wibako

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 09 Kwi 2017 10:23

Tylko mnie zastanawia czy idzie swobodnie ładować tyłem kop-lad na wywrotke 6x4 z krótką paka a wysokimi burtami? Miałem takie w
Volvo 6x4 i pamiętam że wysokie było porównując do mojej wywrotki 4x2 starego magirusa który do niskich nie należy kiedyś stał pod kop-lad no i tak na styk do ładowania był wg mnie.

Autor postu otrzymał pochwałę

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Reklama

simmet

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 09 Kwi 2017 10:53

Ładowanie nie powinno być problemem, do tej pory wrzucaliśmy przodem i tyłem na rozmaite wywrotki i wanny.

Kolega Dzierzan słusznie zauważył że 2,5t więcej to nie tak wiele, szczególnie przy dodatkowej osi.
Tutaj pojawia się kolejna kwestia - MAN jak na 2-ośkę jest bardzo lekki, podają że podwozie ma 6 ton, do tego dochodzi zabudowa 2,5t (3-stronny kipper albo tylnozsyp, te same wagi) dlatego zostaje duża ładowność (18 - 6 - 2,5 = 9,5t).

Podwozie Renówki 4x4 waży prawie 8,3t a Mercedesa Arocsa 4x4 jakieś 7,3t. Handlowcy sugerowali że TGM przy swoich 6 tonach jest podejrzanie lekki co może się przekładać na wytrzymałość ramy. Renówka niby ma te ramy jakoś wzmacniane i dlatego taka ciężka.

Edit: W papierach faktycznie napisali że MAN ma zarówno dopuszczalną jak i techniczną 18t, Renault podaje techniczną 21t przy 4x4 i 40t przy 6x4.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 09 Kwi 2017 14:14

To jest to co Ci pisałem wcześniej TGM jest autem głownie dla rynku DMC 12t - ale podciągnięty pod 18t co wg. mnie jest jego szczytem możliwości - jak eurocargo np.

Mam porównanie z dobrych 5-7 lat wstecz - miałem stare iveco 4x4 a znajomy atego 4x4 - oba administracyjnie 18t dmc - iveco zachowywało się na drodze normalnie przy dmc dochodzącym do 22t a ategiem przy 18t dmc strach było jechać - wyginał się na wszystkie strony.

Sprawdź sobie cenę iveco trakkera 4x4, weź motor 8 litrowy i styknie Ci takie auto.

Autor postu otrzymał pochwałę
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 09 Kwi 2017 14:16

Albo TGS 4x4, tudzież z hydrodrivem i wtedy porównanie będzie bardziej oddawało rzeczywiste możliwości auta.

Autor postu otrzymał pochwałę

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 09 Kwi 2017 14:28

Dobre sugestie, ale wtedy sprowadzimy sprawę do jednego punktu: mocniejsze auto 4x4 waży więcej i jego ładowność drogowa będzie niska (ok. 7t) mimo że techniczna będzie wysoka (pewnie około 10-11t).

Czyli mały paradoks, bo teoretycznie wejdzie na takie auto więcej a w praktyce można się nadziać na ITD i będzie przeciążone podczas gdy taki TGM wygięty bo wygięty ale legalny :roll:

Nie jest więc to wszystko takie proste, trzeba będzie pewnie się nastawiać na 6x4, 11t legalnie i ze 25 technicznie :lol:

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 09 Kwi 2017 14:34

Musisz sobie odpowiedzieć do czego potrzebujesz auta. Jak masz wozić głównie po drogach, to lepiej lżejsze i nie przeładowywać. Jak ma jeździć poza drogami i ładować oporowo, to brać wzmocnione wersje.
TGS pewnie też więcej będzie miał na haku.

Autor postu otrzymał pochwałę

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 09 Kwi 2017 15:24

Iveco trakker z cursor8 z zabudową meillera czy dautela nie będzie ważyło więcej jak 9t czyli zostaje 9t ładunku

Autor postu otrzymał pochwałę
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 09 Kwi 2017 15:45

No jest taki w ich ofercie, trzeba się przejechać zapytać. Dzięki za sugestię!

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez R » 10 Kwi 2017 14:10

A czy musi to być nowe auto ? Jeśli masz wyznaczoną jakąś kwotę maksymalną to rozważ czy nie kupić rocznej czy dwuletniej wywrotki ale w mocnej wersji.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
R
Młodszy operator

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 17 Kwi 2010 11:01
  • Miejscowość: Mazury
  • Pochwały: 3

Maszyna: CAT 432E '10

Firma: PPH


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 10 Kwi 2017 15:52

Nie chcę kupować używanego sprzętu bo to zawsze loteria. Nikt nie sprzedaje roczniaka czy dwulatka tylko po to żeby na nim stracić, a nawet wtedy sytuacja ma się zupełnie inaczej niż z osobówkami bo wywrotki wartej 400tys nie wystawią za 250 tylko za 350.

Inna sprawa że nie mam też wyznaczonej jakiejś konkretnej nieprzekraczalnej kwoty, ale inwestycje staram się przeprowadzać z głową. Roboty ziemne prowadzimy od roku, i jest to tylko mały dodatek do głównego, zupełnie innego biznesu. Największą przeszkodą jest brak samochodu spełniającego wszystkie oczekiwania, technika niby idzie do przodu a okazuje się że 10-15 lat temu robili fury o ładowności 10t, DMC 18t, napęd 4x4 a teraz jest problem.

Póki co zbieram i porównuję wszystkie oferty. Brakuje mi Scani, Iveco i Volvo. Pewnie za jakiś czas poproszę o kolejne opinie starych wyjadaczy :D

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 10 Kwi 2017 16:27

Nie było takiego mixu - 10t, 18dmc i 4x4 :) Ok 9t zawsze ważyło takie auto . A było gorzej bo kiedyś dmc w naszym kraju dla 2 ośki było 16t :) Zadzwoń do dilera Kipper-Meiller porozmawiaj o zabudowie TYP 9 z burtami profil M-Jet bez słupka z tyłu ze wspomaganiem spręzyn na przedniej burcie i weź w opcji kotwy w podłodze - ta zabudowa robiona jest z liftami optycznymi od 30 lat - wiedzą co robią :faja: - jak ja bym kupował nowe to właśnie w takiej konfiguracji - długość ok 4,60-4,80 (dopasowane do podwozia) i burty 60cm. Iveco trakker pod to i maszyna jak trzeba. W iveco szerokie (385/65r22,5) przednie koła sobie zażycz. W wyborze przełożeń mostów mogę Ci podesłać vin mojego trakkera i sobie odkoduje sprzedawca jakie tam jest - a jest idealne, ani nie szybki jak Ciągnik siodłowy ale też nie wolny jak nie które wywrotki.

Autor postu otrzymał pochwałę
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 10 Kwi 2017 17:24

A to możliwe że coś mają naściemniane w aukcjach w takim wypadku bo wczoraj przeglądałem to kilka niby było, tak na szybko:

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 445a999086
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-mag ... 445a999086

Ale dzięki za cenne rady, Iveco ma przygotować ofertę na Trakkera jakoś w środę to przekażę handlowcowi sugestie.
Podpytam też o zabudowę, obecnie mam już kilka ofert na różne auta, wszyscy do tej pory podrzucali KH-Kipper i bodajże jedna
oferta ze Spyry.

A skoro już jesteśmy przy zabudowie... Kipper robi podłogę z 4mm a burty 2,5mm Hardox450 a Spyra z S355, podłoga 4mm i burty 3mm. Dla innego auta Kipper proponował też 4mm/2,5mm Hardox/S700. Tutaj też jestem amatorem ale rozumiem że stal S355 jest gorsza od 450 i 700? Co oznacza ten cały Hardox? Wagowo jak jeden mąż wszyscy wszędzie podają "ok. 2590kg".

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 10 Kwi 2017 18:36

Nie ma opcji, żeby taką miało ładowność. Moje Premium 4x2 z HDSem ma 8,4t ładowności, a gdzie tam Actros 4x4. Jak ma 7,5t ładowności to uznałbym za sukces. Co napiszą w ogłoszeniu - to jedno, co napiszą w dowodzie - to drugie, ile waży rzeczywiście samochód - to trzecie.

Seba350 - Ty jesteś 5eba z innego forum? ;)

Autor postu otrzymał pochwałę

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 10 Kwi 2017 19:23

Kirdan, Właśnie przeglądam Volva FMX 4x4 i podwozie waży 7410 kg przy rozstawie osi 3,7m, zabudowa od 4,2-5,3m. DMC techniczne masz 21T dla tego auta.
Innych aut Volvo nie ma 4x4, dla porównania wziąłem FM z 11L silnikiem waży 6300 kg, DMC 20,1T techniczne. 13 tonową oś z tyłu mają obydwa. Dla porównania
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... ol_pol.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... ol_pol.pdf

Nie umieją teraz lekkich aut zrobić bo tyle jest DPF i innych pierdół co swoje ważą że szok.

Moje Iveco Magirus z 1982 roku ma DMC 15 ton i ma ładowność w dowodzie 8200 kg. Jest takie spartańskie i niema zbędnych nowoczesnych udziwnień i systemów. Kipper-meiller oczywiście, poza burtami nic nie pogięte.

-- 10 Kwi 2017, o 18:23 --

Kirdan, co do blach Hardox jest bardziej wytrzymały na wycieranie i mocniejszy jest, można stosować troszkę cieńszą stal zamiast standardowej co przekłada się na masę zabudowy.

Burty ważne żeby były z arkusza blachy i profilowane wtedy są lekkie a wytrzymałe.

W jaką szerokość kipra celujesz? Przy zamiarze wożenia palet musiałoby być minimum 2,42 w środku.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 10 Kwi 2017 19:38

Standardowo wszędzie podają 2500, jedna oferta na 2550. Po okrojeniu zostaje wewnętrzna 2410 a w szerszej 2460. Raczej nie planuję wrzucać HDSa bo jeszcze bardziej obetnie ładowność, nie orientuję się też jakie papiery trzeba na to mieć i czy są jakieś przeglądy oprócz UDT? Znajomy znajomego coś tam gadał że jakieś przeglądy dodatkowe co 2 miesiące, no ale że z drugiej strony na HDS niby więcej roboty niż na kipper.

Teoretycznie mogę wykorzystać auto do przewozu palet dla drugiej branży, czasami mamy do przewiezienia 3-4 tony na trasie 120km i podobnie na powrocie. Do tej pory lataliśmy Sprinterem ale można było wrzucić max 1 paletkę i przywieźć też jedną. Pytanie ile taka wywrotka może spalić na takiej trasie i czy będzie wgl sens. Główne zadanie będzie zdecydowanie polegało na odbiorach urobku w tandemie z kop-ład, ewentualnie nawiezienie do rozrzucenia.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 10 Kwi 2017 19:40

Dozory UDT zależne od udźwigu (co rok lub co dwa lata) oraz konserwacja max. co 60 dni.

Nie sądzę, żeby się opłacało ganiać auto 4x4 na 240 km trasy. Pewnie ze 30 weźmie na miękko, terenowe opony szybciej się zużyją, będą głośne, komfort jazdy na resorze będzie słaby. I z 1,5t z ładowności się pozbędziesz.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 10 Kwi 2017 19:48

Już się nauczyli i robią szersze to dobrze. Mój ma 2,35 w środku co niestety męczące przy paletach.

A czy aż tak potrzebne 4x4 w Twoim wypadku?

Co do HDSa to przegląd co rok lub co dwa w zależności ile ma udźwigu, i przegląd konserwatora co miesiąc. Jakaś stówka co mc za wpis do książeczki. Jak masz wózki widłowe to jest ta sama sytuacja.

-- 10 Kwi 2017, o 18:48 --

Luka, jemu chodziło że bez hdsa podwieźć. Jako transport.

Zależy jaka trasa, miasto czy autostrada.

Wg mnie na pewno będzie taniej raz jechać niż jechać 4 razy sprinterem tam i z powrotem.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 10 Kwi 2017 19:52

Widlaka mamy, ale nie trzeba go serwisować co 2 miesiące. Raz do roku, zazwyczaj przegląd razem z UDT.

No jest to jakieś pytanie, bo wybór aut 4x2 jest zdecydowanie większy. Kwestia czy nada mi się ono w teren? Nie mówię o błocie po ośki bo w taki syf raczej nigdy nie trafię, bardziej jakieś polne drogi po deszczach albo grząskie posesje.

Są nawet jakieś nowe 4x2 wystawione, oglądałem już wcześniej:
https://www.otomoto.pl/oferta/daf-lf-28 ... 761661e390

Był gdzieś jeszcze DAFik, mocniejszy i z HDSem w bardzo dobrej cenie, oglądałem go na targach ciężarówek w Wawie 2-3tyg temu
ale tak w nim namieszali że nie miał możliwości ciągnięcia przyczepy a to by mi eliminowało możliwość targania kop-ład za sobą czyli odpadał.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 10 Kwi 2017 20:14

No wiesz różnie jest. Spytam inaczej. Jakie ziemie są u Ciebie w okolicy? Piaszczyste, gliniaste, torfowe, itd ??

Polnymi drogami idzie przejechać o ile szerokość śladów jest taka sama jak w aucie, jeśli będzie mniej to pewne że pojedziesz jedną stroną po polu bo ściągnie w pole.

Grząskie posesje się częściej trafiają zwłaszcza jak w jakiś ciężkim terenie się buduje domy.

Moje 4x2 rozwozi drewno na opał po różnych posesjach i się tylko kilka razy w roku trafiają problemy.

Jest pewne rozwiązanie na tymczasowe drogi, można na allegro znaleźć pasy gumowe jak w taśmociągach o szerokości 2m i więcej, wtedy rozwijamy je i można jeździć, przy większych robotach na pewno opłacalne.

Autor postu otrzymał pochwałę

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 10 Kwi 2017 20:33

Tereny głównie piaszczyste z wierzchu, gliniaste głębiej. Czasami glina już z wierzchu.

No niestety, 4x4 chyba nie warto odpuszczać. Już lepiej będzie podarować sobie trochę tej ładowności. W sumie to zazwyczaj klient (z tego co obserwuje kiedy przychodzi ładować samochody) płaci od wywrotki, a do tego większość nie ma bladego pojęcia o tego typu robotach więc zrobienie 5 kursów zamiast 4 może się nawet bardziej opłacić. Nie raz i nie dwa ładowaliśmy a kierowca tylko się kręcił i podpowiadał żeby za dużo mu nie ładować, albo "trochę więcej ziemi, mniej gruzu" żeby więcej aut wyszło :lol:

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej