wibako

VOLVO FM 12 8x4 2002r

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Re: VOLVO FM 12 8x4 2002r

Postprzez TRANSKOP81 » 15 Cze 2016 23:30

Piotrze wiesz jak wygląda zawieszenie terberga? Tam mimo poduszek są wachacze na tylnych mostach .to bardzo specyficzna konstrukcja

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Reklama

simmet

VOLVO FM 12 8x4 2002r

Postprzez Piotr mc 85 » 17 Cze 2016 09:46

Tak, ale na przednich osiach już takich wynalazków nie ma a też poduszki są.
Dobra, Terberg to może i wynalazek, ale w aktualnych modelach VOLVO oferują zawieszenie na poduszkach do czteroosiek nie tylko 8x4 ale też 8x6, które zapuszczają się w trudniejszy teren. Dlatego twierdzenie że poducha nie nadaje się w teren to bzdura, chyba że zależy to od marki, ważniejsze są zwolnice w mostach to ma fundamentalne znaczenie w jeździe w terenie.
Może inne marki się gorzej sprawują z poduszkami i z tąd rózne zdania, ale w mercu daje radę to mało powiedziane, po prostu sprawdza się wzorowo, tym bardziej w razie wystrzału poduchy (a strzelają tylko ze starości 10 - 15 lat) wystarczy odkręcić przewód , zaślepić go wkrętem od regipsów i jedziesz dalej do czasu wymiany poduszki, ponieważ Mercedes ma 4 poduchy na oś. Koszt wymiany poduszki też jest nieporównywalnie tańszy, dobry zamiennik poduszki to koszt 150- 180 zł a resor zamiennik na przednią oś 1500 zł.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: VOLVO FM 12 8x4 2002r

Postprzez maniekz » 17 Cze 2016 18:55

Tu nikt nie mówił że poduszki nie nadają się w teren tylko że zjeżdżając z twardego trzeba odrazu blokad używać, ja jeżdżę 80% po lesie i 20% prywatne budowy i dla mnie osobiście niema różnicy czy półoś czy zwolnica. Zwolnica daje dwie rzeczy: większy prześwit pod mostem i mniejsze obciążenie półosi a sprężynowanie koła też występuje tylko w mniejszym stopniu.

maniekz
Fizol

Maszyna: star1142

Firma: fhu


VOLVO FM 12 8x4 2002r

Postprzez Piotr mc 85 » 21 Cze 2016 15:26

maniekz napisał(a): Zwolnica daje dwie rzeczy: większy prześwit pod mostem i mniejsze obciążenie półosi a sprężynowanie koła też występuje tylko w mniejszym stopniu

Znacznie mniejszym i tu jest sedno sprawy. :wink:
maniekz napisał(a):Tu nikt nie mówił że poduszki nie nadają się w teren tylko że zjeżdżając z twardego trzeba odrazu blokad używać,

Zgadza się, ale bez ładunku bo stabilizator trzyma osi w poziomie, przy załadowanym aucie nie ma tego problemu.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


VOLVO FM 12 8x4 2002r

Postprzez Seba350 » 23 Cze 2016 20:16

Ale mi poduszek w wywrotce zachwalać nie trzeba - to co pisałem o stabilizatorze to z własnego doświadczenia - 3 lata jeździłem FH 6x4 - półoś i poducha - nie zauważyłem by bardziej się kopał - on się kopał "inaczej" poprostu :) - to o czym piszecie "gumkowanie" pólosi. Stabilizator na pusto (tak , na pełno nie robi różnicy) to też nie problem - przecież są blokady. A plusy?? hmmm, jakiego byś ciągnika siodłowego nowego na full wypasie nie wziął to moje byłe FH i tak było bardziej komfortowe - kabina poduchy, przód 3 piórka, tył poduchy - bajka, płynął sobie. A plus półosi - spalanie.

Terbergi i ich poduchy to podejrzewam całkiem inne konstrukcje i ni jak do "zwykłych" je porównywać - Tatry też były na poduchach ... :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej