wibako

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 10 Kwi 2017 21:00

Co do KH-Kipper - moja 4 ośka z Dautelem 14,2t a znajomego z KH-kipper pod 16t ... Kh kipper pekł tu i ówdzie - dautel nigdzie ...

Był to wyrób z 2007 czy 2008 r - może teraz się coś zmieniło.
Wiem, że kupiłbym z meiller'em takie auto choćby było parę tyś euro droższe - ale jest to zrobione tak jak zrobione musi być - jak już Ci pisałem konstrukcja wywodzi się w praktycznie nie zmienionej formie z lat 80tych - skoro robią to to dziś coś w tym musi być. Sprzedawcy proponują Ci to z czego mają procent - wątpię by jakiś tam Polski dilerek pojechał do Meillera - dam Wam klienta ale dajcie mi % - zabili by go śmiechem ...
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Reklama

simmet

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 10 Kwi 2017 21:37

dawidg2 - to ładnie Cię ktoś kroi na konserwacji. Nie dość, że co miesiąc Ci bije konserwacje (a wystarczy co 2), to jeszcze 100 zł/wpis. :D Muszę stawki podnieść :D
HDS jest dużym utrudnieniem w terenie i jak chcesz zjeżdżasz gdziekolwiek to musi być coś więcej niż 4x2. Bez HDSu, jak ma jeździć w terenie to też bym myślał co najmniej o napędzie hydraulicznym (hydrodrive, optitrack, HAD). Jak chcesz haratać w konkretnym błocie to stałe 4x4. Ale poważnie bym się zastanowił nad hydraulicznym napędem, w MANie waży tylko 400 kg więcej niż 4x2, ale jest droższe niż klasyczne 4x4.

https://www.youtube.com/watch?v=6GVOSiFCtVc

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 10 Kwi 2017 21:48

Poczytam, poszukam. Na szybko wychodzi że ten hydrodrive występuje ale nie w TGMie a od TGS w górę. Czyli dla TGM zostaje 4x4 dołączany lub stały za dopłatą. Z tym że stały podobno więcej pali.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 10 Kwi 2017 22:55

Luka, zależy jaki rejon pewnie. A jeżdżą kawałek. Nie wiem tak zawsze kasowali.

-- 10 Kwi 2017, o 21:55 --

Luka, poczytałem i urządzenia z UDT pełnym muszą mieć konserwacje co 30 dni.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 11 Kwi 2017 16:55

Trochę w OT uderzamy, ale gdzie takie informacje znalazłeś?
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 890&type=2
Ostatnia strona, tabela, pozycja 10 - co 60 dni.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kamal » 11 Kwi 2017 19:52

To są wytyczne maxymalnych możliwych interwałów konserwacyjnych. Których nie można przekroczyć.
Najważniejsze zdanie ma producent maszyny w porozumieniu z jednostką nadzorcza. A masz je 3 w Polsce. I dla większości żurawi masz termin nie dłuższy niż 30dni.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 11 Kwi 2017 20:22

Oczywiście, że producent maszyny ma pierwszeństwo w wytycznych, ale zazwyczaj nie są inne od wytycznych prawnych. UDT, TDT, WDT raczej się w to nie wtrąca.
Więc jak nie ma opłat "abonamentowych", tylko "za wpis" to w interesie konserwatora jest bić przeglądy jak najczęściej.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kamal » 11 Kwi 2017 21:41

Sprzęt musisz zarejestrować i założyć mu książkę konserwacji. Więc tu już organ nadzoru się wtrąca. I mogą ci podać narzucić swoje interwały.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 11 Kwi 2017 21:43

W żadnym moim HDSie, ani klientów, którym konserwuje, czegoś takiego nie doświadczyłem, ani nie słyszałem o takich praktykach.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 24 Kwi 2017 11:31

Moi drodzy, podpowiedzcie mi jeszcze jedno. Cały czas zastanawiam się nad końcowym wyborem autka, zostały mi w zasadzie 2 oferty do rozpatrzenia bo inne mają wady na tyle istotne że odpadły.

Jeśli producent podaje maksymalne dopuszczalne obciążenie osi przedniej 7,5t a tylnej 11,5t to łączne maksymalne obciążenie wychodzi 19t. DMC samochodu to 18t. Mogę zatem założyć że jeśli auto załaduję do DMC to zostaje mi jeszcze ta teoretyczna tona rezerwy technicznej? Auto powinno wytrzymać bez problemu?

Kolejna sprawa, mając do wyboru Atego 4x4 DMC16t, ładowność 8.500kg a MANa TGM 4x4 DMC18t, ładowność 10.000kg w praktycznie identycznej cenie to do jakiego auta byście się bardziej skłaniali?

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 24 Kwi 2017 12:01

Niektóre auta z zachodu mozna kupić z DMC 19t, mowa o używanych. teoretycznie drogi w pl niektóre mają 11,5t nacisku na oś. Ale jeśli wjedziesz na drogi niższej kategorii z naciskiem 10 czy 8 t na oś już mamy mniej dupuszczalnego DMC.

Raczej Mana bo więcej ma ładowności i raczej wytrzymalszy niż Atego.

Volvo odpadło czy nie pytałeś?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 24 Kwi 2017 12:42

Volvo byłem oglądać, właśnie wydawali taki model jaki mnie interesował z zabudową Meillera typ 9. Piękne auto, i z zewnątrz i wewnątrz. Wyeliminowałem ze względu na niską ładowność (8t) i cenę wyższą o około 10% od Man/Mercedes. Dołożyła się do tego jeszcze opinia znajomych wywrotkowców, powiedzieli że serwis Volvo jest bardzo drogi. Częściowo "rykoszetem" oberwało Renault bo to jedna grupa, na jednym placu i z jednym warsztatem a handlowiec z Volvo powiedział że ceny serwisu też są dla obu marek jednakowe :roll:

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 24 Kwi 2017 12:55

DMC pojazdów 2 osiowych w Polsce wynosi maksymalnie 18t. Samochody sprowadzane z zachodu faktycznie mają DMC 19t, ale w Polsce są rejestrowane na 18t.

Co to za model Volva? FMX? On będzie cięższy niż TGM czy Atego, bo to ciężkie, budowlane auto, zrobione z "zapasem". Porównywać trzeba do Arocsa, TGSa. Ceny serwisu trzeba porównać, zarówno stawkę za roboczogodzinę jak i ceny typowych przeglądów. Ja tam patrzę przez palce na opinie "lokalnych wywrotowców", głównie dlatego, że często działa to na tej zasadzie, że jeden kupi samochód danej marki, później drugi i później mówią, że "ich" marka jest najlepsza, a wszystkie inne "be", choć nie mieli z nimi do czynienia. Po prostu co człowiek, to opinia.
Ostatnio edytowany przez Luka 24 Kwi 2017 13:12, edytowano w sumie 2 razy

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 24 Kwi 2017 13:08

Tylko FMX występuje jako 4x4. Fakt to ciężkie budowlane auto ale konstrukcyjnie ma 21t. Pisałem o tym wcześniej.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 24 Kwi 2017 13:43

Tak, FMX. Nic "lżejszego" nie oferują. Nie wiem czy można porównywać do Arocsa i TGSa w skali 1:1, jeśli tak to znowu Volvo wypada od nich o te 10% taniej bo plasuje się gdzieś między TGM/Atego a TGS/Arocs.

Mimo wszystko przez niską legalną ładownością nie ma co brać Volvo pod uwagę, trzeba by było jeździć przeładowanym a tego raczej nie chcę ryzykować.

Co do opinii lokalnych wywrotkowców to fakt, ile ludzi tyle zdań. Moja główna działalność polega na regeneracji rozruszników i alternatorów, od dobrych 20 lat obsługujemy bardzo dużą lokalną firmę (dziesiątki wywrotek, wanien, wozideł, ciężkiego sprzętu) i pogadałem sobie z mechanikami. Mają dziesiątki MANów i Scani, kilka Mercedesów. Mam nadzieję że stawiając na tego MANika się nie przejadę :)

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 24 Kwi 2017 13:49

Mercedes i MAN mają po 2 samochody w tej samej klasie, Volvo jeden, więc się muszą wpasować w środek z ceną.
Osobiście jestem zdania, że jak nie będziesz ładował na ten samochód naście ton za każdym razem, tylko w miarę blisko DMC, to nic mu nie będzie. Samochody budowlane mają "zapas" wynikający z tego, że poza drogami często ładuje się na nie ile tylko wejdzie.

Te ładowności to podajesz z założoną zabudową i samochodem "do jazdy" czy ładowność samego podwozia?

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 24 Kwi 2017 14:28

Zawsze z zabudową. Te swoją drogą też już wałkuję chyba drugi miesiąc. Wszyscy dealerzy z uporem maniaka przedstawiają oferty tylko od KH-Kipper. Dzięki użytkownikowi Seba350 zainteresowałem się zabudowami Meillera które od KH w tej klasie są o ponad 600kg lżejsze (1850/1950kg vs 2590kg, dobre 30% różnicy). Niestety również trochę droższe ale dla takiej ładowności chyba warto dorzucić.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 24 Kwi 2017 14:58

Tylko i wyłącznie kipper meiller.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 24 Kwi 2017 21:23

Nie patrz na cenę - trwałość meillera i użyteczność zwróci się z nawiązką.
Volvo zawsze było ciężkie sprzedałem w grudniu 4x4 i ważyło 10t z meillerem - ale ta rama ... :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Piotr mc 85 » 26 Kwi 2017 12:28

Seba350 napisał(a):Nie patrz na cenę - trwałość meillera i użyteczność zwróci się z nawiązką.

Zgadza się, lepiej dołożyć. Pewna firma w 2011 kupiła Actrosa 6X6 z KH kiper i już po 2 - 3 miesiącach oddawali do malowania - rama kipra rdzewiała jakby była polewana codziennie solanką. :wall:
Poza tym ta ładowność, co tu dużo mówić, porządne sprzęty kosztują więcej.
Seba350 napisał(a):Volvo zawsze było ciężkie sprzedałem w grudniu 4x4 i ważyło 10t z meillerem - ale ta rama ...

Podobnie jest w innych aspektach, połóż wałki rozrządu Man TGX i Volvo FH obok siebie, ten pierwszy wygląda jak z osobówki.
Kirdan napisał(a):Kolejna sprawa, mając do wyboru Atego 4x4 DMC16t, ładowność 8.500kg a MANa TGM 4x4 DMC18t, ładowność 10.000kg w praktycznie identycznej cenie to do jakiego auta byście się bardziej skłaniali?

Ładowność przemawia za MAN-em, z nowym nie powinno być problemów.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej