przez Brandix » 30 Mar 2016 18:27
1. Raczej się zapowietrzył - spróbuj kilka razy zrobić obrotem pełny ruch (w całym zakresie obrotu) - od jednego skrajnego punktu do drugiego - możesz wtedy nawet minimalnie przytrzymać do momentu aż usłyszysz otwarcie zaworu. W ten sposób powinieneś się pozbyć powietrza z siłownika.
2. Możesz spróbować zaślepić przewody doprowadzające olej do siłowników - jak będzie dalej opadać, to uszczelnienia siłowników do wymiany, jak nie będzie opadania, to wina będzie raczej tkwić w rozdzielaczu (zawory sekcji podnoszenia/opuszczania lub przeciek wewnętrzny pomiędzy suwakiem a korpusem sekcji). Tylko jak zapewne wiesz - po odkręceniu przewodów osprzęt opadnie... Unieś go tak do połowy, pewnie podeprzyj (najlepiej podbuduj jakoś i użyj jakiegoś podnośnika - żebyś mógł kontrolować co się dzieje, gdy będziesz luzował podnośnik), zaślep przewody, usuń podparcie (zluzuj podnośnik) i kontroluj opadanie. Praktycznie wszystkie siłowniki opadają wraz z upływem czasu - producenci określają tzw. drift - długość tłoczyska, jaka może się schować pod wpływem obciążenia (może wynosić nawet kilkanaście/kilkadziesiąt mm na kilkanaście minut).
3. Chyba założyłeś temat w złym dziale (koparki zamiast koparko-ładowarki), ale administracja pewnie przeniesie.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."
Brandix
Fachoperator
- Posty: 1326
- Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
- Miejscowość: Czyżowice
- Pochwały: 153
Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT
Firma: Roboty ziemne