wibako

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 26 Kwi 2017 17:15

Piotr mc 85 napisał(a):
Seba350 napisał(a):Volvo zawsze było ciężkie sprzedałem w grudniu 4x4 i ważyło 10t z meillerem - ale ta rama ...

Podobnie jest w innych aspektach, połóż wałki rozrządu Man TGX i Volvo FH obok siebie, ten pierwszy wygląda jak z osobówki.

W nowszych FH jest już połowa wałka jaka była w starych D12 :)

Ciekaw jestem co autorowi wątku nie pod pasowało z Iveco ?
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Reklama

simmet

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 26 Kwi 2017 18:19

Iveco wychodziło drożej niż TGM/Atego, ale większym problemem jest dla mnie obsługa. Byłem na miejscu, prosiłem o oferty i nie raczyli nic podesłać. Po kilku telefonach wreszcie wyprosiłem, ale oferta nie zawierała wagi podwozia więc wysłałem maila z prośbą o uzupełnienie (ze 2tyg. temu), od tamtej pory mnie olali. Podobnie sprawa ma się w Scani, byłem dwa razy, prosiłem o oferty osobiście, nie dostałem ani jednej. Zakładam więc że jak nawet sprzedać auta im się nie chce to o serwisie wolę nie myśleć :roll:

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 26 Kwi 2017 19:24

A meiller tylko zabudowuje czy np można kupić od nich auto już zabudowane?

Pytałeś u nich?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 26 Kwi 2017 20:12

Pytać nie pytałem ale raczej nie zajmują się sprzedażą całych aut. Mercedes który dosyć ściśle współpracuje z Meillerem oferuje auta z zabudową fabryczną, czyli dostajesz pojazd złożony w całości. Niestety nie mają jakiejś homologacji na fabryczną zabudowę dla Atego i musi i tak przyjść samo podwozie a w PL zabudują :P Dopiero Arocs przychodzi zabudowany z DE. Z "zabudowywaczy" sprzedających auta widziałem coś na aukcjach Skibickiego ale nie są to koniecznie nowe podwozia.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 26 Kwi 2017 20:48

Kirdan napisał(a):Iveco wychodziło drożej niż TGM/Atego,

Jeśli to był trakker to zrozumiałe - klasa wyższa - jak tgs czy arocs
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 26 Kwi 2017 20:59

Jeśli porównywać do Arocsa i TGSa to był sporo tańszy. Mimo wszystko myślę że podobnie jak TGS i Arocs ładowność Trakkera była by w granicach 8-8,5t a chyba jednak bardziej mi zależy na 10t.

Gdzieś tam zostaje jeszcze czarny koń w postaci Renówki K460 6x4, podobno mają dostać auto testowe i proponują darmową próbę na 2 tygodnie.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Fifi » 27 Kwi 2017 20:51

Tak z ciekawości, próbowałeś zestawiać cenowo i wagowo Mana TGM z dołączanym napędem 4x4 z TGS z hydrodrive i TGS 4x2 ?

Fifi
Fizol

Maszyna: brak

Firma: brak


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 27 Kwi 2017 21:55

Próbowałem. TGS jest za ciężki, wychodzi niska ładowność, a cena dużo wyższa. Samo podwozie 7800kg, wywrot Meillera 1850kg i zostaje 8350kg ładowności. Już nawet Arocs 4x4 z fabrycznym Meillerem wychodzi taniej a z ładownością podobnie, 8050kg, tak jak i Volvo FMX 8200kg. Renault K380 4x4 tańsze bo w cenie TGMa ale z ładownością całkiem kiepsko, 7200kg (duży silnik, wzmocniona rama). Zresztą w Renault zupełnie się opcja 4x4 nie kalkuluje! Samo podwozie 6x4 jest tańsze niż 4x4 :roll: a całe auto tylko minimalnie droższe bo zabudowa większa.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Fifi » 27 Kwi 2017 22:48

a TGS 4x2 jaka waga ?

Fifi
Fizol

Maszyna: brak

Firma: brak


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 28 Kwi 2017 07:39

Tego nie wiem, 4x2 się nie interesowałem.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Chuck_M » 28 Kwi 2017 13:41

U mnie w manie 4x4 jest zabudowa Millera drogowo ma wbite 8,5t a na tabliczce na kiprze jest napisane 11,5t

Awatar użytkownika
Chuck_M
Operator

Maszyna: JCB 3CX Super Sitemaster, Mecalac 714MW

Firma: M


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 28 Kwi 2017 15:52

A teraz pytanie z innej beczki. Z tyłu w wywrotce lepiej mieć resor czy poduszkę??

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kamal » 28 Kwi 2017 16:27

Do terenu resor. Na dobre drogi pneumatyka.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 28 Kwi 2017 16:57

No właśnie nie wiem skąd takie przekonanie, bo wymieniałem i resory i poduchy. Poduchy tańsze, lepszy komfort jazdy, możliwość regulacji prześwitu. Nie krytykuje, ale nie rozumiem skąd takie twierdzenie.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 28 Kwi 2017 17:01

No właśnie sam nie wiem, doświadczenia nie mam, poduchy wydają się delikatniejsze na chłopski rozum. Są chyba jednak wygodniejsze, szczególnie przy podpinaniu przyczepy kiedy można sobie unieść/opuścić tyłek i łatwo sprzęgnąć.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 28 Kwi 2017 17:36

Delikatniejsze w jakim sensie? Owszem, takie zawieszenie jest trochę bardziej skomplikowane, ale poduszkę trudno zniszczyć mechanicznie. Wanny i przyczepy, mimo, że nieraz latają w terenie, mimo wszystko są stawiane na poduszkach. Poza tym, samochód na poduszkach zawsze stoi równo, na resorze będzie widać, że załadowany, albo i przeładowany.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Piotr mc 85 » 05 Maj 2017 11:28

Ja dla siebie do 4x4 brałbym tylko poduchę. To ma same zalety.
1.Tańsza wymiana - ale to gdzieś min. za 10 lat Ceny zamienników do Actrosa resor przód 1500, tył pewnie 3 koła, poducha tył 150.
2.Komfort nie porównywalny, pusto czy pełno auto płynie
3.Tańszy o 40% podatek drogowy - przynajmniej w mojej gminie
4.Są tak samo trwałe jak resory, może nawet więcej zniosą - na swoją 3-ośkę ładowałem po 21-22 t na obszarze zamkniętym kilkanaście razy i nic żadnego strzelania poduchy.
5. W terenie jak inna 3-ośka siądzie na belce to pozamiatane, w moim Actrosie tył do góry i jazda (przynajmniej w piasku to działa).
Także wybieraj, jak bym się sekundy nie zastanawiał.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dzierzan » 05 Maj 2017 18:35

Co do wymian resorów to trochę przesadzone bo rzadko się zdarza, że trzeba wymieniać cały resor, ale tak czy inaczej poducha będzie tańsza. Poducha ma taką wadę w terenie, że auto na pusto podskakuje i się kopie, w Actrosie sam pisałeś że to jest jakoś inaczej rozwiązane bo są 4 na oś, ale nie jeździłem takim więc nie mam porównania. Co do siadania w terenie to niedawno tak siadłem, że tylną belkę - zderzak miałem jakieś 10cm poniżej poziomu gruntu i po odkopaniu i wykiprowaniu sam wyjechałem, ale też byłem zdziwiony tym faktem także możliwość podniesienia się to przydatny bajer :mrgreen:

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 06 Maj 2017 15:20

Im mniej typowy samochód, tym trudniej o pojedyncze pióra. Ostatnio mi jedno pióro pękło, musiałem cały resor kupić (3 pióra).
Zawieszenie pneumatyczne nie każde jest takie samo. W Renaultach i Scaniach są po 2 poduchy na oś (jak w naczepach), w pozostałych zazwyczaj 4 poduszki na oś. Krążą opinie, że 4 poduchy lepsze, ale nie miałem, więc ani nie potwierdzę, ani nie zaprzeczę.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 06 Maj 2017 15:31

Jak 3 pióra to paraboliczny, do tych niestety trudno o pojedyńcze pióra. Tak samo przednie resory też trzeba kupić całe nowe.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej