznikiem i pompami i......

Zobaczymy co się poprawi - czy wróci kierowanie i hamulec. Ale to dopiero za 2 tyg. bo trzeba czekać na części.
Jak będzie hamulec to super - jak nie to ...

Rafciio mam nadzieję że poratujesz mnie bardziej szczegółowymi informacjami na temat przeróbki tego hamulca. Bo z tego co się orientowałem zawór trójdzielny którego obstawiam to koszt ok 6 tys. zł a zawór z pedałem hamulca to jakieś 8 tys. No sorry włożę trochę kasy na remont pomp i luzów by pokulać się jeszcze ze 2 sezony brukarskie ale nie oszalałem żeby wykładać kolejne 14tys. na oryginalne części do kramera rocznik 1986 gdy wart jest moze ze 20tys.

Udało mi się dostać schemat układu hydraulicznego kierowniczego i hamulcowego . Rafciio jak ci się przyda prosze opisz na podstawie tego schematu jak to przerobiłeś? Teraz masz w układzie hamulcowym olej czy płyn hamulcowy?

Image

Awatar użytkownika
radix
Pomocnik operatora

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 08 Kwi 2008 22:49
  • Miejscowość: Wlkp

Maszyna: NH LB110B ; Kramer 480, Kramer 312SE


pomogę

Postprzez Rafciio » 20 Lut 2010 22:57

Co do tych urządzeń nie wymieniaj bo to da na krótką metę, już testowane przez ludzi w Polsce, co do kosztów to płaci się za przestarzały sprzęt ,nie ma co wkładać tyle, co do zamiennika sam wkładałem ten dłuższy i o dziwo wszedł, trzeba 1 śrubę lekko przeszlifować i pompa 2-sekcyjna wchodzi, wierzcie mi nie wsadzajcie kasy bo nie warto, (nawet jak wszystko wymienicie to jedno- drugie wydrze i d... wtedy) zapewniam działają wyśmienicie te hamulce, musiałbym rozebrać i fotki zrobić, póki co wywalone zostały -pedał zaworu hamulca i ten zawór z przodu by już nie obciążać pompy, działa u mnie już rok i to bez gazowania by skręcić a po to kramer dobry bo szybki zwrotny i mało pali pozdrawiam
jest układ hamulcowy taki sam jak w zwykłym pojeździe, czyli zbiorniczek za 6 zł, pompka hamulcowa c-360 za 50 zł, 30 cm przewodu za 3 zł, resztę podłączasz na podobę starego, dodałem jakieś tam złączki przejścia, muszę zobaczyć co, a najlepiej fotkę zrobię w poniedziałek, jak będę w pracy w tym układzie jest DOT 4 bo to układ zamknięty
Ostatnio edytowany przez Rafciio, 21 Lut 2010 12:18, edytowano w sumie 1 raz

Rafciio
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 29 Kwi 2008 17:56
  • Miejscowość: mazury

Postprzez radix » 20 Lut 2010 23:36

ehh tylna pompa na wale ta jednosekcyjna od hydrauliki siłowników - nic jej już nie pomoże na bank musi być nowa. Trochę mi zabiłeś ćwieka czy wymieniać te dwusekcyjną - liczyłem się z tym że może wymiana pompy pomoże w lepszym przepływie oleju do orbitrola.

Gdzie kupowałeś ten dłuższy zamiennik ?

Mi w Tychach polecili o 2 cm dłuższego- a że i tak musze regenerować rozrusznik to odrazu szukam krótszego rozrusznika by mieć luzu trochę pomiędzy pompą a rozrusznikiem. Na 100% przerobimy ten hamulec na taki patent jak Ty polecasz.

Z kramerka też jestem mimo tych usterek zadowolony - sprawdza się przy brukarce idealnie - fakt mam model se i nie ma przednich kół skrętnych coż staruszek to jest ale musi jeszcze troszkę u mnie popracować wiec podleczę go trochę i będę woził kostkę dalej.

ps Rafciio wyślij mi prywatną wiadomość lub mejla albo na gg swój nr telefonu jeśli chcesz oczywiście- miałbym parę pytań przez tel. odnośnie tej przeróbki i skontaktowałbym się w najbliższym czasie z Tobą. Dzięki wielkie za pomoc

O widzę że dodałeś trochę wyjaśnień do tego swojego poprzedniego posta - jeszcze raz wielkie dzięki

Awatar użytkownika
radix
Pomocnik operatora

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 08 Kwi 2008 22:49
  • Miejscowość: Wlkp

Maszyna: NH LB110B ; Kramer 480, Kramer 312SE


kramer 312

Postprzez Rafciio » 21 Lut 2010 02:36

A co do tych rozruszników nie wiem czemu tak ,raczej sam elektromagnes się pali bo już 3 w nim,

Rafciio
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 29 Kwi 2008 17:56
  • Miejscowość: mazury

Postprzez martinex » 27 Kwi 2010 14:55

Witam, Mam problem z układem kierowniczym w Kramerze 312. W moim Kramerze już jest pompa hamulcowa zamontowana, wydaje się że oryginalnie. Rafciio pisze żeby coś przerobić nie rozumiem co. Proszę o schemat przeróbki.

martinex
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 27 Kwi 2010 14:48
  • Miejscowość: Łabiszyn

pompa hamulcowa

Postprzez Rafciio » 27 Kwi 2010 18:09

jeśli chodzi o te przeróbki to ciężko to teraz pokazać i zrobić zdjęcia,bo trzeba najpierw rozebrać a na to nie mam czasu bo szef mi nie pozwoli,ale to prosta sprawa w te miejsce zaworu pedału hamulca dopasować pompkę od C-360,przerobić hamulce niezależne od pracy silnika-czy jasne?

Rafciio
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 29 Kwi 2008 17:56
  • Miejscowość: mazury

Postprzez Bozmar » 14 Wrz 2010 19:46

Rafciio, Rafciio, Czy ja moge prosic o kontakt. fakt, ze post ma juz swoje lata, ale temat pewnie wciąz aktualny dla posiadaczy tych ladowarek.
Poszukuje zamiennika pompy o którym Pan wspomina (Kramer 312 sl)

Bozmar
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 14 Wrz 2010 19:38
  • Miejscowość: kalisz

Postprzez Rafciio » 16 Wrz 2010 06:13

Zamienniki dostaniesz w Wawie, ale i w większości miast ściągną Ci, pozdrawiam a ja dowiem się o adres dokładnie...

Rafciio
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 29 Kwi 2008 17:56
  • Miejscowość: mazury

Postprzez Bozmar » 16 Wrz 2010 10:03

dziękuje bardzo. Szukalem na allegro, ale cena w granicach 2700 wiec "troche" sie rózni

Bozmar
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 14 Wrz 2010 19:38
  • Miejscowość: kalisz

Re: Kramer 312

Postprzez Leszek11 » 22 Lip 2011 23:17

Witam wszystkich
Panowie naprawiał ktoś z was zawór pedału hamulca w kramerze 312lex nowy jest wściekle drogi 1200euro a uzywany ok.1200zł
potrzebuję schemat tego zaworu, a jeszcze lepiej katalog części ,jak mógłby ktoś poratować a jeszcze jedno,a mianowicie ,jaaki olej dolać do hydrauliki
Pozdrawiam[am

Leszek11
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 15 Cze 2008 14:06
  • Miejscowość: bilgoraj

Kramer 312

Postprzez jan_kijek » 11 Kwi 2013 10:28

witam,
odświeżam temat bo właśnie mam podobny problem i muszę się z nim zmierzyć. Pompa dwusekcyjna po regeneracji jej bardzo duża poprawa ale... po dłuższym czasie pracy już tak fajnie nie jest...
czy macie Panowie jakieś dokładniejsze info/ zdjęcia / na temat tej przeróbki hamulców? Samą zasadę oczywiście rozumiem ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać, a chociaż jedno zdjęcie bardzo uprościło by sprawę...
POZDRAWIAM PAWEŁ

jan_kijek
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 20 Lut 2013 00:42
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Maszyna: Kramer Allroad 312 SL nr ser. 129700


Kramer 312

Postprzez mechanior » 11 Kwi 2013 15:11

kupujesz pompę hamulcową, montujesz tak jak w traktorze czy samochodzie, przed pedałem hamulca
zbiorniczek wyrównawczy mocujesz np pod szybą w kabinie, przewody prowadzisz bezpośrednio do cylinderków albo wykorzystujesz oryginalne dobierając przejściówki, jako płyn hamulcowy polecam jakiś olej hydrauliczny a nie DOT czy inny płyn hamulcowy bo materiał uszczelnień może tego nie znieść
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Kramer 312

Postprzez lodziunt » 06 Cze 2015 15:35

Witam serdecznie. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem kramera 312 - z tylną osią skrętną.
Mam taki sam problem z kramerem j/w- tzn zanikające wspomaganie kierownicy.
Hamulce są idealne ale wspomaganie już nie. Jak odpale zimną maszynę i przygazuję to wspomaganie powiedzmy ze działa ale z każdą chwila czym bardziej sie rozgrzewa jest gorzej az do całkowitej blokady. Jeśli udało się Panowie rozwiązać ten problem to proszę o pomoc. Napewną się odwdzięczę. Przeczytałem na forum wiele i mam teraz bałagan w głowie. Zawór, hydroakumulator, orbitrol, pompa, a może założyć hamulce od c360. Prosze o kontakt i pomoc. Czy jakieś dokładniejsze informacje jak założyć niezależny hamulec od c360 ktoś posiada - bo nie wiem co zaślepić - połączyć - ominąć ? Pozdrawiam i proszę o pomoc.

lodziunt
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 06 Cze 2015 10:51

Maszyna: Kramer 312

Firma: max-tech


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej