Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"
25 Lis 2015 00:15
Panowie, pytanie do Was!
Z racji, że ide w kierunku gospodarki odpadami, gdyż z tego są lepsze pieniądze niż żwirownia, to ide też w kierunku kupna samochodu typu hakowiec (8x4 badz 8x6), ale z jak przyglądam sie liniowcom, to wydaje się, że ma jedna lepszą zalete, a dokładnie jest stabilniejszy przy kiprowaniu niz hakowiec.
Czy macie jakąs opinie na ten temat?
25 Lis 2015 12:14
Liniowiec czy hakowiec to chyba ta sama zasada przy wywrocie, inaczej przy załadunku, nie wiem jak przy linkach ale hakiem weźmiesz kontener pod lekkiem kątem ale tak żeby autem podjechać na wprost pod kontener. Przy Linkach raczej w jednej lini bedzie musiało stać auto i kontener.
25 Lis 2015 20:47
Linowiec w sensie bramowiec?
Zalety ma takie, że możesz przewieźć kilka pustych kontenerów na raz, jeden w drugim. Potrzebujesz mniej miejsca żeby zrzucić kontener.
Hakowiec działa niemal jak system zmiennych nadwozi. Może działać jako wywrotka, pod kontenery, z platformą i maszyny przewiezie.
Oba mogą chwycić kontener pod lekkim kątem. W hakowcu o ile nie trzeba zarzucić siatki na wierzch cała operacja przebiega szybciej niż w bramowcu.
Niektórzy producenci kontenerów pod hakowce wyposażają kontenery w otwory pod montaż sworzni do bramowca.
25 Lis 2015 20:57
Hakowiec działa niemal jak system zmiennych nadwozi. Może działać jako wywrotka, pod kontenery, z platformą i maszyny przewiezie.
Patrząc na twoją działalność
projektt to ja bym wybrał hakowca. Tak jak pisze
w.fubar, hakowcem masz bardzo wiele możliwości. Kruszarkę kupisz na haka i będzie woził, będziesz chciał kruszywa zawieźć to powieziesz, itp.
Sam się zastanawiałem na hakiem w zeszłym roku w jesieni. Jeden kolega z forum ma i go podpytywałem. Wozi nim żwir, piach i ogólnie materiały sypkie. Jeżeli będziesz kupował to szukaj na zwolnicy nie na półosi. Wtedy będziesz miał wiele możliwości.
Kiedyś na yt widziałem film jak Scanią 143 na platformie pod haka wziął 13 tonową JCB na gąsienicy. To było prostsze niż wjazd na niskopodwozie. Wjechali koparką na platformę, później hakiem platformę z koparką wciągnął i gitara.
25 Lis 2015 22:44
Do mnie tylko hakowcami przyjeżdżają, po trocinę czy zrzynę. peckiel, w.fubar, są dwa rodzaje hakowców, jeden wciąga linkami kontener a drugi hakiem, bramowiec to zupełnie co innego.
25 Lis 2015 23:27
dawidg2, dzięki za wyjaśnienie. Nigdy się z takim nie spotkałem.
27 Lis 2015 23:44
yaro25 napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=gIdwNdtoFXQ
Tak, dokładnie o to chodzi
29 Lis 2015 15:23
peckiel napisał(a):Kiedyś na yt widziałem film jak Scanią 143 na platformie pod haka wziął 13 tonową JCB na gąsienicy. To było prostsze niż wjazd na niskopodwozie. Wjechali koparką na platformę, później hakiem platformę z koparką wciągnął i gitara.
https://www.youtube.com/watch?v=pbL8i3ogoa0 akurat ładowarkę przywiózł.
29 Lis 2015 16:57
https://m.youtube.com/watch?v=3d16YqyRh74Mi chodziło o ten filmik. Ale ten z ładowarką też pokazuje, że zwykły hak jest zajebisty i wszechstronny.
29 Lis 2015 18:56
Linkowym też wciagniesz bo kontenery robią uniwersalne mają ucho i mocowania by linki założyć.
06 Gru 2015 00:22
Też się zastanawiałem nad takim wyborem - liniowiec/hakowiec.
Liniowiec jest stabilniejszy raczej przy zastosowaniu "wywrotka" i jest opcja kiprowania na boki.
10 Gru 2015 00:04
My właśnie użytkujemy hakowca, który w 90% wykorzystywany jest jako wywrotka. W porównaniu do samej wywrotki:
- hakowiec podlega pod UDT
- samo urządzenie jest bardziej skomplikowane i wymaga większej dbałości, jest też bardziej delikatne
- mniejsza stabilność podczas kipowania
- po wykipowaniu aby opuścić kipę musi być załączona pompa
- sam pojazd jest cięższy
System linowy wydaje mi się jeszcze bardziej skomplikowany i dużo mniej popularny w Polsce więc według mnie lepszym wyborem jest już hakowiec. A i kontenery na hakowcu też można sztaplować i przewozić kilka sztuk jednym kursem np.
http://www.sirch.com/fileadmin/containe ... gust06.pdf
10 Gru 2015 12:34
Z tego co widać góra dwa, ale w liniowcu chyba też nie więcej.
10 Gru 2015 19:26
2 na auto i 2 na przyczepę i masz 4, jedziesz na robotę dwa Ci nasypią i jedziesz, dwa następne ładują między czasie.
10 Gru 2015 20:32
W DE korzystamy właśnie z firmy, która posiada linowce oraz hakowce.
My jednak wolimy zamawiać linowce:
Na plus:
Wielkość kontenerów - przy ustawianiu na parkingu, przestawianiu na pusto itd wystarczy ładowarka - w naszym przypadku l20f
Zawsze mamy na budowie (linii) ok 3-4 kontenerów w zależności od szybkości i warunków kopania ( wiadomo inaczej boczne drogi, inaczej główne - PS tam to jest dopiero cyrk na kółkach). Wymiana przy zapełnionych 2 kontenerach na telefon.
Kierowcy linowcem mają wg mnie lepsze pole manewru przy zabieraniu, ponieważ muszą często podjeżdżać po skosie do kontenerów. Jest jednak mniej stabilne, jednak u nas jeszcze nigdy nie było sytuacji, żeby nie mógł " się do tego zabrać "
Hakowiec nam nie odpowiada z racji gabarytów kontenerów, są po prostu zbyt duże. A tutaj przy naszej robocie nie ma wystarczającego mniejsca aby kierowca mógł je swobodnie złożyć i później zabrać. Żeby konkretnie funkcjonować musielibyśmy mieć 2 takie kontenery co jest nierealne ze względu na brak miejsca.
Tyle z mojej strony
11 Gru 2015 13:11
Kolega chyba podobnie jak ja myli linowca z bramowcem.
11 Gru 2015 14:04
Kontenery mozna dostac w dowolnej wielkosci,rowniez na zamowienie.Wiec to nieproblem.
Wada linowca jest koniecznoasc recznej obslugi podczas zaladunku,tzn. trzeba recznie zalozyc liny oraz niema mozliwosci wyciagniecia kontenera pod skosem.Druga wada niema mozliwosci pchania kontenera do tylu np. w niskich przejazdach jak rowniez manewrowania nim,rowniez cigniecie kontenera na linach nosi za soba duze ryzyko spadnie kontenera.
Hakowiec umozliwia manewrowanie kontenerem na podlozu.
Przy poszukiwaniach hakowca zwrocilbym bym uwage na rodzaj zawieszenia z tylu,rozni producenci stosuja rozne rozwiazania m.in. w sztywnosci/twardosci zawieszenia z tylu.Zbyt miekki tyl powoduje podnoszenie przodu oraz mniejsza stabilnosc podczas wysypu.
Rowniez systemy zaladunku kontenera tj. hydraulika jest bardzo roznorodna .
10 Sty 2016 23:40
ksieciunio,
dobrze pisze w linowcu mamy więcej obsługi bo musimy ręcznie przekładać liny, czasami jak jedna jest luźna kiedy chcemy naprostować kontener liny mogą się nierówno nawinąć,
jeździłem dwu-ośką z wciąganym kontenerem była używana szczególnie do transportu kruszywa czasami ładowane było po 20t plusem było to, że jak stałem na nierównym podłożu mogłem trochę podnieść i zsunąć kontener by był niżej stabilniejsze i auto mi się nie przewróciło,
Liny są długie nie trzeba podjeżdżać pod sam kontener jak jest lekko ze skosa to się prostuje,
blokuje się w kilku położeniach,
jeśli auto z tyłu ma prowadnice niema problemu by po oparciu podpiętego kontenera pchnąć do tyłu
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.