Strona 5 z 7

PostWysłany: 15 Lut 2011 22:33
przez borex1996
Niby nie może, ale teraz każdy ciągnik zachodni porusza się z prędkością min 40km\h i więcej, więc powinny być mandaty. Za to się nie karze. A co do homologacji przyczep już się wypowiadałem wcześniej i jest rozwiązanie.

PostWysłany: 15 Lut 2011 22:40
przez master123
Jarewa widze ze jesteś bardzo przepisowy :wink: Pomyśl kto przestrzega w tych czasach tak rzetelnie przepisów ? Wiadomo ze zawsze znajdzie sie jakieś "ale" bo takie mamy prawo skomplikowane. Duża większość nowszych ciągników ale tez wiele starszych spokojnie rozwija prędkość powyżej 30 km/h i każdy kto ma taki ciągnik jeżdzi powyżej tych 30 km/h i nikt jakoś sie nie czepia. Kop-ład lub koparka też w świetle przepisów nie moze jechać wiecej niz 25 km/h :D (pojazd wolnobieżny) a duza wiekszość kop-ład jeździ powyżej tej prędkośći i koparek z tych nowszych również :D

PostWysłany: 15 Lut 2011 22:48
przez dawidg2
Krampe ma opcje osi 60 i 80km/h co gdzieś już pisałem w jakimś temacie. Więc też nie widzę tu problemu.

PostWysłany: 15 Lut 2011 23:32
przez incognito
no doba, a odnosnie tych faktur to mysle ze nie wszystkie firmy pojda na to zeby miec napisane w papierach "uslugi ciagnikiem rolniczym" zamiast np "transport kruszywa", w malych firmach to moze bez roznicy bo sie umawiasz bezposrednio z wlascicielem, ale w duzych kierownik musi miec jakas podkladke za robote a nie takie "kombinacje"

PostWysłany: 16 Lut 2011 00:08
przez Jarewa
No właśnie "ale" ale jak będzie wypadek zginie autobus dzieci przez pędzący traktor wtedy będzie nagonka zmiana prawa itd. Dlatego zawsze wszystko jest dozwolone do pewnego czasu.

Ale dla mnie mogą latać i 200km/h. Tylko niech pomyśli ten co che to kupić. Bo kupić i pracować pod strachem to też nie fajnie.

[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 11:11 pm ]
incognito napisał(a):uslugi ciagnikiem rolniczym


I co do kabiny sobie kruszywo wrzucisz?

Kieronik czy to ktoś inny musi mieć podstawe bo on z tego też się rozlicza. Skoro w kosztorysie ujął transport kruszywa to musi go wystawić na fakturze. Bo inaczej mu się doczepią.

PostWysłany: 16 Lut 2011 00:14
przez dawidg2
Dziś tak rozmawiałem z tatą i sam mi rację przyznał ze traktor to oszczędniejsze rozwiązanie na krótkie trasy i bardziej uniwersalne. Przynajmniej u mnie. Gdy mam robotę od 6 do 22 godziny.

PostWysłany: 16 Lut 2011 00:23
przez Conrad
incognito napisał(a):no doba, a odnosnie tych faktur to mysle ze nie wszystkie firmy pojda na to zeby miec napisane w papierach "uslugi ciagnikiem rolniczym" zamiast np "transport kruszywa", w malych firmach to moze bez roznicy bo sie umawiasz bezposrednio z wlascicielem, ale w duzych kierownik musi miec jakas podkladke za robote a nie takie "kombinacje"


to napisz: "Dowóz materiałów budowlanych" i to też nie podlega pod transport. Przerabiałem to już z biurem rachunkowym.


Co do wywrotek będę skłaniał się raczej ku wywrotki typu man lub volvo 2000-2002r a ewentualnie dołożę i zakupię volvo FM12 w nowej budzie ale troszkę budżet mam skromny :oops:

PostWysłany: 16 Lut 2011 00:26
przez Dj_Francuz
i co Dawid w końcu kupujesz ciągnik ?? co do faktur to myślę ,ze nie ma z tym problemu bo wiele firm świadczy usługi i jakoś dają rade i nie ścigają ich urzędy podatkowe :D

co do volva FM 12 bym się zastanowił znajoma firma ELD MAR z żyrardowa ma takie VOLVO i narzeka na elektronikę ,ze pada

PostWysłany: 16 Lut 2011 00:37
przez lordkubus
conrad jak bys chcial fajna fm12 ta nowa to bedzie fajna do sprzedania... znajomy wziął nówkę w salonie 2007r i za dobre pieniadze chce oddac.

co do fastraca jedyne co mnie do niego nie przekonuje to ta właśnie nie jasność przepisów...

PostWysłany: 16 Lut 2011 01:20
przez Conrad
lordkubus napisał(a):conrad jak bys chcial fajna fm12 ta nowa to bedzie fajna do sprzedania... znajomy wziął nówkę w salonie 2007r i za dobre pieniadze chce oddac.



Za jaką kwotę? No i dlaczego chce sprzedać skoro taka fajna :wink: ?

PostWysłany: 16 Lut 2011 10:33
przez dawidg2
Dj_Francuz napisał(a):i co Dawid w końcu kupujesz ciągnik ??
narazie nie, bo kupuje coś innego ze stajni JCB

PostWysłany: 16 Lut 2011 13:13
przez incognito
Jarewa napisał(a):No właśnie "ale" ale jak będzie wypadek zginie autobus dzieci przez pędzący traktor wtedy będzie nagonka zmiana prawa itd. Dlatego zawsze wszystko jest dozwolone do pewnego czasu.

Ale dla mnie mogą latać i 200km/h. Tylko niech pomyśli ten co che to kupić. Bo kupić i pracować pod strachem to też nie fajnie.

[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 11:11 pm ]
incognito napisał(a):uslugi ciagnikiem rolniczym


I co do kabiny sobie kruszywo wrzucisz?

Kieronik czy to ktoś inny musi mieć podstawe bo on z tego też się rozlicza. Skoro w kosztorysie ujął transport kruszywa to musi go wystawić na fakturze. Bo inaczej mu się doczepią.


ja wlasnue to wszystko pisze w tym sensie ze jest kilka problemow z tymi ciagnikami a nie tak jak niektorzy sie wypowiadaja ze same plusy, zadnych wad

conrad a co za roznica dla skarbowki czy masz wpisane "dowoz" czy "transport"? przeciez to jeden ch...

PostWysłany: 16 Lut 2011 19:01
przez tuareg1989
jak cie złapią to masz za prędkość na dzień dobry 500zł , pozostaje cb radio . Czy pod strachem to nie wiem to juz kwestia indywidualna , na polskich drogach i tak nie na szalejesz czasem pomimo resorowanych osi idzie wylecieć z kabiny. Średnia prędkość przelotowa i tak wyjdzie 50/60 km no chyba ze jakieś drogi super proste. Wszytko ma plusy i minusy :wink:

PostWysłany: 16 Lut 2011 19:56
przez EPRZ
Chłopie, gdzie ty wyciągniesz średnią 50- 60? Po autostradach będziesz śmigał?

PostWysłany: 16 Lut 2011 20:01
przez tuareg1989
no jak same górki to wiadomo ze nie ale po prostym myślę ze da rade spokojnie. Choćby raz 30 a jak lepiej to do tych 65 wiec myślę ze koło tych 50 średnia wyjdzie

PostWysłany: 16 Lut 2011 21:01
przez Conrad
conrad a co za roznica dla skarbowki czy masz wpisane "dowoz" czy "transport"? przeciez to jeden ch...


Taki ch... :wink: że jak wpiszesz transport to musisz mieć w PKD wpisane usługi transportowe a co za tym idzie jakieś papiery i licencje na przewóz towarów, nie znam się dokładnie. Ale jak napiszesz "dowóz" to w świetle prawa omijasz ten syfik. :D


Panowie przestańcie już pisać o tej prędkości, mnie osobiście to bardzo śmieszy bo ktoś wyżej napisał że żyć pod strachem to jest posiadanie naczepy z dozwoloną prędkością 40km/h :mrgreen: Nie wiem czy wy na codzień macie tylko takie strachy, ale jak bym ja się bał takich rzeczy to dawno bym wykorkował.

Nawiązując jeszcze do prędkości myślę że i tak większość policjantów nie ma zielonego pojęcia ile taki traktor może jechać a ile przyczepa, albo koparka. To było by zabawne jak by na suszarkę łapali koparki :lol:

PostWysłany: 16 Lut 2011 21:23
przez tuareg1989
śmiej się u mnie już dwa razy tak było ciągnikiem który osiąga 40 , jadąc z góry wyluzowali sobie prosta droga a u dołu stali bo wszyscy tam grzeją i na suszarce pojawiło się coś prawie 60km/h ładowany no to cisło na dół 500zł i jakieś punkty. A policja może i pojęcia niema ale na szum opon zwrócą uwagę ;)

PostWysłany: 16 Lut 2011 21:50
przez mivhal
przecież w mieście jest ograniczenie prędkości do 50km\h więc czy pojedziesz ciężarówką szybciej czy ciągnikiem i tak możesz dostać mandat :mrgreen: a ciekawy jestem jak by nakleić na przyczepę i ciągnik naklejki jak mają ciężarówki z dopuszczalną prędkością?

PostWysłany: 16 Lut 2011 21:51
przez Conrad
Hmm coś mi się nie zgadza, bo za mandat 500zł to musiał byś przekroczyć prędkość o 51km/h niż dopuszczalna. A obecnie o 60km/h bo tolerancja błędu wzrosła o 10km/h

ale mniejsza o to, to są moim zdaniem bzdury. Nie raz się płaci osobówką mandaty i co, przecież się nie powiesisz tylko żyjesz dalej. Moim zdaniem najważniejszy aspekt to mieć sprzęt na który jest robota i rozwój firmy, jak to jest okej, to mandat też nie robi dużej różnicy

PostWysłany: 16 Lut 2011 22:07
przez tuareg1989
odnośnie ciągnika jest chyba taki taryfikator czy cos nie wazne o ile przekroczysz ważne ze przekroczyłeś ta barierę 40km czy ile tam dla ciągnika jest poczytał tam jakieś ustawy czy paragrafy no i tyle.