Strona 2 z 2

Re: VOLVO FM 12 8x4 2002r

PostWysłany: 15 Cze 2016 23:30
przez TRANSKOP81
Piotrze wiesz jak wygląda zawieszenie terberga? Tam mimo poduszek są wachacze na tylnych mostach .to bardzo specyficzna konstrukcja

VOLVO FM 12 8x4 2002r

PostWysłany: 17 Cze 2016 09:46
przez Piotr mc 85
Tak, ale na przednich osiach już takich wynalazków nie ma a też poduszki są.
Dobra, Terberg to może i wynalazek, ale w aktualnych modelach VOLVO oferują zawieszenie na poduszkach do czteroosiek nie tylko 8x4 ale też 8x6, które zapuszczają się w trudniejszy teren. Dlatego twierdzenie że poducha nie nadaje się w teren to bzdura, chyba że zależy to od marki, ważniejsze są zwolnice w mostach to ma fundamentalne znaczenie w jeździe w terenie.
Może inne marki się gorzej sprawują z poduszkami i z tąd rózne zdania, ale w mercu daje radę to mało powiedziane, po prostu sprawdza się wzorowo, tym bardziej w razie wystrzału poduchy (a strzelają tylko ze starości 10 - 15 lat) wystarczy odkręcić przewód , zaślepić go wkrętem od regipsów i jedziesz dalej do czasu wymiany poduszki, ponieważ Mercedes ma 4 poduchy na oś. Koszt wymiany poduszki też jest nieporównywalnie tańszy, dobry zamiennik poduszki to koszt 150- 180 zł a resor zamiennik na przednią oś 1500 zł.

Re: VOLVO FM 12 8x4 2002r

PostWysłany: 17 Cze 2016 18:55
przez maniekz
Tu nikt nie mówił że poduszki nie nadają się w teren tylko że zjeżdżając z twardego trzeba odrazu blokad używać, ja jeżdżę 80% po lesie i 20% prywatne budowy i dla mnie osobiście niema różnicy czy półoś czy zwolnica. Zwolnica daje dwie rzeczy: większy prześwit pod mostem i mniejsze obciążenie półosi a sprężynowanie koła też występuje tylko w mniejszym stopniu.

VOLVO FM 12 8x4 2002r

PostWysłany: 21 Cze 2016 15:26
przez Piotr mc 85
maniekz napisał(a): Zwolnica daje dwie rzeczy: większy prześwit pod mostem i mniejsze obciążenie półosi a sprężynowanie koła też występuje tylko w mniejszym stopniu

Znacznie mniejszym i tu jest sedno sprawy. :wink:
maniekz napisał(a):Tu nikt nie mówił że poduszki nie nadają się w teren tylko że zjeżdżając z twardego trzeba odrazu blokad używać,

Zgadza się, ale bez ładunku bo stabilizator trzyma osi w poziomie, przy załadowanym aucie nie ma tego problemu.

VOLVO FM 12 8x4 2002r

PostWysłany: 23 Cze 2016 20:16
przez Seba350
Ale mi poduszek w wywrotce zachwalać nie trzeba - to co pisałem o stabilizatorze to z własnego doświadczenia - 3 lata jeździłem FH 6x4 - półoś i poducha - nie zauważyłem by bardziej się kopał - on się kopał "inaczej" poprostu :) - to o czym piszecie "gumkowanie" pólosi. Stabilizator na pusto (tak , na pełno nie robi różnicy) to też nie problem - przecież są blokady. A plusy?? hmmm, jakiego byś ciągnika siodłowego nowego na full wypasie nie wziął to moje byłe FH i tak było bardziej komfortowe - kabina poduchy, przód 3 piórka, tył poduchy - bajka, płynął sobie. A plus półosi - spalanie.

Terbergi i ich poduchy to podejrzewam całkiem inne konstrukcje i ni jak do "zwykłych" je porównywać - Tatry też były na poduchach ... :)