Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"
30 Lip 2017 22:02
Doradźcie koledzy jakie opony na przód do wywrotki man f90 6x4 .Obecnie siedzą chińskie 315/80-22.5 które się kończą i będzie trzeba je zmienić , problem polega na tym że te 315 wydaje mi się ,że są trochę za słabe i za wąskie . Na załadowanym ,mocno się uginają a na trochę grząskim mocno wpadają. Planuje zakup albo 13r22.5 ( chyba taki rozmiar jest dedykowany przez producenta do tej wywrotki jak i do większości wywrotek ) lub na 385/65-22.5 gdzie podobają mi się takie szerokie opony z wyglądu mają większą nośność itp. ale co niektórzy twierdzą że w koleinach męczarnia nie jazda , a w miękkim terenie praktycznie brak kierowalności pojazdem ( pomimo skręceniu kołami jedzie prosto )ale nie miałem okazji sam się tego przekonać . Do 385 musiał bym również zmienić felgi co stanowi problem gdyż nie wiem jakie powinno być ET takiej felgi bo jest wiele do wyboru . Na tyle mam 315/80-22.5 ale są to opony dość wysokie praktycznie jak 13r22.5 gdyż są bieżnikowane i dość świeże więc z doborem opony względem wysokości z pozostałymi i że jest to 6x4 nie będzie problemu. Będę wdzięczny za poradę i sugestie pozdrawiam.
31 Lip 2017 10:33
385 są popularne, ale trzeba kupić na kierowaną oś.
Trzeba sobie odpowiedzieć na kluczowe pytanie, auto wiecej w terenie jeździ czy po drodze?
W starej firmie kupowalismy na przód Micheliny z antyplashem w terenie dodatkowo poszerza oponę. Ale to opony jeśli auto 80% na asfaldzie jeździ.
Są opony z takim bardziej kostkowym bieznikiem
http://www.goodyear.eu/pl_pl/truck/tire ... ac-mss-II/ ale tych nie miałem nie powiem co i jak z nimi.
31 Lip 2017 13:56
Ja mam Goodyear MSSII, wcześniej Matador MAMUT FH2 - niby na trasy długodystansowe, ale w budowlance dały radę i są tańsze od Goodyear'ów, także jak zależ Ci na cenie to te matadory są ok. Wiadomo Goodyear MSSII dłużej wytrzyma.
31 Lip 2017 17:22
Ja zakładałem na przód do Actrosa 385 Matador Mamut i ogólnie nie są złe za tą cenę ale dość szybko się zużywają i w moim odczuciu na mokrym bardzo się ślizgają (mówię o asfalcie). Samą oponę 385 do budowlanki na przód mogę tylko polecić, auto trochę mniej tonie w grząskim terenie, dalej co prawda ciężko skręcić, ale na zwykłych było jeszcze gorzej
Co do kolein to ja jakoś nie mam wielkiego problemu, ale też mam felgi zmienione odpowiednio na oś prowadzącą pod ten rozmiar, dokładnie jakie mają ET nie pamiętam, ale w sklepie powinni Ci doradzić.
31 Lip 2017 22:21
Auto w większości lata po drogach, głównie w koło komina i krótkie trasy między 30 - 70km w jedną ,poza tym jazda po budowach a tam różnie szczególnie po tych ulewach . I mam mały dylemat czy przejść na te szerokie opony czy nie ma z tego większych korzyści i głowy sobie nie zawracać a założyć tylko te 13r22.5 ale z nimi też nie mam doświadczenia . Z tym ET w sklepach mają trochę problemu i wolał bym wiedzieć dokładnie jakie być powinny te ET , bo dadzą nie takie i faktycznie sobie polepszę.
01 Sie 2017 00:03
Ja też jeżdżę w 95% wkoło komina i dla mnie różnica jest na tyle zauważalna, że drugi raz założyłbym takie koła bez zastanawiania. Trochę inna kwestia, że ja mam jeszcze HDS za kabiną, a to w terenie działa jak kotwica.
02 Sie 2017 09:20
dzierzan napisał(a): Trochę inna kwestia, że ja mam jeszcze HDS za kabiną, a to w terenie działa jak kotwica.
Dokładnie. W samochodzie bez HDS z ładunkiem kolosalnej przepaści nie ma, ale na pusto całkiem inna bajka - uważam że są wręcz niezbędne - w piasku jedzie bez problemu na blokadzie tak dobrze, że przedni napęd nie miał by co robić.
dzierzan napisał(a): Co do kolein to ja jakoś nie mam wielkiego problemu, ale też mam felgi zmienione odpowiednio na oś prowadzącą pod ten rozmiar, dokładnie jakie mają ET nie pamiętam, ale w sklepie powinni Ci doradzić.
Nie wiem czy marka auta ma znaczenie, ale jeśli nie ma żadnych luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym to można wjeżdżać na pobocze i kierownicy nie wyrywa z rąk a samochód też nie ma tendencji do wjechania w rów, jak są małe luzy to już samochód ściąga i czuć to wyraźnie na kierownicy.
22 Sie 2017 20:58
13tka w bieżniku jest węższa od 315 - także zabieg bez sensu - 13tki stosuje się by prześwit podnieść - są to większe koła od 315/80r22,5. Szerokie felgi występują w dwóch ET - Ty potrzebujesz to standardowe, naczepowe ET120 (inne ma chyba tylko renault i różnica jest 1cm)
05 Wrz 2017 08:40
Seba350 napisał(a):13tka w bieżniku jest węższa od 315 - także zabieg bez sensu - 13tki stosuje się by prześwit podnieść - są to większe koła od 315/80r22,5.
Czyli nie ma co mieszać 385/65 R22,5 przód 13R22,5 tył, bo tylna oś będzie szybciej zjadać opony niż normalnie z powodu pochylenia samochodu w przód.
Seba350 napisał(a): to standardowe, naczepowe ET120
Zbyt ogólnie powiedziane, bo naczepy typowo mają też ET 0 czyli flansza na środku felgi. Do samochodu na przednią oś ET 120 - w większości przypadków, bo są wyjątki.
05 Wrz 2017 22:14
do 13tki na tyle powinno być 425/65 na przodzie. Opony zawsze na tylnej osi idą i tak szybciej wg mojej obserwacji
A pochylenie im nic nie robi bo jeśli resor to masz kołyskę, a na poduszkach ciśnienie się równa i równo dociąża osie - jedynym argumentem jak dla mnie jest głupi wygląd większych kół tylnych od przednich (wyższych) - dlatego moj trakker nadal jeździ na 13tkach również z przodu.
06 Wrz 2017 13:09
Seba350 napisał(a): 425/65 na przodzie
cena powala w porównaniu do 385/65. A 445/65, to już w ogóle kosmos.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.