wibako

Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Groenevelde/BEKA/SKF

Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez Piotr mc 85 » 24 Kwi 2015 12:55

Witam.
Pokopałem sobie w szukajce, ale nie ma informacji mnie nurtujących. Przymierzam się do zakupu większej smarownicy bo z małą ręczną jest dużo zabawy. Smarownicę potrzebuję używać głównie do tankowania centralnego smarowania w moim VOLVO, gdzie wchodzi ok. 3,5 kg smaru, więc ręcznie jest to trochę upierdliwe a i nożna raczej odpada. Oprócz tego smarownica przyda się do smarowania wywrotek - zwłaszcza w 4-ośce jest dużo punktów smarnych, poza tym sporadycznie do koparki i ładowarki gdzie nie ma centralnego.
I tu chciałbym zasięgnąć opinii użytkowników, bo rozrzut cenowy jest spory:
Warto sobie czymś taki mandoline zawracać, czy szkoda miedzi?
http://allegro.pl/smarownica-z-pompa-pn ... 19926.html
Czy lepiej wydać raz a dobrze
http://allegro.pl/smarownica-pneumatycz ... 65712.html
Druga opcja tania nie jest, ale jak mam kupować chińszczynę to lepiej dołożyć, poza tym w tańszej opcji trzeba się bawić przekładanie smaru, a w drugiej opcji zmiana wiadra i dzida dalej.

I na koniec jeszcze mam pytanko czy ktoś miał/ma do czynienia z tym ustrojstwem z napędem elektrycznym? Są lepsze czy gorsze? Dla mnie wszystko jedno jeśli chodzi o zasilanie bo mam i prąd i powietrze w miejscu użytkowania. Proszę o opinie i sugestie.
Maziwa używam tego w opakowaniu 20 L, czyli takie jak na zdjęciu.
Image
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Reklama

simmet

Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez dawidg2 » 24 Kwi 2015 13:25

Mam tą drugą z linku i mogę polecić. Chodzi już kilka dobrych lat. Wygoda jak nie wiem. Mają ja moi mechanicy na warsztacie. Ja do jcb mam ręczna bo wystarcza. Często nie smaruje bo dużo nie pracuje więc nie ma tragedii z smarowanie.

Autor postu otrzymał pochwałę

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez uszi » 24 Kwi 2015 21:18

Ja mam tą z pierwszego linku od jakiegoś roku i również polecam, sprawuje się bardzo dobrze, ma fajną końcówkę do przepychania sworzni.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
uszi
Młodszy operator

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 13 Paź 2012 12:11
  • Miejscowość: Elbląg
  • Pochwały: 3

Maszyna: JCB 4CX Liebherr 902 John Deere 6110


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez MARIO/MECALAC » 24 Kwi 2015 21:43

My mamy w firmie tą z pierwszego linku, działa już 4 rok przepycha wszystko tylko moim zdaniem 4m węża to za mało. Jak by było 7 m to było by idealnie oraz troszkę większe ciśnienie żeby było ustawione.

Autor postu otrzymał pochwałę
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez dawidg2 » 24 Kwi 2015 21:52

druga ma ten plus że nie trzeba przekładać smaru tylko raz ciach inne wiadro i tyle.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez Piotr mc 85 » 26 Kwi 2015 11:03

Dzięki z opinie, widzę że teraz tylko decyzja czy przekładać smar czy całe pojemniki. Elektryczne smarownice chyba raczej są rzadkością.
Jeśli idzie o tą z pierwszego linku, to trzeba nakładać smar jak do ręcznej wyciskając powietrze aby się nie zapowietrzała czy sama je wyciska.
Teraz przyszło mi do głowy, że druga jest bardzo praktyczna gdy używamy różnych smarów - wymieniamy pojemnik i mamy inny smar. Przemyślę temat i skrobnę co wybrałem, puki co można się jeszcze opiniować. :mrgreen:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez dawidg2 » 26 Kwi 2015 11:11

Piotr mc 85 napisał(a):Teraz przyszło mi do głowy, że druga jest bardzo praktyczna gdy używamy różnych smarów - wymieniamy pojemnik i mamy inny smar.

zawsze w pompie zostanie ileś tam, LT43 nie daje rady pompać :P jak zimniej :P

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez Piotr mc 85 » 26 Kwi 2015 18:19

Pomyślałem o Stalińcu tam też trochę litrów idzie jednorazowo, ale najwyżej nożną dalej będzie smarowany.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez MARIO/MECALAC » 26 Kwi 2015 18:31

Powiem tak. Nie mamy tej drugiej tylko z pierwszego linku, ale ja bym się zdecydował na tą z drugiego. Co to za problem zmienić wiadro i przesmarować innym smarem co jest w przewodach? :banan: I nic się nie marnuje panowie :piwo: :piwo: :banan:
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez dawidg2 » 26 Kwi 2015 18:38

Ale jak centralne to nie można dać gęstego bo się zapcha.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez MARIO/MECALAC » 26 Kwi 2015 18:41

Wiem dawidg2, ale gęstego nie będziesz pakował do centrali tylko w kalamitki bezpośrednio :D a jak nie to walisz smar do pustego wiadra na przyszłość :menel:
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez dawidg2 » 26 Kwi 2015 18:50

No ja wiem o tym, akurat nigdzie centralnego nie mam więc nie mam problemu. My tak przekładamy z wiadra do wiadra bo nie każdy smar jest w 17kg wiadrach czy tych plastikowych.

Piotr mc 85, nie każde właśnie wiadro pasuje pod tą blachę trzeba mieć odpowiednią średnice bo inaczej nie chce ciągnąć.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez Piotr mc 85 » 27 Kwi 2015 15:47

Wiem, wiadra Shella mają 300 mm, a smarownice mają pewną tolerancję średnicy pojemnika dzięki szerokiej gumowej uszczelce.

Piotr mc 85 napisał(a):Jeśli idzie o tą z pierwszego linku, to trzeba nakładać smar jak do ręcznej wyciskając powietrze aby się nie zapowietrzała czy sama je wyciska.

Ponawiam pytanko, sorry za brak znaku zapytania. :wink:

MARIO/MECALAC napisał(a):Co to za problem zmienić wiadro i przesmarować innym smarem co jest w przewodach?

No niby tak ale dawidg2, napisał że ŁT jak zimno nie pójdzie. :roll:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez uszi » 27 Kwi 2015 17:31

Smar po prostu przekładasz za pomocą jakieś łopatki czy szpachelki, zamykasz i po podłączeniu ciśnienia ona sama już wyciśnie powietrze.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
uszi
Młodszy operator

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 13 Paź 2012 12:11
  • Miejscowość: Elbląg
  • Pochwały: 3

Maszyna: JCB 4CX Liebherr 902 John Deere 6110


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez MARIO/MECALAC » 27 Kwi 2015 17:44

właśnie uszi, mnie wyprzedził z tą odpowiedzią. Piotr mc 85, Jedyny problem to ŁT w centralnym. Nasza zimą pchała bez problemu, a smar i smarowniczka stały w blaszaku nie ogrzewanym i nie było problemu, ręczną byś nie przepchał.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez Piotr mc 85 » 28 Kwi 2015 07:48

uszi, dzięki o to mi chodziło.
MARIO/MECALAC napisał(a):ręczną byś nie przepchał.

Nie miałem jeszcze takiej sytuacji aby ręczna gdzieś nie poszła, jedynie kiedy zapieczone tak że trzeba sworzeń wybijać, nie miałem już takiej sytuacji od kilku lat bo wszystko na bieżąco smarowane.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez siekla1 » 28 Kwi 2015 20:42

Ja mam 2 sztuki z pierwszego linku , a raczej z tej półki cenowej - mam kilka małych maszyn więc tego smaru nie idzie mi jakaś wielka ilość ale jednak. To o czym należy pamiętać przy korzystaniu przy urządzeniach pneumatycznych to grupa bezpieczeństwa zawierająca osuszacz i naoliwiacz. Bez tego w obydwóch padają uszczelnienia papierowe. Znajomy , który ma 12 lawet i dużo smaruje po niecałym roku wykończył tanią smarownicę i kupił taką za ok 2 tyś i działa już 4 rok bezawaryjnie także też coś za coś.

Pozatym to nie do końca rozumiem dlaczego dajecie smar LT-43 do centralnego???

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez dawids20 » 28 Kwi 2015 21:49

Ja mam taką i taką, ale drugiej inny model i ręczną. Polecam drugą wersję, dla mnie ta pierwsza to tania chińszczyzna ale tragedii nie ma. Mi w pierwszej popękały w niedługim czasie węże i zakucia, ale to była raczej ich wada. Co do dłuższych, takie węże można bez problemu zarobić.

dawids20
Pomocnik operatora


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez Piotr mc 85 » 29 Kwi 2015 07:46

siekla1 napisał(a):Pozatym to nie do końca rozumiem dlaczego dajecie smar LT-43 do centralnego???

No właśnie, MARIO/MECALAC, ŁT w centralnym nigdy nie powinien się znaleźć :!:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Smarownica pneumatyczna czy elektryczna ?

Postprzez MARIO/MECALAC » 29 Kwi 2015 08:28

Ja nie napisałem żeby smarować centralke lt43 tylko żeby po smarowaniu tym smarem opróżnić przewód, smarując inne kalamitki aż wyleci smar do centralnego i w tedy pompujesz centralne. Źle ktoś przeczytał moją wypowiedź.

Edit:

O kurde faktycznie napisałem że lt43 do centralki. Myślałem co innego a napisałem co innego, sorki za zamieszanie.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej