ZADZIAŁAŁO!
gdybyś zaczął od zdjęć skrzyni to pewnie już by było dawno po kłopocie, teraz jestem już na 100% pewien co to jest za model, mam dokumentację , moim zdaniem ciśnienie na zmienniku nie ma nic wspólnego z objawami które opisałeś, jeśli pierścień dystrybutora jest pęknięty to należało by go wymienić
jakie części potrzebujesz? tarcze i uszczelniacze tłoków mam na półce, nie wiem jak z uszczelkami bo robiłem ostatnio taką skrzynię więc możliwe że wyszły... ale mam kilku znajomych co mają zawsze jakieś części
kompletny opis demontażu i montażu oraz parametry też mam (do czterobiegowej) ale po angielsku, zresztą jest to proste jak drut sądzę że jak już doszedłeś tak daleko to dasz radę bez specjalnej pomocy
w razie pytań pisz w temacie
przejrzyj dokładnie uszczelki przy kanałach płyty zaworowej, sprawdź wszystkie sprężyny talerzowe tłoków sprzęgieł bo lubią pękać, pod filtrem oleju powinieneś mieć dwa podłużne regulatory hydrauliczne, na ich końcach mają być oringi, sprawdź szczelność osadzenia smoka
wyjmij wszystkie elektrozawory i przejrzyj, sprawdź czy się nie zacinają, czy mają uszczelnienia, sprawdź działanie cewek (czy przyciągają metal po zasileniu prądem)
pozostaje kwestia zmiennika, jako że nasze porady są tak dobre jak wasze opisy problemów to niestety nie mogę na 100% potwierdzić czy jest on sprawny, wiem że jest cholernie drogi więc jego wymiana na pałę bez bezpośrednich wskazań nie wchodzi w ogóle w rachubę
skoki w przenoszeniu momentu, szarpanie, wskazywały by jednak (jak napisał kolega PRIM PARTS) na elektrykę
natomiast słaby bieg 3ci to najwyraźniej spadek ciśnienia w układzie (który nie wyklucza elektryki)
jak nie znajdziesz jakichś bezpośrednich przesłanek - uszkodzenia mechaniczne, odnalezione fragmenty uszkodzonych elementów, dziury, złamania, braki itp... - to składaj z powrotem i do maszyny
potem wykonamy pomiary ciśnienia