przez allman79 » 02 Kwi 2016 23:48
Witam. Mam dwa takie samochody i profil działalności podobny do Twojego - roboty ziemne, drogowe ale przede wszystkim wodno-kanalizacyjne. HDS tak jak napisali Koledzy powyżej składa się za kabiną, ale łyżkę trzeba odpiąć. Dla mnie auto idealne do tego co robię. Sam załadujesz sobie na pakę kręgi studzienne, pakiety rur, płyty drogowe, palety z kostką, szalunki do wykopu i wszystko inne, a po zapięciu łyżki wszelkie materiały sypkie, gruz itp - wielka oszczędność czasu i pieniędzy. Nie musi jeździć za tobą koparka, aby załadować materiał z hałdy, czy placu składowego.
Auta z HDS podlegają dozorowi UDT. Trzeba prowadzić książkę przeglądów i mieć konserwatora, który co dwa miesiące dokona stosownego wpisu do książki. Raz do roku przegląd HDS-u przez inspektora UDT.
Od 5 lat mam Iveco eurocargo 6x4 z HDS HMF, ale mniejszy model o udźwigu max 2,5t. Nie ma problemu z częściami. Jest polski serwis.
W styczniu tego roku sprowadziliśmy z Holandii Scanię 124 6x6 z HDS HIAB, więc temat w miarę świeży i gdybyś miał pytania, w miarę możliwości spróbuję na nie odpowiedzieć. Widzę, że jesteś z zachodniopomorskiego, więc jeśli masz czas to zapraszam na obejrzenie auta pod Kołobrzeg.
allman79
Nowicjusz
Maszyna: JCB 4CX, ATLAS 1302, Liebherr A316 Litronic
Firma: WOD-KAN