23 Cze 2017 15:48
Witam wszystkich użytkowników,
Mam problem z nowym nabytkiem. Koparko ładowarka MF 965 z 1994 roku. Otóż problem polega na tym, że podczas opuszczania przedniej lyzki(oraz przy opuszczeniu głównego ramienia w tylnej lyzce) nie rusza ona powoli tylko od razu z pełną prędkością i po puszczanie joysticka gwałtownie się zatrzymuje i Koparka przysiada na oponach. Kiedy opuszcza łyżkę na ziemię to uderza z pełną prędkością. Joystic rozkrecilem i nie widzę z nim problemów, przekaźniki sprawdziłem i są dobre. Co może być przyczyną? Czy może być to elekteozawor czy coś innego?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
30 Cze 2017 00:03
Jakie jest sterowanie hydraulika? Joysticki hydrauliczne czy elektroniczne? Jeżeli joysticki elektroniczne, to powinno być sterowanie proporcjonalne, jeśli to nie działa, bo nie działa, to już ktoś coś wcześniej grzebał...
30 Cze 2017 07:52
Sterowanie jest elektroniczne. I faktycznie widać po niej jak ktoś już coś robił, zresztą nie ma się co dziwić w sprzęcie z 1994 roku. Ma może ktoś jakieś pomysły jak to naprawić?
30 Cze 2017 09:22
Trzeba zacząć od tego, co było robione... Ogólnie da się to naprawić , żeby działało proporcjonalnie.
03 Lip 2017 19:01
Głównie chodzi mi o to aby ktoś podpowiedział czego to może być wina. Jak delikatnie ruszam joystickiem to słyszę pierwsze kliknięcie przekaźnika ale łyżka stoi jak popchne joystick mocniej to słyszę drugie kliknięcie i łyżka spada na ziemię. Czy to wina joysticka, przekaźników czy może elektrozaworow :-\
03 Lip 2017 23:59
Pud3L napisał(a):Sterowanie jest elektroniczne. I faktycznie widać po niej jak ktoś już coś robił, zresztą nie ma się co dziwić w sprzęcie z 1994 roku. Ma może ktoś jakieś pomysły jak to naprawić?
Pud3L napisał(a):Głównie chodzi mi o to aby ktoś podpowiedział czego to może być wina. Jak delikatnie ruszam joystickiem to słyszę pierwsze kliknięcie przekaźnika ale łyżka stoi jak popchne joystick mocniej to słyszę drugie kliknięcie i łyżka spada na ziemię. Czy to wina joysticka, przekaźników czy może elektrozaworow :-\
Instalacja jest oryginalna czy jest przerobiona?
04 Lip 2017 07:32
Oryginalna, pisząc ze coś było robione miałem na myśli dolozone kable z przodu kabiny, przy kierownicy. Poza tym elektryka wygląda na oryginalną.
04 Lip 2017 09:34
Pytanie czy to jest sterowanie proporcjonalne czy zero-jedynkowe?
Pomierz jakie napięcia wychodzą przy wychylaniu dżojstika w każdą stronę.
Zmierz na cewkach co się dzieje. Ewentualnie ich oporność.
Może był układ proporcjonalny komuś wysiadł moduł i przerobił na zero-jedynkowy. i dlatego takie akcje się dzieją.
Można zamontować na opuszczaniu dławik przepływu, ograniczy szybkość opuszczania ramienia. Trzeba dobrać tylko odpowiednią średnicę otworu w nim.
04 Lip 2017 12:14
Dzięki za podpowiedzi jak pomierze to się pochwale.
04 Lip 2017 15:13
dawidg2 napisał(a):Można zamontować na opuszczaniu dławik przepływu, ograniczy szybkość opuszczania ramienia. Trzeba dobrać tylko odpowiednią średnicę otworu w nim.
To jest takie awaryjne rozwiązanie, przy dłuższym użytkowaniu obciąża niepotrzebnie pompę hydrauliczna. Przy opuszczaniu w dół suwak jest otwarty na 100 %, zdławiony przepływ oleju będzie wymuszał otwarcie zaworu ciśnieniowego na sekcji czy rozdzielaczu. Po co obciążać hydraulikę ?
dawidg2 napisał(a):Pytanie czy to jest sterowanie proporcjonalne czy zero-jedynkowe?
Właśnie, to jest dobre pytanie, co było w oryginale. Podejrzewam, że musiało być proporcjonalne, bo w innym wypadku taka koparka , która wykonuje chaotyczne ruchu jest bardzo niewygodna w pracy - zero precyzji. Chyba, że było sterowanie zero-jedynkowe, z z proporcjonalnym regulatorem przepływu oleju na wejściu rozdzielacza, w co wątpię.
Aby wszystkie ruchy pracowały prawidłowo i proporcjonalnie, jak przy sterowaniu mechanicznym rozdzielacza, potrzebna jest niestety elektronika...
Niech autor tematu zapoda fotki rozdzielacza i cewek , oraz joysticków .
Pozdrawiam.
04 Lip 2017 15:50
Zrobię jutro fotki i wstawię. Dziękuję jeszcze raz
04 Lip 2017 16:21
Coval napisał(a):dawidg2 napisał(a):
Można zamontować na opuszczaniu dławik przepływu, ograniczy szybkość opuszczania ramienia. Trzeba dobrać tylko odpowiednią średnicę otworu w nim.
To jest takie awaryjne rozwiązanie, przy dłuższym użytkowaniu obciąża niepotrzebnie pompę hydrauliczna. Przy opuszczaniu w dół suwak jest otwarty na 100 %, zdławiony przepływ oleju będzie wymuszał otwarcie zaworu ciśnieniowego na sekcji czy rozdzielaczu. Po co obciążać hydraulikę ?
Ale takie rozwiązanie stosuje się też w urządzeniach gdzie nie ma zamka hydraulicznego a nagłe pęknięcie przewodu zasilającego spowoduje nagły niekontrolowany ruch całego ramienia.
04 Lip 2017 22:30
dawidg2 napisał(a):Ale takie rozwiązanie stosuje się też w urządzeniach gdzie nie ma zamka hydraulicznego a nagłe pęknięcie przewodu zasilającego spowoduje nagły niekontrolowany ruch całego ramienia.
Tak, jeśli takie rozwiązanie występuje fabrycznie i przewidział to producent. A jeśli jest zbyt duży przepływ oleju w stosunku do tego przepływu przez dławik? A co podczas podnoszenia ramienia? Pompa będzie tłoczyć olej przez dławik ? Obciążenie pompy hydraulicznej bardzo wzrośnie.
Obserwując poniższy film, można stwierdzić , że sterowanie hydrauliką jest proporcjonalne, ewentualnie dwustopniowe, czyli max otwarcie suwaka, połowa otwarcia i zamknięty suwak.
https://www.youtube.com/watch?v=ysgu33zmuCw-- 04 Lip 2017 22:30 --
Pud3L napisał(a): łyżka spada na ziemię.
Z jaką prędkością spada? tak jakby nie miała jakiegokolwiek oporu? np bez siłownika?
05 Lip 2017 15:54
Opada na ziemię tak jakby z maksymalną prędkością, tzn jak przy maksymalnym wychyleniu joysticka.
06 Lip 2017 17:10
Do zrobienia sterowanie hydrauliki...
18 Sie 2018 16:00
Witam, odświeżę temat joysticku w sumie tego samego tylko, że w MF 690.
Mianowicie, po około 3 godzinach pracy przodem po przechyleniu joysticka opuszcza się łyżka, ale tylko kawałeczek i się blokuje. Żeby opuścić łyżkę trzeba przechylać joystick i wracać do pozycji zero - tak non stop na zmianę. Myślę, że przyczyna nie leży w joysticku, a w jakichś przekaźnikach, albo zaworkach. Co poradzicie?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.