wibako

MF 860 słaba jazda, olej w skrzyni

MF 860 słaba jazda, olej w skrzyni

Postprzez bogdan89aa » 25 Lis 2018 15:00

Marka i model maszyny: MF Fermec 860
Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu mam problemy z jazdą, dziwna sprawa ale problem pojawił sie po uszczelnieniu pompy wspomagania. Wiem doskonale że obie te rzeczy są ze sobą powiązane ale mam kilka ważnych jak dla mnie pytań. Wcześniej jednak wyjaśnie kilka spraw, gdy kupiłem mojego MF bagnet w skrzyni nie pokazywał w ogóle oleju lecz jazda była , moc i wgl była jak najbardziej prawidłowa, zaczęło mnie to zastanawiać i zacząłem szukać , zauważyłem że bagnet od poziomu oleju kończy się gdzieś w rurce na w miarę poziomym odcinku w ogóle nie dosięgając skrzyni, no ale nic żeby zdemontować pompę wspomagania trzeba spuścić olej, przyszedł czas na montaż i tutaj pojawia się mój błąd stary olej wlałem do hydrauliki zamiast do skrzyni, nie zastanawiając się długo pojechałem i kupiłem nowy PLATINUM MULTI UTTO 10W-30 , oczywiście czyszczenie smoka i wymiana filtra przy okazji. Wlałem ok 20l może 22 i bagnet dopiero zaczął sie maczać delikatnie, myśle trzeba odpalić żeby układ sie napełnił olejem poźniej ewentualnie dolewka, koparka w góre kręce kierownicą żeby odpowietrzyc i próba jazdy, właśnie na tym etapie zaczęły sie problemy, o ile wspomaganie działa oki nie moge tego powiedziec o jeździe. Sprawa wygląda tak że albo jest tylko do tyłu lub do przodu. Jeśli jest do tyłu to na przód trzeba dłuższą chwile czekać i odwrotnie , wygląda to tak jakby po zmianie kierunku pompa musiała napompować olej który według tego bagnetu jest w "normie"(przed zmianą bagnet był całkowicie suchy a wszystko działało). I teraz kilka pytań:
Ile powinno sie nalać oleju do tej skrzyni? może nalałem za dużo
Jaki olej będzie odpowiedni? Skrzynia Synchro Shuttle 4 biegi manualne +5 z guzika
Czy mógłby ktoś zmierzyć długość bagnetu do skrzyni? u mnie jest około 52 cm
dodam że jak już maszyna zacznie jechać to siły nie brakuje, lecz po zmianie kierunku znów trzeba swoje odczekać, może trzeba to jakoś inaczej odpowietrzyć? Mi osobiście brakuje już pomysłów i po prostu nie chce nic zepsuć o ile nie jest już za późno.
Maszyna jest pierwszy sezon u mnie więc zbyt wiele o niej nie wiem, nie wiem jak była wcześniej użytkowana i serwisowana, kupiłem ją na własne prywatne potrzeby i ewentualnie na jakieś małe rodzinne usługi przy kostce brukowej.
Bardzo liczę że ktoś coś pomoże lub dobrze doradzi , będe mógł to sie odwdzięcze w taki lub inny sposób.
Z góry dziękuje i pozdrawiam!!

-- 25 Lis 2018 14:00 --

Jazda naprawiona ! była pęknięta jedna sprężyna w zmienniku i nie dociskało tarczek. Po wymianie tarczek i sprężyny jazda jest w porządku, natomiast pojawił się inny problem mianowicie czasem blokuję się bieg tzn. nie można go "wybić" . przeszkadza w tym taki kołek blokujący który jest montowany z czujnikiem biegu 5, w moim przypadku widać ze ktoś go ręcznie dorobił ze zwykłego drutu (ok. 8mm grubości i 3 długości). Nie mogę znaleźć informacji o dokładnych wymiarach tego kołka, ciężko też mi powiedzieć jak powinien oryginalnie wyglądać. Jeśli ktoś posiada takie informacje bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!

krzysiek89a@o2.pl
880624868

bogdan89aa
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 02 Wrz 2018 12:33

Maszyna: Massey Ferguson 860

Firma: SPAW-BUD


Reklama

simmet

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej