Strona 4 z 7

PostWysłany: 13 Lut 2011 18:25
przez mivhal
dawidg2 napisał(a):W piątek jechałem do Konina i po drodze gdzieś mijałem JD z przyczepą budowlaną 3 osiową z wywrotem do tyłu.


kolego to jest JD tego gościa http://www.wrobel.go3.pl/ ogólnie miał jednego latał z 3 osiowym tandemem (chyba JOSKIN), skończył leasing i kupił właśnie tego (ponaad 400 KM) i do tego teraz zakupił właśnie 3 osiowy tandem Fiegla. Gości ma jeszcze ok 300 hektarów to non stop chodzi.

PostWysłany: 13 Lut 2011 18:28
przez lordkubus
Co do spalania sasiad ma mercedesa 6x6 i fastracka i przy jednej robocie jak jeżdzą wychodzi mu ze jcb tak na 1h mniej spali okolo 5-7l. Osobiście wolał bym kupić jakąś 6x6 ładna i sobie hulać ale jak patrze jaka jest ładowność admin. takich samochodów i ile same utrzymanie ich kosztuje to skłania mnie to do myslenia o fastracku. Co do samego fastracka podniecam sie z tego wzgledu że jedzie te 70km/h i o dziwo naprawde tym sie wygodnie jedzie jeździłem różnymi ciągnikami i jest naprawde niebo a ziemia :) A tak jak dla mnie czyli różne roboty co sie trafi jcb bylo by najlepsze.

PostWysłany: 13 Lut 2011 19:21
przez dawidg2
mivhal napisał(a):do tego teraz zakupił właśnie 3 osiowy tandem Fiegla
właśnie z Fliglem jechał.

PostWysłany: 13 Lut 2011 20:51
przez lordkubus
conrad znalazlem super 6x4 dla ciebie :) http://otomoto.pl/volvo-vnl-330-6x4-wyw ... 83815.html

PostWysłany: 13 Lut 2011 21:07
przez dawidg2
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f7 ... 0669d.html taką byś musiał mieć, tzn byś się w kwocie zmieścił, ale kipper był Primetzhofer ale miał tylnią burtę dzieloną i dół się pneumatycznie otwierał, a boczne miały hydrauliczne otwieranie/zamykanie napęd 6x4 oczywiście

PostWysłany: 14 Lut 2011 00:13
przez filipo
oglądam się za ciągnikiem siodłowym (do zabudowy) i akurat się trafiło myślę że dosyć ciekawa oferta http://allegro.pl/volvo-fm10-6x4-i1456890934.html , chyba pierwszy właściciel (stara blacha i od dealera), jakby ktoś miał na oku szukam 6x4 od 2005r. tylko rama

[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 12:25 am ]
czyli to porównanie do 4-ośki z ładownością było wyssane z palca? jestem ciekaw czy ktoś wie jak to jest z tą homologacją przyczep, dwie przyczepy?? gdzie, jak? drugie moje pytanie kto w ogóle użytkuje taki sprzęt (traktor+przyczepa), a nie widziałem-słyszałem

PostWysłany: 14 Lut 2011 09:07
przez Dj_Francuz
kto użytkuje nawet na forum kopaczka.pl znajdziesz kilka osób które użytkują takie zestawy
np
Sebol
radix
i wielu innych i są zadowoleni z tego co z nimi rozmawiałem
nie kolego porównanie do 4 oski nie było wyssane z palca b przyczepy rolnicze/budowlane po postu mają homologacje na niższą prędkość ale za to ładowność mają dużą
co masz na myśli mówiąc dwie przyczepy jaki zestaw czy tandem + przyczepa na obrotnicy czy 2x przyczepa na obrotnicy
czyli coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=6tUSxfymwDU cofanie nawet z takim zestawem po nabraniu wbrawy nie jest problemem
zestawy ciągnik rolniczy +przyczepa użytkują ludzie którzy potrafią sobie przeliczyć koszty , którzy chcą mieć sprzęt używany cały rok (transport , odśnieżanie i inne) oraz firmy świadczące usługi budowlane bądź budowlano rolnicze :)

PostWysłany: 14 Lut 2011 10:35
przez lordkubus
filipo napisał(a):oglądam się za ciągnikiem siodłowym (do zabudowy) i akurat się trafiło myślę że dosyć ciekawa oferta http://allegro.pl/volvo-fm10-6x4-i1456890934.html , chyba pierwszy właściciel (stara blacha i od dealera), jakby ktoś miał na oku szukam 6x4 od 2005r. tylko rama

[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 12:25 am ]
czyli to porównanie do 4-ośki z ładownością było wyssane z palca? jestem ciekaw czy ktoś wie jak to jest z tą homologacją przyczep, dwie przyczepy?? gdzie, jak? drugie moje pytanie kto w ogóle użytkuje taki sprzęt (traktor+przyczepa), a nie widziałem-słyszałem


Jeżdzą i teraz jak patrz to coraz wiecej moj sasiad ma jcb i case. Może w twoich rejonach nie widać ale myśle ze za jakiś czas będzie. Ogólnie jest to fajna alternatywa dla 4 ośki bo dużo tańsza w utrzymaniu mysle jak by u nas były normalniejsze przepisy i mniejsze opłaty czegoś takiego wógule by nie było...

PostWysłany: 14 Lut 2011 13:41
przez Conrad
Powiem szczerze że Fastrac to przekonywująca alternatywa, dokładnie to przemyślę bo na taki sprzęt prawdopodobnie można jeszcze łatwo dostać dotację, bo raczej nie jest to zaliczane do środków transportu.

Powiedzcie mi ile może kosztować taki zestaw jak w tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=CkSbo7d_ ... re=related (ostatni z wywrotką)


Kolejna sprawa, czym różni się taki fastrac od typowego traktora jak na filmiku wyżej.

PostWysłany: 14 Lut 2011 14:55
przez master123
Conrad napisał(a):Powiedzcie mi ile może kosztować taki zestaw jak w tym filmiku:
http://www.youtube.com/wa...feature=related (ostatni z wywrotką)

drogo, napewno drożej od nowej 4 ośki. Sam ciągnik będzie juz chyba droższy niż nowa 4 ośka. Nie wiem ile dokładnie ale podejrzewam że ten ciągnik z filmiku będzie kosztował ponad 500 tys zł :roll: Ten jest podobny i kosztuje 550 tys zł :D wieć ten z filmiku będzie kosztował podobnie :wink: Nowy tandem bedzie kosztował coś koło 100 tys zł (taki porządny ) więc taki zestaw to prawie 700 tys zł :D wink:


Conrad napisał(a):Kolejna sprawa, czym różni się taki fastrac od typowego traktora jak na filmiku wyżej.

fastrac to ciągnik tylko ze ma szybką skrzynię :wink: Jest on po prostu stworzony do transportu ale również w pracach polowych daje sobie bez problemu rade. W zasadzie niczym specjalnym nie różni sie od typowego ciągnika poza wyglądem zewnętrznym i szybszą niż w innych ciągnikach skrzynią przekładniową :wink:

PostWysłany: 14 Lut 2011 16:43
przez borex1996
Różni się też zawieszeniem, posiadając mechaniczno, hydrauliczno i pneumatyczne zawieszenie, co pozwala osiągać takie prędkości. Posiada także inne rozłożenie masy, 55% przód, 45% tył. :faja:

PostWysłany: 14 Lut 2011 16:45
przez dawidg2
http://www.korbanek.pl/spolka/ws/pl/mas ... o_936.html
przyczepa jakieś jeszcze naszych 150000zł.

Fastrac ma jeszcze każdą oś niezależnie zawieszoną co daje większy komfort niż w normalnym ciągniku choć w nich już można wziąść zawieszenie pneumatyczne kabiny i fotela.

PostWysłany: 15 Lut 2011 00:57
przez Dj_Francuz
większośc fastraców ma również równe koła przez co lepiej sie go prowadzi przy dużej prędkości

PostWysłany: 15 Lut 2011 20:39
przez incognito
zastanawialem sie nad tym co mowicie ze ciagnik jest idealny zamiast wywrotki bo oplaty itd i mam pytanie natury prawnej:
powiedzmy ze chce kupic taki traktor bo nie bede musial placic podatkow za transport i winiet... tylko ze jesli bym chcial wozic do firm to musial bym wystawiac faktury, a jak bym mial kontrol to by sie przyczepili skad mam faktury na transport jak nie mam zadnego samochodu?
i druga sprawa: mowicie ze ciagnikow inspekcja nie zatrzymuje... tylko ze jak sie rozstawia przy wyjezdzie z piaskowni to moze za 1,2,3... razem nie zwroca na mnie uwagi ale za 10 pewnie zatrzymaja i co im wtedy powiem?
trzecia sprawa: czy w dowodach przyczep rolniczych jest wbita predkosc maksymalna?

PostWysłany: 15 Lut 2011 20:41
przez dawidg2
incognito napisał(a):czy w dowodach przyczep rolniczych jest wbita predkosc maksymalna?
nie bo to wzór dowodów jest tylko jeden

PostWysłany: 15 Lut 2011 21:10
przez master123
kolego fakture mozesz wystawić wpisując w rubrykę nazwa towaru/usługi - usługa ciągnikem rolniczym
Na drugie pytanie nie odpowiem ci ale z reguły jest tak ze jak jedzie ciągnik z przyczepą to prawie na 100% jest to rolnik więc inspekcja raczej nie zatrzymuje (tak mi sie wydaje) :wink:
Na trzecie pytanie odpowiedź juz masz od kolegi dawidg2 :wink:

PostWysłany: 15 Lut 2011 21:24
przez incognito
czyli wystarczy ze firme bym mial zarejestrowana jako uslugowa,a nie transportowa?

PostWysłany: 15 Lut 2011 21:29
przez master123
no pewnie, wystawiasz fakture na usługe ciągnikiem rolniczym i nie ma problemu.

PostWysłany: 15 Lut 2011 21:36
przez filipo
kolego poruszyłem już temat prędkości i nikt nie udzielił mi sensownej odpowiedzi(patrz wyżej) większość przyczep ma homologacje na 40km/h, ładowność przyczep samochodowych nie jest porywająca, od 1 stycznie ITD ma zwiększona prawa podczas kontroli również sam. osobowych (nawet co do prędkości), może i ciągnik nie jest złym rozwiązaniem ale poczekajmy aż panowie na górze dopatrzą się, oni też mają firmy transportowe.

PostWysłany: 15 Lut 2011 21:44
przez Jarewa
Mimo to mogą być problemy..BIG PROBLEMY..

Dz U 32 §45 pkt 1.3
Cytat:
3) maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niŜ 3 km/hwartości 40 km/h zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów
Dotyczy T4


Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 237 poz. 2009

Oczywiście można zarejestrować jako Ciagnik Rolniczy Kategori T5 ale czy nie bedzie to później ukręcenie na siebie bata?


Natomiast prędkość na drodze ciągnika rolniczego nie może przekraczać 30 km/h