wibako

Remont skrzyni clark

Remont skrzyni clark

Postprzez koparka16 » 18 Gru 2008 11:25

Witam , chciałbym was sie spytac czy ktos remontował skrzynie w koparko ładowarce warynski 726a i jak chodzi po remoncie :?:

koparka16
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 18 Gru 2008 11:20
  • Miejscowość: z miasta

Reklama

simmet

Re: Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 23 Mar 2013 10:09

witam chcialbym dolaczyc sie do tematu. posiadam koperke warynski 726a i musze wyremontowac przekladnie. gdzie najlepiej? jak ja wyjac? schematy.

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Remont skrzyni clark

Postprzez peckiel » 23 Mar 2013 12:40

Najlepiej jakbyś założył nowy temat, ten to już stary kotlet i jest małe prawdopodobieństwo, że ktoś tu zajrzy. Musisz także podać pełne dane maszyny: rok, nr seryjny maszyny i skrzyni.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Remont skrzyni clark

Postprzez PrimParts » 24 Mar 2013 17:09

Witam
Naprawiamy skrzynie biegów Clark oraz inne.Jeżeli potrzebujesz schematy skrzyni możemy wysłać na meila.
Na remontowane skrzynie udzielamy gwarancję 12 miesięcy bez limitu motogodzin.
Części oryginalne w bardzo dobrych cenach.Możemy wykonać diagnostykę przekładni u klienta (pomiar ciśnień na poszczególnych sprzęgłach oraz sprawdzimy pompę i zmiennik momentu).

Kontakt:

biuro@primparts.pl
http://www.primparts.pl
533180028
606373656
791188760

PrimParts
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 05 Sie 2012 18:12

Remont skrzyni clark

Postprzez mechanior » 25 Mar 2013 11:01

może tak najpierw powiecie co dolega waszym maszynom bo już wielu takich było co wyciągnęli skrzynię, oddali do remontu a przyczyną kłopotów była walnięta cewka albo przepalony bezpiecznik
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 27 Mar 2013 19:48

warynski 726a z 1996r z 3 biegowa przekładnia Clarka modelu nie znam bo nie mam tabliczki z numerami. nie ciągnie na 3 biegu i szarpie przy ruszaniu. z wywiadu po znajomych mechanikach dowiedziałem się ze ze mogą to być zużyte tarcze. przekładnie pewnie wyślę komuś do naprawy ale chciałbym zorientować się jak to działa i przede wszystkim jak to wyjąc z koparki. zespól jest już udzielony od silnika i podparty na wózku . próbowałem odciągnąć przekładnię lecz coś sprężynuje i dociąga ją do silnika. Co to może być?

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Re: Remont skrzyni clark

Postprzez motodarek » 27 Mar 2013 21:15

daimon2 napisał(a):próbowałem odciągnąć przekładnię lecz coś sprężynuje i dociąga ją do silnika. Co to może być?


Nie wiem jak jest w Waryńskim, ale przypuszczam że może trzeba odkręcić tarczę zmiennika od koła zamachowego.
Zrobiłeś to?

motodarek
Operator

  • Posty: 356
  • Rejestracja: 03 Cze 2007 17:54
  • Miejscowość: EP
  • Pochwały: 4

Maszyna: JCB 3CX

Firma: malutka


Re: Remont skrzyni clark

Postprzez PrimParts » 27 Mar 2013 23:41

Kolego trzeba odkręcić flexa (tarcze metalowe pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów).
Musisz znaleźć okienko na silniku i odkręcić śruby jak dobrze pamiętam to jest ich chyba 8.
http://www.primparts.pl
biuro@primparts.pl

PrimParts
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 05 Sie 2012 18:12

Remont skrzyni clark

Postprzez mechanior » 28 Mar 2013 00:25

nie na silniku tylko na obudowie sprzęgła/zmiennika od strony silnika, powinna być gumowa zaślepka średnicy 30-40 mm a powyżej korek przez który możesz śrubokrętem obrócić kołem za zęby wieńca rozrusznika
śruby są na wylot przez koło zamachowe
w niektórych maszynach bywają też dostępne przez dolne okienko rewizyjne sprzęgła (od spodu maszyny)

PrimParts, masz dokumentację to zamieść koledze obrazki...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 02 Kwi 2013 19:31

przekładnia wyjęta :D trwało to trochę i łatwo nie było ale się udało. musiałem wyjąc misę olejowa silnika zęby odkręcić śruby łączące zmiennik z kołem zamachowym. Żeby wyjąć misę wyciągnąłem tłoczysko układu kierowniczego.

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Remont skrzyni clark

Postprzez mechanior » 02 Kwi 2013 20:37

miskę olejową? po jaką cholerę?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 03 Kwi 2013 15:18

flex był przykręcony przez kolo zamachowe. Śruby od strony silnika nakrętki zespolone z flexem. próbowałem to odkręcić od przez otwór rozrusznika ale się klucz nie mieścił. po zdjęciu misy prawie polowa kola zamachowego była na wierzchu. Innej możliwości nie było. kolo zamachowe niewiele jest większe od obrysu silnika, a misa jest tak zbudowana ze stanowi cześć obudowy zmiennika.

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Remont skrzyni clark

Postprzez mechanior » 03 Kwi 2013 17:33

ale napisałem ci że jest otwór w obudowie koła zamachowego do odkręcania tych śrub...
nad rozrusznikiem albo po przeciwległej stronie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 03 Kwi 2013 20:57

był ale nad kolę zamachowym i nie było możliwości odkręcania śrub. Obejrzałem wszystko kilka razy znalazlem tylko jedna podłużną zaślepkę przez którą nie dało się nic zrobić

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Remont skrzyni clark

Postprzez mechanior » 03 Kwi 2013 22:55

cholera, normalnie niemożliwe...
no ale widzisz, wszyscy się chwalą że maja części, wiedzą "umią" i naprawią ogólnie dużo gadają ale jak trzeba pomóc merytorycznie i wesprzeć dokumentacją to przysłowiowy A.Słodowy - "zrób to sam"...

powinno to wyglądać mniej więcej tak (na przykładzie skrzyni DANA i silnika PERKINS 1004)
Image
zielona strzałka - korek dostępowy do śrub
czerwona - otwór rewizyjny wieńca rozrusznika / czujnika obrotów koła


Image
widok przez otwór dostępowy, śruba może być z łbem imbusowym (8mm)
czerwona strzałka - korek spustowy płynu chłodzącego z bloku
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 04 Kwi 2013 15:32

mam "katalog części" i "instrukcje obsługi użytkownika". Nic takiego w tych książkach ani w koparce nie znalazłem. Przekładnia wyjęta wiec nieważne. może gdybym miał pojecie jaki to model przekładni byłoby łatwiej. Rozkręciłem tą przekładnie i teraz zabieram się za ocenę tarczek i przekładek. Jeśli ma ktoś wiedzę o grubościach nominalnych tych elementów to z góry dziękuje za wszelkie uwagi.

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Remont skrzyni clark

Postprzez mariuszgmc » 04 Kwi 2013 15:37

Hmm Warynski,,, tez zastanawiałem sie kiedyś nad kupnem, tani fakt, ale Jaka cena taka trwałość niestety. "Kuleje" ta marka jeszcze niestety.
Ipsī nōbīs fīnēs cōnstituimus

Awatar użytkownika
mariuszgmc
Pomocnik operatora

  • Posty: 92
  • Rejestracja: 12 Sty 2013 10:58
  • Miejscowość: Police
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 2CX, MF Fermec 860

Firma: BUD-MARIUSZ


Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 04 Kwi 2013 15:38

moja Przekładnia wygląda podobnie ma mniej cewek od sterowania biegami (mam 4) ale obudowa kola zamachowego jest inna zupelnie

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Remont skrzyni clark

Postprzez daimon2 » 04 Kwi 2013 20:06

rozkręciłem tą przekładnie sprawdzałem tarcze sprzęgłowe i wszystkie są ok (nie są spalone grubość 2,2 mm przekładki tez są ok 1,6 mm bez śladów zużycia idealnie płaskie) jedyną wadą jaką znalazłem był pęknięty oring na takim plastikowym elemencie miedzy osia zmiennika a obudowa przekładni. Owy element ma kilka otworów cześć doprowadza olej do łożyska a część do zmiennika. Czy to mogła być przyczyna dająca objawy:
1. szarpanie przy ruszaniu
2. "ślizganie się sprzęgła" tzn. im wyższy bieg tym gorzej ruszyć.Na 3 to prawie nie możliwe.

dziękuje za każdą podpowiedz.

daimon2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 22 Mar 2013 21:43

Maszyna: ostrowek k162
WARYŃSKI 726a


Remont skrzyni clark

Postprzez PrimParts » 04 Kwi 2013 21:01

Oringi powinny być dwa na tym plastiku sa tam dwa rowki.
Jest to odpowiedzialne również za cisnienie na zmienniku momentu i jest to tez dystrybutor oleju.
Przyczyna w twojej przekładni moze lezec po stronie elektrozaworów z cewkami moga sie nie otwierac do konca.
Ale wtedy bys mnial spalone tarcze na ktoryms sprzegle.Lub problem w instalacji elektrycznej.
Sprawdz powietrzem wszystkie kosze czy tloki na sprzegłach idam do góry.
Sprawdz uszczelnienia na tlokach aluminiowych jedno zewnetrzne drugie wewnetrzne,sprawdz pierscienie na wałku na sprzegłach
Sprawdz modulatory odpowiedzialne za kierunki przod i tyl.
Jezeli wszysto ok nalezy wykonac test przekładi na maszynie .Sprawdzic cisnienie na poszczegolnych sprzeglach i na pompie.
Wtedy bedzie wiadomo czy cisnienie jest ok i czy elektrozawory otwieraja sie do konca.Na wszystkich sprzeglach cisnienie ma byc takie same co na pompie jazdy.Moze zawor sie nie otwiera do konca i zamiast 16 bar jest tylko 7 i maszyna bedzie mniala problem na poszczegolnym biegu a tarcze przy 7 bar tak szybko sie nie spala bo tlok aluminiowy juz ruszy nawet przy 5 bar.Jezeli potrzebujesz pomocy przez telefon sluze pomoca.
533180028
http://www.primparts.pl

PrimParts
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 05 Sie 2012 18:12

Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej