Od jakiegoś czasu giną mi wysokie obroty w MF 50B. Silnik to 4 cylindrowy Perkins A4.236 z wtryskiem bezpośrednim a skrzynia reversomatic. Pali na dotyk.
Myślę, że to problem tylko wysokich obrotów gdyż jest tak samo jak jadę do przodu czy do tyłu oraz na postoju jak kopię. Jak tylko złapie obroty to wszystko wraca do normy. Jak zgaśnie lub zgaszę i ponownie zapalę z rozrusznika to wysokie obroty na chwile wracają na 5-10sekund. Nie mogę też ich podnieść na postoju tą wajchą przy fotelu, co normalnie działało. Dzieje się tak po rozgrzaniu jak trochę popracowałem. Sprawdzę jeszcze na zimnej koparce.
Może to problem filtrów? Myślę, że powinienem od tego zacząć bo mam ją parę latek i nie wymieniałem (u mnie mało pracuje może kilka dni w roku) a poprzedni właściciel nie wiem kiedy wymieniał. To cięgno od wajchy przy fotelu też zobaczę może coś blokuje.
Chciałbym się przygotować i skompletować do wymiany.
Ile tam jest tych filtrów?
Na pewno powietrza i chyba dwa paliwa. (pisze z pamięci nie jestem przy maszynie)
Powietrza to chyba gdzieś w okolicach chłodnicy. No i jest ten grzybek na masce czy to też jakiś filtr wstępny? Na co zwrócić uwagę przy wymianie. Czy paliwowe to się tylko wkłady wymienia, zalewać je ON? Odpali potem bez problemu?
wszelkie uwagi mile widziane.
Czy można prosić o jakieś linki/ parametry co musze kupić z tych filtrów?
-- Śro Lip 24, 2019 11:36 am --
Więc na zimnym tak samo jest jak na ciepłym silniku.
Przyjrzałem się tym filtrom i znalazłem:
dwa od paliwa
jeden od oleju silnika obok niego jest jeszcze jakiś
jeden od hydrauliki
no i od powietrza jeden, chyba, że w tym grzybku jest jakiś.
-- Pią Lip 26, 2019 6:58 am --
Filtr oleju już rozszyfrowałem - pasuje Sędziszów PP873 lub filtron OP 563/1. Ja założyłem filtrona akurat był w sklepie.
Z powietrza jakoś sobie poradzę muszę zdemontować.
Poradźcie tylko z tymi dwoma filtrami do paliwa bo w każdym katalogu co tu patrzę z forum co jest podklejone inaczej pokazuje.
Podrzuci ktoś jakie należy kupić filtry paliwa.