wibako

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 06 Maj 2017 15:31

Dokładnie tak.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Reklama

simmet

Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 06 Maj 2017 21:14

dzierzan napisał(a):Poducha ma taką wadę w terenie, że auto na pusto podskakuje i się kopie


Dokładnie tak jest - nowe amory a na piasku będzie skakał a nie jechał. Drugi minus to wykrzyże - stabilizator trzyma oś jak diabli
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Piotr mc 85 » 08 Maj 2017 10:14

Seba350 napisał(a):Dokładnie tak jest - nowe amory a na piasku będzie skakał a nie jechał.

dzierzan napisał(a):Poducha ma taką wadę w terenie, że auto na pusto podskakuje i się kopie,

Nie wiem jak inne marki, ale Actrosa 6x4 to nie dotyczy - nie mam mowy o żadnym skakaniu ( mosty na zwolnicach), właśnie mam nówki amorki SACHS na całym samochodzie. Jakby coś takiego miało miejsce musiałbym auto sprzedać i kupić resor, mam kopalnie piasku więc załadunek na piasku, wjazd (- 2) poziomy.
Dzięki oponom z przodu 385/65 R22,5 auto radzi sobie nawet na pusto w miękkim terenie.
Seba350 napisał(a): Drugi minus to wykrzyże - stabilizator trzyma oś jak diabli

To zjawisko występuje Tylko na twardym, mocno nierównym podłożu - jak jest miękko to i tak blokada potrzebna nie zależnie czy poducha czy resor. Tylko w przypadku auta 4x4 to zjawisko nie występuje, bo nie ma 2 osi z tyłu.
Luka napisał(a): Krążą opinie, że 4 poduchy lepsze, ale nie miałem, więc ani nie potwierdzę, ani nie zaprzeczę.

Zgadza się - strzela poducha i wcale nie musisz od razu wymieniać. Odkręcasz przewód, wkręcasz w niego wkręt np. od regipsów i jedziesz dalej, nawet kilka dni z normalnym ładunkiem - dzięki temu auto nie stoi czekając na poduszkę.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 08 Maj 2017 17:52

Piotr mc 85 napisał(a):
Seba350 napisał(a):Dokładnie tak jest - nowe amory a na piasku będzie skakał a nie jechał.

dzierzan napisał(a):Poducha ma taką wadę w terenie, że auto na pusto podskakuje i się kopie,

Nie wiem jak inne marki, ale Actrosa 6x4 to nie dotyczy - nie mam mowy o żadnym skakaniu ( mosty na zwolnicach), właśnie mam nówki amorki SACHS na całym samochodzie. Jakby coś takiego miało miejsce musiałbym auto sprzedać i kupić resor, mam kopalnie piasku więc załadunek na piasku, wjazd (- 2) poziomy.
Dzięki oponom z przodu 385/65 R22,5 auto radzi sobie nawet na pusto w miękkim terenie.
.

W podwójnej osi jest to mniej występujące zjawisko - na pojedynczej jest dużo bardziej częstsze niż przy resorze - resor sam w sobie jest "amortyzatorem"
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 09 Maj 2017 21:02

W piąteczek idę na konkretniejsze rozmowy do MANa i teraz mam jeszcze dylemat odnośnie HDSa. Koledzy już poruszali sprawę, a ja o ile w wywrotkach powoli zaczynam się orientować to w żurawiach nie bardzo.

Czy mogę prosić o podpowiedź jaki żuraw ma sens dla wywrotki 4x4, ile mniej-więcej może taki sprzęt ważyć (jednocześnie zabierać z ładowności) i jaki to ma udźwig? Czy są jakieś lepsze/gorsze firmy tak jak np. wyszło z zabudowami? Na jaki szacunkowy koszt nowego HDSa trzeba się nastawiać?

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 09 Maj 2017 22:01

Zazwyczaj na taki samochód jest montowany żuraw ok 10 tm, przykładowo Palfinger PK 11002 albo HMF 1100. Oczywiście konkurencja ma swoje odpowiedniki - oznaczenia zazwyczaj wskazują przybliżoną wartość tm. Ważyć będzie ~1,5t z podporami i tyle trzeba odliczyć od ładowności. Większy udźwig, więcej wysuwów, większy zasięg = cięższy, analogicznie mniej wysuwów, mniejszy zasięg, mniejszy udźwig = lżejszy.
Żuraw dobierasz do roboty, są roboty typu budowlanka, że bez sensu jest mieć 5 wysuwów, a na ostatnich 2-3 masz udźwig rzędu 300-500 kg, gdzie palety zaczynają się od 1t . Z drugiej strony, jeśli żuraw ma współpracować np. z koszem (zazwyczaj w energetyce), to ważny jest zasięg, bo obciążenie jest relatywnie małe (kosz + ludzie + sprzęt).
Podstawowe wersje zaczynają się od kilkudziesięciu tys. zł, ale jak zaczniesz doposażać, to cenę możesz przemnożyć x2, a może i x3 + montaż + dokumentacja + dozory.
Może się też wiązać z dodatkowymi kosztami już na etapie zakupu samochodu, bo być może trzeba będzie wsadzić oś przednią o większej nośności, a producent zabudowy z kolei będzie musiał przygotować ramę pośrednią pod montaż żurawia. Zazwyczaj żuraw zamontuje Ci firma w której będziesz robił zabudowę.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 09 Maj 2017 22:02

Kiedyś robili doczepiane Hdsy na tył. Może ktoś to jeszcze robi. Może takie rozwiązanie byłoby dobre? jeśli nie zawsze potrzebny HDS.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 09 Maj 2017 22:08

Robią. Na pewno Skibicki i raczej KH-Kipper. Pewnie Meiller też robi. Choć to nie tania impreza. No i zależy jaki kto ma charakter pracy, bo jak raz HDS jest potrzebny, a za chwilę wywrot na tył, to przepinanie jest stratą czasu.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 13 Maj 2017 19:18

Z HDSa mnie wyleczyli, nie spodziewałem się sześciocyfrowej ceny netto :roll: myślałem że może wyjdzie około 60k i wtedy chciałem się zastanawiać. Dodatkowo pomniejsza wywrotkę i obcina 1700kg ładowności, co z 9900 robi 8200.

Generalnie już chyba wszystko mam przerobione, na 95% będzie w październiku szło zamówienie w MANie i wywrot z Meillera, tak żeby auto było gotowe na wczesną wiosnę.

Mercedes Atego byłby lepszy gdyby nie to że ma DMC 16t zamiast 18t a co za tym idzie 8600 ładowności. Że też dziady nie zrobiły go na 18t, miałby pewnie też koło 10t ładowności jak MAN a cena o jakieś 5% lepsza a i warunki gwarancyjne/serwisowe bardziej korzystne. Doposażanie też o dziwo wychodzi w Mercedesie sporo taniej. No ale nie ma róży bez kolców, różnica ładowności jest na tyle wyraźna że przyjdzie te 5% dołożyć.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dzierzan » 13 Maj 2017 19:31

dawidg2 napisał(a):Jak 3 pióra to paraboliczny, do tych niestety trudno o pojedyńcze pióra. Tak samo przednie resory też trzeba kupić całe nowe.


Nie tak dawno naprawialiśmy przedni resor w Actrosie MP1 i nie było problemów z dostaniem jednego pióra do przedniego resoru.

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 13 Maj 2017 19:44

dzierzan, Ja mam akurat Volva FH I generacji i kiedyś fakt było dostępne pióro pojedyńcze ale ostatnio już tylko kompletny resor. Ja biorę akurat w serwisie.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Luka » 13 Maj 2017 20:51

Czyli tak jak mówiłem. Jaki HDS i z jakim wyposażeniem? Goły w 100k powinien się zmieścić.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 17 Mar 2019 20:25

HDS firmy Hiab, co do wyposażenia itd to nie wnikałem.

-- 17 Mar 2019 19:25 --

Witam kolegów!

Odkopuję swój stary temat żeby jeszcze raz wszystkim podziękować. Jak widać całe przygotowanie inwestycji zajęło mi prawie dwa lata! Ale wreszcie jest! Wywrotkę zamówiłem w czerwcu 2018 ale biorąc pod uwagę że oferowano mi termin odbioru na wrzesień/październik zdecydowałem się na przesunięcie odbioru do wiosny, na luty/marzec.

Ostatecznie wybór padł na dosyć niespotykaną maszynę, a mianowicie Renault K460 w wersji 6x6 zabudowaną u Meillera. Wóz nie widział jeszcze roboty, przejechałem nią tylko z Niepołomic do siebie na Pomorze. Średnie spalanie na całej trasie prawie 600km wyszło w okolicach 26-27l/100 - to chyba nie jest jakiś tragiczny wynik?. Ma płaską skrzynię, hydroburta od kierowcy, sprzęg i wyprowadzenie oleju z tyłu.

Teraz pytanie jak będzie z robotą, muszę dokładniej poznać rynek i wywiedzieć się o stawki, miejsca zsypu itp. Jednak wywrotka to co innego niż koparko-ładowarka :D

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez zeppelin zm 15 » 17 Mar 2019 20:44

Pokaż zdjęcia :D
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 17 Mar 2019 21:00

Cholera, nie wiem czy umiem :)

Image
Image

Chyba poszło!

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Seba350 » 17 Mar 2019 21:29

Jak szosowe jeszcze ujdą tak ten budowlany zderzak to masakra jakaś. To jakieś nawiązanie do trafików i masterów z lat 80 - żuk był ładniejszy :)

Nie patrząc na te 20cm przodu to z profilu mega maszynka, kiperek miodzio :ok: Nie wiedziałem, że meiller zaczął wywroty na kulach robić
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 17 Mar 2019 21:41

Wygląd jak wygląd, jednym się będzie podobał a innym nie, wszystkie inne wywroty są takie "kwadratowe" to ta przynajmniej "oryginalna" :D

Bardziej mnie martwi to że Renówka jest dużo mniej popularna niż taki Man, Mercedes, Iveco - przynajmniej w budowlance bo ciągników serii T lata od zarypania, silnik ten sam i opinie słyszałem rozmaite, w przewadze pozytywne chociaż niektórzy narzekają na filtr SCR.

No ale ktoś musi takie egzotyczne maszyny kupować, mam chyba zamiłowanie do tego :lol: Kop-ład też kupiłem Terexa i byłem zesrany czy nie będzie mi się sypał ale odpukać ponad 3000mth wykręcone praktycznie bez awarii, sama eksploatacja. Oby tu było podobnie :D

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez zeppelin zm 15 » 17 Mar 2019 21:45

Gdzie to cudo można zobaczyć na ulicy? :mrgreen:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez Kirdan » 17 Mar 2019 21:53

W sensie - moją? Czy przytyk w stronę że latają nimi po budowach i dlatego nie zauważam? :mrgreen:
Chodzi mi o to że jest ich mniej na rynku, na takim otomoto w dziale wywrotek ponad 300 Manów i Mercedesów a Renówek tylko 80 :woot:

Moja będzie latała po Trójmieście i okolicy.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Wywrotka 4x4 VS 6x4

Postprzez dawidg2 » 17 Mar 2019 21:58

To i tak w połowie Volvo. Silnik volvo i skrzynia, mosty pewnie tez bo obudowy zwolnic podobne.
Ładny kolorek, widziałbym tylko szersze oponki z przodu jeszcze.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej