wibako

Co wybrać 8x4 czy 8x4 tridem

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Co wybrać 8x4 czy 8x4 tridem

Postprzez saugbagger » 25 Paź 2015 23:06

Postanowione będzie następna Tatra w klasycznym układzie 8x8
Załączniki
tatra-special-02.jpg

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Reklama

simmet

Co wybrać 8x4 czy 8x4 tridem

Postprzez saugbagger » 25 Paź 2015 23:32

Proszę o to taka ciekawostka tatra 16x16 w terenie a na drodze 16x8 ,12-cylindrowy silnik chłodzony cieczą Caterpillar C-32 o pojemności 32 litrów o mocy 839 kW / 1132 KM i momencie obrotowym 5143 Nm.
Załączniki
tatra 1.jpg

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Re: Co wybrać 8x4 czy 8x4 tridem

Postprzez Piotr mc 85 » 03 Lis 2015 10:22

Niezły wynalazek ciekawe gdzie się spisze taka "solówka".
Seba350 napisał(a): klasyczne 8x4 10+10 + 16 = 36 - łączne sumy

Chciałbyś, jakby tak było to właśnie 36t DMC by było a nie 32, zobacz na tabliczce znamionowej jakie masz naciski na osiach. Przeważnie na pierwszej i drugiej w czteroośkach jest 7500 kg, więc nie możesz mieć 10 t ani nawet 8t. Skoro producent daje 7,5 to wydział komunikacji nie ma prawa dać więcej.
Poza tym zobacz na opony jaką mają nośność 315/80 R22.5 ma 4000 kg, a 385/65 R22.5 ma 4500 kg, więc o 10T na przednich osiach nie ma mowy. 10T na oś można osiągnąć w sprzętach typu TERBERG czy GINAF, nie tylko ze względu na konstrukcję ale też zastosowane nietypowe ogumienie i felgi.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Co wybrać 8x4 czy 8x4 tridem

Postprzez Seba350 » 03 Lis 2015 11:43

Piotr mc 85 napisał(a):Niezły wynalazek ciekawe gdzie się spisze taka "solówka".
Seba350 napisał(a): klasyczne 8x4 10+10 + 16 = 36 - łączne sumy

Chciałbyś, jakby tak było to właśnie 36t DMC by było a nie 32, zobacz na tabliczce znamionowej jakie masz naciski na osiach. Przeważnie na pierwszej i drugiej w czteroośkach jest 7500 kg, więc nie możesz mieć 10 t ani nawet 8t. Skoro producent daje 7,5 to wydział komunikacji nie ma prawa dać więcej.
Poza tym zobacz na opony jaką mają nośność 315/80 R22.5 ma 4000 kg, a 385/65 R22.5 ma 4500 kg, więc o 10T na przednich osiach nie ma mowy. 10T na oś można osiągnąć w sprzętach typu TERBERG czy GINAF, nie tylko ze względu na konstrukcję ale też zastosowane nietypowe ogumienie i felgi.


Ja to wiem, ale chodzi mi o naciski osi przy ważeniu na drodze - nie jesteś w stanie przekroczyć dopuszczalnych 10t więc nie ma podstaw do ukarania. A na tridemie 24t przewalić nie problem - gdzie na tabliczkach będzie miał pewnie z 34 na samym tyle (np 13+13ton pędne + 8 wleczona) ... Rozumiesz :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Co wybrać 8x4 czy 8x4 tridem

Postprzez saugbagger » 03 Lis 2015 11:53

Taka "solówka" została zawieziona do niemiec na zabudowe wiertnica a potem prawdopodobnie popłynie do Australii oni tam takie wynalazki lubią .

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Re: Co wybrać 8x4 czy 8x4 tridem

Postprzez Piotr mc 85 » 04 Lis 2015 08:50

Seba350 napisał(a):Ja to wiem, ale chodzi mi o naciski osi przy ważeniu na drodze - nie jesteś w stanie przekroczyć dopuszczalnych 10t więc nie ma podstaw do ukarania. A na tridemie 24t przewalić nie problem - gdzie na tabliczkach będzie miał pewnie z 34 na samym tyle (np 13+13ton pędne + 8 wleczona) ... Rozumiesz

Chodziło mi o to że bez sensu jest ten przepis 10T na oś przednią jak i tak jest to konstrukcyjnie wykluczone w typowych samochodach, jedynie w wynalazkach można skorzystać z tego przepisu.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej