Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"
20 Lut 2016 19:34
RESOR22 - Patrz na swoje posty i uwagi administracji bo za chwilę MOD zablokuje ci temat.
Moim zdaniem CAT wcale nie ma droższych części niż Liebherr, dużo jest zamienników, silnik Perkinsa w CAT jest tańszy w naprawach i utrzymaniu.
Serwis do Liebherra jest w niektórych regionach NIEOSIAGALNY.
M313C do M312:
Nowsza ma silnik z nowej serii, mniej wytrzymały, bardziej wrażliwy na prawidłową obsługę, jakość olejów, przegrzewanie, ale mocniejszy.
Starsza z pierwszych serii jest na pompie wtryskowej STANADYNE która jest bardzo dobra ale też droga w naprawach i zakupie (okazyjnie 8-9 tysięcy netto).
Nowsza na układzie wtryskowym BOSCH z elektroniczną regulacją obrotów.
Nowsza ma o epokę bardziej zaawansowaną elektronikę, mniej awaryjny system sterowania elektrohydraulicznego. Podwozia są identyczne.
Za dobrze utrzymaną i w 100% sprawną M312 zapłacisz dokładnie tyle samo co za M313C ale posiadacze cenią je sobie i mają rację...
Remontów silników w M312 zrobiłem w zeszłym roku ZERO a w nowszych 313/315 z tego co pamiętam co najmniej 3...
Ale jak kupisz M312 to trzeba do niej dołożyć z 10.000 bo zazwyczaj są strasznie "zdrutowane", wiele opcji i systemów nie działa, czasem nawet komputer jest odcięty i gaz "na linke", zajechany układ paliwowy, turbina i kilka innych możliwych usterek...
20 Lut 2016 20:13
Czasami nawet nie wiemy, że serwis jest. Ja też nie wiedziałem, a się okazało że jest 40 km ode mnie. Na stronie może nie pisać czy informacji nie być, ale mobilnych jest pełno praktycznie w każdym regionie.
20 Lut 2016 20:19
Byle jeszcze potrafili naprawiać, a z tym jest już różnie....
20 Lut 2016 20:25
Takich co nie potrafią jest wszędzie niezależnie od marki
U mnie potrafią a jak reszta nie wiem. Kolejna sprawa to, że Liebherr to nie prom kosmiczny i ogarnięty mechanik maszyn budowlanych poradzi sobie.
Są też nieautoryzowane serwisy, które zajmują się Liebherrem. Z serwisem nie ma problemu. Nie te czasy.
21 Lut 2016 23:05
Adaś, nie zgodzę się z tobą, teraz dopiero są problemy z serwisem bo każdy mechanik wyobraża sobie ten fach właśnie tak jak powiedziałeś: to nie prom kosmiczny więc ogarnę... a prawda jest taka że trzeba DOSKONALE znać maszynę, tą konkretną by ją dobrze i szybko naprawić.
22 Lut 2016 18:19
Dlatego pisałem, że mechanik maszyn budowlanych a nie traktorów czy osobówek. Ale fakt, że na temat danej marki trzeba mieć pojęcie i sprzęt do jej naprawy.
24 Lut 2016 13:31
mechanior napisał(a):10.000 bo zazwyczaj są strasznie "zdrutowane", wiele opcji i systemów nie działa, czasem nawet komputer jest odcięty i gaz "na linke", zajechany układ paliwowy, turbina
Ta dyszka wydaje się dosyć skromna jak na w/w poprawki. Sama turbinka 4-6 k, komp pewnie więcej.
24 Lut 2016 21:43
Turbina do 1500 pln regeneracja. Sam komp 12k ale rzadko bywa zepsuty, częściej to drobne awarie skutkujące w końcu brakiem reakcji układu na bodźce z elektroniki. Wystarczy połatać kilka przewodów, wymienić czujniki, przekaźniki czy cewki i wszystko wraca do normy.
Gdyby każdy nabywca chciał wydać 10.000 na naprawy bieżące to większość maszyn na rynku byłaby sprawna, a tak to jadą do "odcięcia" - dopóki kopie to zarabia... a potem na alle i w świat... następny będzie się martwił...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.