ketral
wibako
BSL TURBO
klinikamaszyn



jakie auto na żwirownię

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 09 Sie 2018 14:34

Sorry że tak późno ale nie ma kiedy siąść i odpisać.
Seba350 napisał(a):W błędzie jesteś. Naczepa ma 10t na oś - razy 2 daje 20.

No to raczej mało realne albo prawo jest nie spójne. W koniu z 9-cio tonową osią z przodu ok, ale przy typowych kołach 385/65 jest co najmniej dziwne. Wg mnie żeby naczepa miała na 2 osiach 20 t musi być spełnione co najmniej 3 podstawowe warunki:
- Opony o odpowiedniej nośności, bo typowe 385/65 R22,5 to max. 9t oś
- homologowana przez producenta konstrukcja zawieszenia na oś 10t
- odpowiedni rozstaw, bo 10 t masz tylko na osi pojedynczej a oś pojedyncza to taka, która jest oddalona od sąsiedniej min. 2m
Także coś mi nie gra żeby naczepa miała 20 t na osiach, w koniu to bardziej realne.
Ale zadałeś mi ćwieka tym zestawem, jak myślałem o 4-ośce 8x8 tak teraz myślę o kompaktowym zastawie z ciągnikiem 4x4.
https://www.yumpu.com/de/document/view/ ... eisch-gmbh
Jakby temu wierzyć, to od wewnątrz jest dużo bardziej zwrotne od 4-ośki, ale skoro się od wewnątrz tak zwija to po zewnętrznej to nie powinien obrys pojazdu wychodzić dalej niż w 4-ośce.
Ciekawy temat trzeba to na żywca zobaczyć. Pozostaje kwestia nacisku osi na drogach do 8 t.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1190
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 29

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Reklama

jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 09 Sie 2018 14:43

Opony są 425, a rozstaw 1,81.

http://schwarzmueller.com/en/vehicles/2 ... g-linkage/

Problem w tych naciskach, bo nie wiem, czy na drogach gdzie jest 8t na oś nie wyjdzie 32t DMC.

Luka
Młodszy operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 09 Sie 2018 16:42

Pojedyncza jest od 181cm. Ja mam opony 445/65 - 5500kg, osie 10,8t technicznie, (nawet na oko grubsze od standardowych), oczywiście w papierach i na tabliczce administracyjne wartości to 10t na oś, 9t na oś w papierach to mam w 2 osiowej naczepie z normalnym rozstawem co jeździ z 3 osiowym ciągnikiem.
DMC zestawu to DMC zestawu i nie ma nigdzie mowy o naciskach osi względem nośności drogi.

-- 9 Sie 2018, o 16:42 --

Piotr mc 85 napisał(a):Jakby temu wierzyć, to od wewnątrz jest dużo bardziej zwrotne od 4-ośki, ale skoro się od wewnątrz tak zwija to po zewnętrznej to nie powinien obrys pojazdu wychodzić dalej niż w 4-ośce.


cofanie w ciasne "dziury" nie ma opcji by lepiej wypadło od 4ośki - rozstaw skrajnych osi ma 4 ośka krótszy niż zestaw i matematyki się nie oszuka. Na cofaniu oś skrętną musisz blokować (chyba ,że ma wymuszony skręt ale z takim czymś się nie spotkałem w wywrotce)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Operator

  • Posty: 499
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 16:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 7

Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 10 Sie 2018 09:14

Seba350 napisał(a):Pojedyncza jest od 181cm.

Sorry coś namieszałem
Seba350 napisał(a):Ja mam opony 445/65 - 5500kg, osie 10,8t technicznie, (nawet na oko grubsze od standardowych), oczywiście w papierach i na tabliczce administracyjne wartości to 10t na oś,

O to pasuje. W ogóle nie widać że masz tam koła w naczepie 445/65 przecież to ogromne opony i różnica względem kół ciągnika rzucała by się w oczy.
Seba350 napisał(a): Na cofaniu oś skrętną musisz blokować

Ona działa tylko do przodu? Każda ma skrętną oś, czy może są naczepy bez tego skrętu, raczej za duży rozstaw aby skrętu nie było? Kliknij link w moim poprzednim poście daj drugą stronę prospektu i ją powiększ, tam jest pokazane że naczepa ma skręconą oś przy cofaniu i stąd przewaga w wewnętrznym promieniu nad 4-ośką.
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-tra ... zvr5X.html
Zmyieniasz zestaw na inny?
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1190
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 29

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez dawidg2 » 10 Sie 2018 09:47

Piotr mc 85 napisał(a):Seba350 napisał(a):
Na cofaniu oś skrętną musisz blokować

Ona działa tylko do przodu? Każda ma skrętną oś, czy może są naczepy bez tego skrętu, raczej za duży rozstaw aby skrętu nie było?

W katalogu naczepa ma oś a raczej cały wózek skrętny na obrotnicy taki sam wózek jak w przyczepie z dyszlem z przodu, a co za tym idzie ma hydrauliczny skręt.

A są jeszcze osie z zwrotnicami i tam trzeba blokować do cofania.

Oba rozwiązania będą się różnić masą własną naczepy.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 4383
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 85

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 11 Sie 2018 09:04

Faktycznie ten Reisch ma oś tylną na obrotnicy (miałem takie rozwiązanie w niskopodwoziówce) i w takim wypadku idzie cofać - hydrauliki raczej tam nie ma - sterowanie idzie od siodła i drążkami skrętnymi połączone z obrotnicą - skręt wymuszony. Ja mam na zwrotnicach - skręt samoczynny (coś jak wózek w markecie).
Oj ciężko będzie taką naczepę uszczelić w używce . Większość tych kompaktów nie ma osi skrętnych - dużaaa większość.
Chcę, chciałem (chcę ?) :) sprzedać bo tacho jest na tarczki i utrudnia nam to, gdzie pozostałe są cyfrowe.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Operator

  • Posty: 499
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 16:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 7

Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej