wibako

Man Vs Mercedes

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Man Vs Mercedes

Postprzez Thygerrr » 07 Lis 2015 16:41

Witam ! Panowie które z aut jest lepsze na budowę drogi, Man F 2000 czy Actros Mp1 ? napędy 8x6 , jakie macie doświadczenia ?

Thygerrr
Operator

Maszyna: różne

Firma: Własna


Reklama

simmet

Man Vs Mercedes

Postprzez peckiel » 07 Lis 2015 17:22

Nie ważna marka oby był w dobrym stanie i Man i Mercedes będzie chodził jak będzie przyzwoity.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Man Vs Mercedes

Postprzez dzierzan » 07 Lis 2015 17:49

Popieram zdanie kolegi wyżej, obie marki mają swoje + i - które znajdziesz na tym forum. Największą moim zdaniem różnicą jest to, że MP1 jest jednak autem dużo nowocześniejszym i bardziej komfortowym, ale też nieco bardziej skomplikowanym. Niby roczniki podobne, ale Mercedes jest jakby z następnej epoki.

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Man Vs Mercedes

Postprzez maniekz » 08 Lis 2015 12:47

w tym porównaniu man dużo prostszy i łatwiejszy i co za tym idzie tańszy w naprawach

maniekz
Fizol

Maszyna: star1142

Firma: fhu


Man Vs Mercedes

Postprzez Thygerrr » 08 Lis 2015 14:37

Niby tak ale Mercedes ma najlepsze podwozia ze wszystkich wywrotek i to mi się podoba bo w Manie u kuzyna już nie raz dłubaliśmy w mostach,w Actrosie nigdy

Thygerrr
Operator

Maszyna: różne

Firma: Własna


Man Vs Mercedes

Postprzez Gracek » 08 Lis 2015 19:43

Wszystko zależy jak się dba o maszynę i czy się ja katuje. Ja słyszałem że merce mają lepsze napędy, mocniejsze wały, ile w tym prawdy to nie wiem. Widziałem merca sk to koła mu się uginały jak w starej tatrze bo nikt o niego nie dbał więc nie ma reguły. Plus w manach że mało skomplikowane tak jak koledzy wyżej wspominali. Większość 4 osiówek to katy przy budowie autostrad.

Awatar użytkownika
Gracek
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 11 Sty 2014 23:52

Maszyna: Brak

Firma: Brak


Re: Man Vs Mercedes

Postprzez TRANSKOP81 » 08 Lis 2015 21:39

a czy przypadkiem man i merc nie ma tych samych mostów, wałów,reduktora

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Man Vs Mercedes

Postprzez dzierzan » 08 Lis 2015 23:35

SK i F90/F8 mają nie wiem czy identyczne napędy, ale na pewno bardzo podobne. W Actrosie i F2000 są już różne. Nie wiem też dokładnie czy w F2000 są te same napędy co w starszych, ale w F90 i F8 4x4 u nas nigdy nie było potrzeby zaglądać do napędów, jedynie F90 miał wymienianą skrzynię rozdzielczą zaraz po zakupie bo nie zauważyliśmy, że nie rozłączył się przedni napęd i później jeszcze łożyska się w niej posypały.

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Re: Man Vs Mercedes

Postprzez TRANSKOP81 » 09 Lis 2015 01:19

f90 i f2000 ma te same mosty występujące w wersji lekkiej i ciężkiej TGA i TGS ma lekko zmienione ale ciągle podobne, grube mosty w manie są bezawaryjne to samo dotyczy mercedesa

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Man Vs Mercedes

Postprzez Piotr mc 85 » 09 Lis 2015 14:46

Dobrze że szukasz F 2000 bo TGA można łatwo trafić na awaryjne auto. W Actrosie jak nikt nie dłubał w elektronice, zwłaszcza nie mający dostatecznej wiedzy to jest zupełnie bezproblemowa. Poza tym każde auto z tych marek jak zadbane to posłuży. Trzeba dobrze wszystkie punkty przed zakupem sprawdzić, a to długa lista. :wink:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Man Vs Mercedes

Postprzez Thygerrr » 09 Lis 2015 19:17

Piotr mc 85 napisał(a):Trzeba dobrze wszystkie punkty przed zakupem sprawdzić, a to długa lista

a możesz troszeczkę przybliżyć? mana tga nawet nie chcę oglądać jeździłem trochę i ciągle coś się psuło, nowszy tgs był bezproblemowy,mercedes ogólnie ok trochę telepie na dziurach trochę mulasty ale za to jak dla mnie bardziej komfortowy niż F 2000

Thygerrr
Operator

Maszyna: różne

Firma: Własna


Man Vs Mercedes

Postprzez saugbagger » 09 Lis 2015 23:55

Kolego Thygerrr nie bierzesz pod uwagę Renault Kerax lub Iveco Trakker
Ewentualnie Tatra 815 terrno1 ale takiej u nas ze świeca szukać.

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Man Vs Mercedes

Postprzez Thygerrr » 10 Lis 2015 07:10

Auto ma być mocne i pewne bo ma być tłuczone na budowie ekspresówki tzn mniej tłuczone bo ja nim będę jeździł, a wiadomo jak sam śmigasz to i bardziej oszczędzasz wywrotkę, mam tatrę 815 tyle że starą, od czasu do czasu przy skarpach ma chodzić i tyle bo ona więcej przy stawach śmiga czy kanalizacji,o ivecu trochę myślałem ale sam nie wiem

Thygerrr
Operator

Maszyna: różne

Firma: Własna


Man Vs Mercedes

Postprzez saugbagger » 10 Lis 2015 08:10

W tatrze terrno 1 masz jeszcze stary dobry silnik na zwykłej pompie a iveca maja dobre silniki cursor

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Man Vs Mercedes

Postprzez Thygerrr » 10 Lis 2015 11:10

Widziałem takie iveco na budowie s 17 pod lublinem i jedyne co zapamietałem to smród spalonego oleju przez silnik a pozatym szukam 8x6 a iveco chyba nie występuje z tym napędem, 8x8 odpada bo pali w ciul więcej a i zaraz Cie pchają w największe bagna czy nasypy a kasa chyba taka sama 8x4 porobisz jak sucho a jeśli miałbym brać 8x4 to kama3 :D

Thygerrr
Operator

Maszyna: różne

Firma: Własna


Man Vs Mercedes

Postprzez saugbagger » 10 Lis 2015 11:44

Jak się dba tak się ma jak się nie dba o silnik tak to jest ze kopci olej

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Re: Man Vs Mercedes

Postprzez TRANSKOP81 » 10 Lis 2015 21:04

jak ma jezdzić po budowie to szukaj 8x8 zużycie paliwa nie ma tutaj znaczenia a często nawet okazuje się że 8x8 spalił mniej niż 8x6 a nawet 8x4 przy tej samej robocie ,jednego dodatkowego dyfra na plecach nie nosisz a na budowie w terenie przydaje się często

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Man Vs Mercedes

Postprzez saugbagger » 11 Lis 2015 00:57

Dobra sprawa to hydro napęd ale to nowy temat i troszke kosztowny

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Man Vs Mercedes

Postprzez maniekz » 11 Lis 2015 13:46

ogólnie czy to man czy mercedes to podzespoły (mosty, skrzynie rozdzielcze itd) mają ZFa, w f2000 zwolnice są lepiej zrobione niż tga

maniekz
Fizol

Maszyna: star1142

Firma: fhu


Man Vs Mercedes

Postprzez saugbagger » 11 Lis 2015 14:30

Ogólnie mówiąc MAN sie spierniczył popatrzcie na nowego TGS-a chlodnica nie osłonięta na budowie to nie wypada
Załączniki
man-tgs-01.jpg
tgs-2.jpg

saugbagger
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 16 Lip 2015 15:37

Maszyna: saugbagger rsp ESE32

Firma: własna


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej