Strona 1 z 4

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 17 Sty 2017 13:35
przez mario26011
Jak w temacie. Serwis blisko jeden i drugi , cena podobna, obie wyposażone podobnie. Jcb bez Adblu . Obie od dealerów nowe ale rocznik 2015, obie na joystickach.

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 18 Sty 2017 22:35
przez mario26011
Jeszcze jedna sprawa. Jak wygląda rynek części do cata? Da się kupić poza serwisem coś prócz filtrów?

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 19 Sty 2017 08:42
przez MARIO/MECALAC
Klinikamaszyn.pl a serwisuje je mechanior on się zajmuje w 95% tylko catami

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 21 Sty 2017 13:19
przez mario26011
Co jest panowie, nikt nie porównywał tych maszyn? Nikt nie ma nowego Cata i JCB ?

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 21 Sty 2017 20:42
przez Nazar
Trochę mnie dziwi, że udało Ci się znaleźć nowe maszyny z rocznika 2015. To po pierwsze, po drugie - w nowych 3CX, jak i 432 jest AdBlue - dlatego upewnij się co do tego rocznika.
Odnośnie maszyn - w 3CX dżoje masz zintegrowane z fotelami - a to nie każdemu pasuje - podobno zdarzały się przypadki wyłamania przy wychodzeniu z kabiny.
Co do Cata - duży plus na przełącznik zmiany kierunku jazdy w joysticku.

O części bym się nie martwił - w obu przypadkach.
Dlatego jeśli chodzi o wybór - decydują niuanse - popracuj chwilę każdą z maszyn - myślę, że u dilerów jest taka możliwość?

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 21 Sty 2017 23:15
przez gabi1983
Ja szczerze to unikał bym ad blue to na pewno i więcej tych dodatkowych rzeczy tym gorzej i o kosztach nie wspomnę .Jeśli chodzi o jcb to mi było nie wygodnie z joyami przy fotelu z racji tego że dobrze sobie wyglądam ale też wnerwiał mnie joy od lewej patrząc do przodu ciągle o niego zawadzałem i te przełączanie trybu to szał pał wkur..... mnie to ,przy pośpiechu to mnie zwalniało.
Cat hmm co kto lubi ja głownie na modelach od c do e2 miałem okazje i złego słowa nie powiem f1 troszkę czasu pojeździłem i ok ale dlaczego na miłość bosko co nowsza maszyna to miękka jakaś jak zabawka z kiosku te widły się wyginają jakby miały zaraz pęknąć jeszcze trochę strach będzie do tego wsiadać....

Re: Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 22 Sty 2017 01:40
przez mario26011
Nazar napisał(a):Trochę mnie dziwi, że udało Ci się znaleźć nowe maszyny z rocznika 2015. To po pierwsze, po drugie - w nowych 3CX, jak i 432 jest AdBlue - dlatego upewnij się co do tego rocznika.
Odnośnie maszyn - w 3CX dżoje masz zintegrowane z fotelami - a to nie każdemu pasuje - podobno zdarzały się przypadki wyłamania przy wychodzeniu z kabiny.
Co do Cata - duży plus na przełącznik zmiany kierunku jazdy w joysticku.

O części bym się nie martwił - w obu przypadkach.
Dlatego jeśli chodzi o wybór - decydują niuanse - popracuj chwilę każdą z maszyn - myślę, że u dilerów jest taka możliwość?

Tak udało się. Jest w Polsce ostatnia sztuka jcb 3 cx contractor z roku 2015 bez dpf i adblu. Cat też ostatni z roku 2015 ale już z dpf. W jcb już siedziałem , do cata przymierzę się w poniedziałek. Na 99% kupię cata, sprzedawca jcb ma trochę wywalone na mnie więc czemu mam dać jemu zarobić. Jedyną przewagą jak dla mnie jcb była możliwość zamontowania z przodu szybkozłącza hydraulicznego .

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 23 Sty 2017 10:14
przez Piotr mc 85
gabi1983 napisał(a):Ja szczerze to unikał bym ad blue to na pewno i więcej tych dodatkowych rzeczy tym gorzej i o kosztach nie wspomnę .

Co prawda nie wiem jak to wygląda kop-ład, ale w sam. ciężarowych z Ad Blue problemu nie ma żadnego, nie wiem jak też jest z kosztami bo niby silniki z AdBlue troszkę mniej palą aby zrekompensować koszty zakupu, które moim zdanie nie są wielkie. Ja kupuję w beczkach 200L dlatego wychodzi tylko 70gr/L, na stacjach nawet 2,5zł/L, w bańkach 20-30 też nie tanio 1,4-1,3 zł/L.
Nie idzie tego dużo, więc nie tragedia. Dużo gorzej ma się sprawa z DPF, szczególnie w maszynach budowlanych typu ładowarki, k-ł i inne, gdzie co chwila jest zmiana obrotów i obciążenie silnika. Krótko mówiąc - szybko się zapycha. Każde czyszczenie, czyli wypalanie to dodatkowe litry paliwa i to nie mało, a to już kosztuje zauważalnie. Taki filtr też nie jest wieczny a jego wymiana to są tysiące.
Także ja bym głównie wystrzegał się DPF, AdBlue raczej nie jest problemowe - nie słyszałem o jakiej kolwiek awaryjności tych układów przy należytej eksploatacji (trzeba pilnować czystości tankowania). Taka beczka 200L to koszt ok. 170 zł, na 4-6 miesięcy powinna starczyć, no chyba że maszyna robi więcej niż 8 h dziennie to wtedy więcej płynu pójdzie.

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 23 Sty 2017 10:45
przez rudesmen
Piotr mc 85 napisał(a):Dużo gorzej ma się sprawa z DPF, szczególnie w maszynach budowlanych typu ładowarki, k-ł i inne, gdzie co chwila jest zmiana obrotów i obciążenie silnika. Krótko mówiąc - szybko się zapycha. Każde czyszczenie, czyli wypalanie to dodatkowe litry paliwa i to nie mało, a to już kosztuje zauważalnie.


Ale kiedy k-ł kopie tyłem to ma ustawione obroty i wtedy chyba był by dobry moment na wypalanie. Ciekawe ile czasu to trwa i jakie obroty musi mieć silnik. Ktoś z Was miał już nieprzyjemność zobaczyć wypalanie dpf w maszynie?

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 23 Sty 2017 17:58
przez gabi1983
A widzisz mówisz że nie ma kosztów z ad blue a trzeba go zakupić, jak dla mnie to już jest dodatkowy koszt a z tym spalaniem nie zaoszczędzisz znowu tyle żeby pokryło ci koszt zakupu Adblue.Moim zdaniem to jest tylko wymysł żeby komuś znowu nabić kabze.
I nie wspomnę ile już ludzi kombinuje z omijaniem tego jakże wielce ekologicznego systemu bo to bez sens.A z Dpf był już temat na forum że jest już opcja tzw. ominięcia tego wiec jednorazowy koszt równa się spokój ducha i tyle w temacie.

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 23 Sty 2017 21:50
przez MARIO/MECALAC
Dobra ale zanim ominiesz DPF to gwarancja musi się skończyć czyli jakieś 2 lata plus wydanie kilku tys zł na usunięcie tego. To już nie liczysz jako dodatkowa kasa? Ty robiąc jakąś dodatkową pracę to bierzesz za to kasę i też ktoś nabija kabzę ale w tedy Tobie ją napełnia. to już jest ok?

Kupujesz maszynę za 300 tys a szczypiesz się wydać 170 zł za 200 L AD BLUE co 5 miesięcy? (taka średnia wyciągnięta) masakra

Re: Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 23 Sty 2017 22:01
przez dawidg2
Poza tym maszyna spala mniej paliwa na h które w maszynach bez adblue mając dpf spalaja je by go wypalić.

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 23 Sty 2017 22:24
przez MARIO/MECALAC
No tak ale liczyć mniej więcej ile może spalić mniej trzeba by wziąć dwie takie maszyny jedna z DPF druga z AD BLUE i w tedy można świetnie policzyć ile jaka maszyna spala. Ale wydaje mi się że dużo więcej zaoszczędzi na paliwie w ciągu tych 5 miesięcy niż koszt AD BLUE czyli więcej niż 170 zł. A choćby nawet zaoszczędził te 170 zł to 200 L AD BLUE ma za free

Re: Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 23 Sty 2017 22:35
przez dawidg2
Ale nie masz dpfa którego koszt to kilka tys jak będzie trzeba wymienić.
Ad blue idzie kilka % do zużycia ON więc np jak dpf spala z 0.5L 0N na wypalenie to masz 2 zł na każdą h ad blue pewnie zuzyje się z 0,1L czyli 17gr. Jak dla mnie spora różnica a poza tym odchodzi koszt dpfa gdyby trzeba było go wymienić.

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 24 Sty 2017 10:36
przez Nazar
Panowie - jeśli chodzi o maszyny nowe - temat jakby trochę nieaktualny - i w JCB i w CAT jest tylko układ AdBlue. Nie wiem, jak w JCB ale w Catach zbiornik Adblue to 19 litrów i z tego, co słyszałem starcza na 2 - 3 pełne tankowania paliwa (zbiornik paliwa to bodajże 160l) - łatwo więc sobie policzyć jakie to koszty - inna sprawa, że zużycie paliwa faktycznie jest sporo niższe niże w starszych maszynach - oczywiście mówię tutaj o średnim.
Pozdrawiam

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 24 Sty 2017 13:28
przez Piotr mc 85
rudesmen napisał(a):Ale kiedy k-ł kopie tyłem to ma ustawione obroty i wtedy chyba był by dobry moment na wypalanie.

No tak, myślałem też o pracy przodem - tak też wypali, ale zapełnianie DPF następuje bardzo szybko, przy pracy tyłem mniej.
W K-Ł może takie tragedii nie będzie, ale w przypadku ładowarek z DPF to zużywają one 40% paliwa więcej niż maszyny bez niego !!!!!!! :crazy: :crazy: :crazy:
Do tego też DPF-y wytrzymują mniej niż zakłada producent i wtedy się zaczyna, dlatego wielu producentów decyduje się na sam układ AdBlue bez DPF, mimo większego zużycia AdBlue, bo jest to mniej problemowe i mniej kosztowne, na co klienci zwracają baczną uwagę.
Co do usuwania DPF-ów w maszynach, to pewnie jakiś czas przejdzie ale za kilka lat może nie być tak łatwo. Za pojazdy drogowe już się wzięli, choć podobno usunięty DPF jest nie do wykrycia, w radiu słyszałem że Policja ma dymomierze i w razie nieprawidłowości zabierają dowód i 500 zł mandatu. Czyli wycięty DPF zakładamy z powrotem.

Re: Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 24 Sty 2017 19:34
przez mario26011
Nazar napisał(a):Panowie - jeśli chodzi o maszyny nowe - temat jakby trochę nieaktualny - i w JCB i w CAT jest tylko układ AdBlue. Nie wiem, jak w JCB ale w Catach zbiornik Adblue to 19 litrów i z tego, co słyszałem starcza na 2 - 3 pełne tankowania paliwa (zbiornik paliwa to bodajże 160l) - łatwo więc sobie policzyć jakie to koszty - inna sprawa, że zużycie paliwa faktycznie jest sporo niższe niże w starszych maszynach - oczywiście mówię tutaj o średnim.
Pozdrawiam

Jeden 3cx contractor nowy z roku 2015 się uchował bez dpf i adblu.Cata dziś oglądałem nowego z tego samego roku i jest już wyposażony w to ustrojstwo.Cat zrobił na mnie lepsze wrażenie ale z ceną nie mogę się dogadać

Re: Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 25 Sty 2017 19:48
przez mario26011
Decyzja zapadła , będzie 432f2.Dziękuje wszystkim za podpowiedzi

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 25 Sty 2017 20:04
przez zeppelin zm 15
Jak odbierzesz maszynę to pochwal się

Nowy 3cx Contractor czy Cat 432f2

PostWysłany: 25 Sty 2017 22:21
przez mario26011
Tak uczynię.Trzeba będzie strzelić kilka zdjęć bo długo taka ładna nie będzie:)