wibako

wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez niamek » 13 Paź 2015 08:32

co raz poważniej myślę o zakupie wywrotki dla koparko ładowarki... myślę o wywrotce 3 osiowej ładowność 12-15t
kasy chce wydać około 100-120 netto... czy ktoś może mi coś doradzić na co patrzeć... (rocznik, przebieg, malowania, zawieszenie, skrzynia, silnik itd itp ? czy to wystarczająca kasa na auto żeby to w miarę działało a nie ciągle się psuło ?

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Reklama

simmet

wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez peckiel » 13 Paź 2015 08:57

W takich pieniądzach też można znaleźć zadbane auto. Na przebieg nie patrz, bo tyły ma praktycznie każde auto ☺ Jeżeli chodzi o malowanie to kiper i rama pewnie będzie już robiona. Najważniejsze to silnik, skrzynia biegów, sprzęgło. Ramę i podramę kipra trzeba sprawdzić.
Szczegółowo napiszę ci później, bo z telefonu ciężko się pisze.
Poszukaj na forum, bo były takie tematy i ciekawe informacje w nich. Jak nie to polecam wagaciezka.com tam jest też kilka tematów o 3 ośkach.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez saugbagger » 13 Paź 2015 18:27

Witaj polecam ci się rozejrzeć na rynku Czeskim za Tatra terno 1 z silnikiem chłodzonym powietrzem niezawodny jest tam zwykła pompa jest jedyny minus trochę więcej pali ale coś za coś w teren wejdzie i wyjdzie więcej załadujesz bo wywrotki nie mają pod ramki tylko wprost na ramę jest montowany kiper

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez Hipo » 14 Paź 2015 06:49

Tylko jak będzie po twardym smigał a przy koparko-ładowarce tak będzie to na opony nie wyrobi, jak znasz tatrę to zapewne wiesz co robi z zewnętrznym bliźniakiem na asfalcie, szczególnie na pusto.

Najbardziej trwałe zawieszenie ma Mercedes, tyle że silniki średnio przekonują.
Najoszczędniejsza tradycyjnie jest Scania, jednak mosty z tyłu w rocznikach o jakie masz w zasięgu, są bez sierźanta i lubią się rozjeżdżać na boki jak trochę drążki reakcyjne się podpracują.
Volvo najbardziej komfortowe, niestety motory na pompowtryskach i trzeba pilnować paliwa.
Man dość trwały, dość drogi i niestety lubi se siorbnąć paliwka, szczególnie motory 12,6l 460KM łase są na ropę.
Iveco trwałe auto, średnio łase na paliwo, niestety budy lubią gnić na potęgę, mosty bez sierżanta.
Daf dobre auto, mamy już 5lat i nie ma na co narzekać, minus że ma nietypowy sposób podwieszenia wózka tylnego i trzeszczy na nierównościach niesamowicie.

To tak w skrócie odnośnie marek, jednak nie są to jakieś wady dyskwalfikujące daną markę, 90% sukcesu to faktyczny stan pojazdu.
I jeszcze jedna uwaga płynąca z własnego doświadczenia, kupuj tylko oryginalne wywrotki z oryginalnymi kiprami typu Meller, Dautel itp. Unikaj jak ognia różnych samoróbek, na Volvie mamy kiper od takiego jednego górala spod Brzeska. Gówno jakie tylko może być, pęka to w kurwe co kawałek, nie nadążasz spawać a jeździ auto głównie po twardym więc nie gnie go ani co. Oryginalny kiper jest o wiele lepiej skonstruowany a przede wszystkim ma materiał odpowiedniej jakości a nie tani szit.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez peckiel » 14 Paź 2015 08:23

Kiedyś czytałem, że Tatra Terno jeszcze mocniej skomplikowała swoje zawieszenie właśnie po to żeby nie "rżnęło" zewnętrznych bliźniaków.

Tak jak kolego wyżej pisze. Żadnych wynalazków jeżeli chodzi o kiper. Najlepiej Meiller. Może uda ci się znaleźć egzemplarz z lewą burtą otwieraną hydraulicznie.
Kolejna sprawa to w wywrotce tylko i wyłącznie zawieszenie resor i mosty ze zwolnicami.

Dokładnie oglądaj kabinę, szczególnie boki czy nie było coś robione. Parę razy trafiłem na auta które leżały na boku i na kabinie była szpachlówka, na boku i na dachu. Oglądaj dokładnie mosty czy nie ma wycieków. Czasami potrafi aż po bębnie hamulcowym się lać. Ja zawsze przeglądam luzy na wałach. W każdym aucie sprawdzaj układ hamulcowy żeby zaraz nie stać i nie przewalać okładzin. Są okienka i warto do nich zajrzeć, tym bardziej że nie jest to problemem jak podniesiesz kiper. Obejrzyj też kolumnę kierowniczą czy nie ma wycieków. Patrz ile czasu pompuje powietrze.
W Scanii faktycznie jak drążki reakcyjne mają luz to osie wyjeżdżają na boki na zakrętach dosyć mocno, ale to na ostrych zakrętach.
W Manie trzeba patrzeć czy płyn w układzie chłodzenia się nie "gotuje", bo uszczelka pod głowicą to najmniejszy problem, w nich lubią opadać tuleje.
Mam Iveco - zgnilizna kabina totalna. Scania 2 lata młodsza i ani śladu korozji na kabinie. W Scanii rama rdzewieje, ale się dba o konserwację to nie jest problem.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez saugbagger » 14 Paź 2015 12:43

Właśnie Tatra Terno niema tak że jadąc na pusto to jedzie na zewnętrznych kołach jedzie juz normalnie zawieszenie ma tak zrobione że ma resor plus poduszki ze sprężynami w środku a poduszki sa montowane na ramie nad centralna rurą .

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez Hipo » 14 Paź 2015 13:54

saugbagger, masz gdzies jakiś opis tego, z chęcią bym się zapoznał z tym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez saugbagger » 14 Paź 2015 14:00

Hipo poszukaj na stronach Tatry w nowych Tatrach Phoenix też to samo rozwiązanie jest można wybrać same poduchy lub poduchy i resor wtedy nawet dmc tech sięga 50 t w 4 ośkach .Sam będe miał Phoenixa z poduchami i resorem
Załączniki
tatra terrno.jpg
Ostatnio edytowany przez saugbagger 14 Paź 2015 18:03, edytowano w sumie 3 razy

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez Hipo » 14 Paź 2015 17:07

Poduchy pozwalają na stabilizowanie pochylenia kół za to gum już nie tnie, ciekawe rozwiązanie

http://www.smcars.net/attachments/tatra ... -jpg.81678
Załączniki
Tatra TerrNo1 T815-2x0S25_01.jpg

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez peckiel » 14 Paź 2015 22:28

No właśnie po co te komplikacje. Patrzcie ile punktów dodatkowych do potencjalnych napraw. Resor, poducha, półosie, uszczelniacze x2, osłony na półosiach. Kiedyś już interesowałem się rozwiązaniami nowej Tatry i szczerze to każde auto na zwykłym resorze będzie lepsze. Nie wiem co to za poduszki dokładnie w Tatrze, ale wiem z doświadczenia, że wywrotka na poduszkach i praca w ciężkim terenie to już nie idzie w parze. Ja mam wrażenie, że rozwiązania Tatry będą z czasem zmorą użytkownika. Nie wiem, mogę się mylić. Jak dla mnie wywrotka to tylko pełny resor.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez saugbagger » 14 Paź 2015 23:09

Widać że kolega Peckiel niezna możliwosci Tatry ,to jest jej patent od lat w terenie niema równej sobie a co do poduszek to one są chronione nad półosiami i działają tak żeby nie jeździła okrakiem na pusto oczywiście resor też jest ale co ważne tam niema samej poduchy w środku jej jest sprężyna .Proszę zobacz sobie porównanie zawieszenia Tatry i zawieszenia Mercedesa

https://www.youtube.com/watch?v=vtGI1jGpk0w

https://www.youtube.com/watch?v=Fz5FStGrNGE

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez Korba » 14 Paź 2015 23:33

Kolego Peckiel poducha w terenie w wywrotce rzeczywiście jakoś nie bardzo pasuje ale w Terrno i Phoenix poduszki mają sprężyny i są umieszczone nad główną rurą nośną więc nie są narażone na uszkodzenia tak jak w przypadku klasycznego rozwiązania zawieszeń pneumatycznych. Stopień komplikacji też nie powinien przerażać bo w rozwiązaniu Tatry nie ma drążków reakcyjnych, swożni, sierżantów i innych wynalazków więc mosty się nie rozjeżdzają. To są jedne z najtrwalszych podwozi które zapewniają unikatowe własności terenowe. Ja mam zwykłą starą 815-kę i możecie wierzyć lub nie ale tam gdzie wszystkie "normalne" wywrotki jadą na linie za spycharką Tatra sobie powolutku idzie a o kiprowaniu na przechyłach wjeżdzaniu na nasypy nie wspomnę. Faktem jest jednak że te gumy drze niemiłosiernie ale w nowych z king frame tego problemu nie ma.

Korba
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 29 Lip 2006 23:36
  • Miejscowość: Małopolska

Maszyna: Hitachi ZX40, Mercedes Atego 1217

Firma: Trans-Kop


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez peckiel » 15 Paź 2015 06:49

Znam możliwości Tatry bardzo dobrze. Mam dwóch znajomych, którzy jeszcze robią robotę 815. Są to stare egzemplarze, ale jeżdżą. Jednak nie jestem przekonany do tego typu zawieszenia. To wszystko pięknie będzie działać dopóki jest w miarę świeże. Zawsze jak patrzę na Tatre przerażają mnie półosie i ich osłony oraz ta rura centralna jak coś w niej pier... a wiem, że tak się zdarza.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez saugbagger » 15 Paź 2015 09:05

Kolega nie zna dobrze tatry centralna rura to jest najtwardszy punkt podwozia wszystkie wały blokady mechanizmy są osłonięte no a myślisz że w klasycznym zawieszeniu tez jest tak cacy to się mylisz . Popatrz sobie na babcie 148 jak wiekowe są już i nadal jeżdzą które klasyczne tyle wytrzyma mam znajomego w kopalni piasku kwarcowego co maja tam tatry Jamał i mówi mi że niechce nic innego niż Tatre nawet kupił terez nowe Phoenixy ale co ja ci będe gadał ty wiesz swoje a ja swoje poprostu niema lepszego podwozia niz tatra na cioranie .

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez peckiel » 15 Paź 2015 09:44

Ja się nie mylę, bo mam 4 auta z klasycznym zawieszeniem i do tej pory tylko w jednym aucie które ma 20 lat zrobiłem tuleje na wózkach, a tyra U mnie największe tonaże. Kamazy z lat 80 z klasycznym zawieszeniem też jeszcze jeżdżą. U mnie gość nawet takim z 78 jeździ więc Tatra babka też nie jest wyjątkiem. Temat rzeka kolego. Każdy ma swoje racje.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Re: wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez Piotr mc 85 » 15 Paź 2015 10:01

Hipo napisał(a):Najbardziej trwałe zawieszenie ma Mercedes, tyle że silniki średnio przekonują.

Do silnika przyczepiają się tylko Ci, który nie pasuje dźwięk V-ki bo do niczego innego doczepić się nie można, znam kilka szt. co mają od 900 kkm do 1,3 miliona i poza filtrami, płynami i paskami niczego się nie robi, nie są wrażliwe na jakość paliwa - samemu zdażało się tankować mętne z beczki i konsekwencji nie było z tego tytułu. Poza tym też dużo nie palą to chyba druga marka po SCANII pod tym względem.
Poduszki może nie nadają się na budowlankę ale Mercedesa to nie dotyczy, mam więc mogę coś powiedzieć. Merc nie ma klasycznych 2 poduch na oś tylko 4, zawieiszony jak na resorze: sierżanty i drążki, tyle że na przedostatniej osi są wleczone a nie jak na ostatniej pchane jak w resorze.
Jak dla mnie poduchy w 3-ośce bajka, komfort nie spotykany w innym zawieszeniu nie ma znaczenia czy pusto czy pełno, jka się zakopiesz i tylna belka wejdzie w grunt to do góry na poduchach i jazda - przeważnie pomaga bo już niczym nie szoruje oprócz mostów. A jak poducha walnie? Żaden prolem wystarczy wkręt od regipsu wkręcić w przewód poduszki i możesz jeździć dalej z ładunkiem normalnie do czasu wymiany. Koszt wymiany poduchy znacznie niższy od resora (150 zł) i strzelają tylko ze starości mój jest z 99r. więc mają prawo, wymieniasz i spokój na co najmniej 10 lat.
No i na koniec podatek od środków transportu płacę 50% tego co za wywrotkę na resorze.
Za te pieniądze kupisz coś fajnego niezależnie od marki, tylko jak koledzy piszą trzeba dobrze sprawdzić upatrzony egzemplarz.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez peckiel » 15 Paź 2015 11:32

Mercedesa V-ka jak zadbana to pracuje bajka. Szczególnie te z mocą powyżej 400 koni. Mam Mana z takim zawieszeniem jak piszesz Piotrze. Też ostatnia oś ciągnie. Jest strasznie nie stabilny z ładunkiem, ale myślę że to przez to że to już stary dziad z 80lat :lol: Fakt,że ma przedni napęd i nie było miejsca gdzie bym nie wjechał i wyjechał. Moja pierwsza jazda po zdaniu prawka nim była w torfie po zderzak :mrgreen: Nawet Tatry biłem nim nim na łeb.
Co do resorów to nie mam specjalnych problemów. W białej Scanii z 11 piór zrobiłem 15 i nie ma ładunku na to :mrgreen: Kiedyś od gościa kupiłem dwa całe resory na 600 zł. :D
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez saugbagger » 15 Paź 2015 17:20

Proszę Hipo oto jak wygląda zawieszeni w tatrze w wersji lekkiej i ciężkiej
Załączniki
tatra lekka.jpg
tatra ciezka.jpg

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez Hipo » 15 Paź 2015 18:31

Ta wersja z resorami napewno będzie "gorzej" się układać do terenu w stosunku do gołej poduchy. I widzę że resor pozbawili stabilizatora.


https://www.youtube.com/watch?v=5UkAyAzhmsA

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


wywrotka 3osiowa na co patrzeć ?

Postprzez Thygerrr » 16 Paź 2015 06:32

Kup Steyra 6X6 albo nowszego Kamaza

Thygerrr
Operator

Maszyna: różne

Firma: Własna


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej