Moderator: peckiel
saugbagger
Pomocnik operatora
Maszyna: saugbagger rsp ESE32
Firma: własna
saugbagger
Pomocnik operatora
Maszyna: saugbagger rsp ESE32
Firma: własna
Seba350 napisał(a): klasyczne 8x4 10+10 + 16 = 36 - łączne sumy
Piotr mc 85
Fachoperator
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia
Piotr mc 85 napisał(a):Niezły wynalazek ciekawe gdzie się spisze taka "solówka".Seba350 napisał(a): klasyczne 8x4 10+10 + 16 = 36 - łączne sumy
Chciałbyś, jakby tak było to właśnie 36t DMC by było a nie 32, zobacz na tabliczce znamionowej jakie masz naciski na osiach. Przeważnie na pierwszej i drugiej w czteroośkach jest 7500 kg, więc nie możesz mieć 10 t ani nawet 8t. Skoro producent daje 7,5 to wydział komunikacji nie ma prawa dać więcej.
Poza tym zobacz na opony jaką mają nośność 315/80 R22.5 ma 4000 kg, a 385/65 R22.5 ma 4500 kg, więc o 10T na przednich osiach nie ma mowy. 10T na oś można osiągnąć w sprzętach typu TERBERG czy GINAF, nie tylko ze względu na konstrukcję ale też zastosowane nietypowe ogumienie i felgi.
Seba350
Fachoperator
saugbagger
Pomocnik operatora
Maszyna: saugbagger rsp ESE32
Firma: własna
Seba350 napisał(a):Ja to wiem, ale chodzi mi o naciski osi przy ważeniu na drodze - nie jesteś w stanie przekroczyć dopuszczalnych 10t więc nie ma podstaw do ukarania. A na tridemie 24t przewalić nie problem - gdzie na tabliczkach będzie miał pewnie z 34 na samym tyle (np 13+13ton pędne + 8 wleczona) ... Rozumiesz
Piotr mc 85
Fachoperator
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości