Strona 3 z 4

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 10:05
przez Sobek
TRANSKOP81, Nie jeździłem, źle się jeździ na takich?
Jeżdżę w terenie dosyć dużo i zwykłe 13R z przodu toną w piachu czy błocie, z kim bym nie rozmawiał to zachwalają szerokie koła w terenie. No ale na szosie jest gorzej z nimi? ciężko się prowadzą?

Re: Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 14:30
przez TRANSKOP81
Na drodze prowadzi sie ciężko , jak są koleiny tragedia , na sliskim przyczepnosci zero, w terenie zależy jaki grunt czasami lepiej jedzie niż na wąskich, szczególnie lepiej jedzie do tyłu ,no i koszt dobrej opony ,o chinkach zapomnij miałem nowe aeolusy dziadostwo teraz kupiłem michelinki xzl ale koszt spory

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 15:35
przez Seba350
Bo auto które masz nie jest przystosowane wcale do takich gum jakie założyłeś (bądź ktoś a Ty tą bzdurę kontynuujesz), rozstaw kół masz z przodu wiele większy niż na mostach tylnych i auto ni cholery w najmniejsze koleiny nie pasuje więc prowadzić się to nie może. Po za tym opona XZL na asfalt się nie nadaje, jakbyś sobie jodłę z traktora założył to właściwości jezdne na asfalcie miałbyś podobne.

Re: Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 15:59
przez TRANSKOP81
Ja pier.ole jasnowidz .kolego auto z holandii oryginał na takich kołach szerokość idealnie równa z tyłem. A opona xzl to opona również prowadząca i jedna z najlepszych na rynku. Ale ty wiesz lepiej bo masz takie na naczepie hehehe dobre :lol:

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 16:01
przez dawidg2
Ale koleiny są od opon 385 a nie od 425, dlatego nie pasuje. Wewnętrzna strona koła idzie po górce dlatego nosi.

Re: Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 16:26
przez Seba350
TRANSKOP81 napisał(a):Ja pier.ole jasnowidz .kolego auto z holandii oryginał na takich kołach szerokość idealnie równa z tyłem. A opona xzl to opona również prowadząca i jedna z najlepszych na rynku. Ale ty wiesz lepiej bo masz takie na naczepie hehehe dobre :lol:


I co,że prowadząca ?? To opona terenowa a nie opona na szosę i ni jak nie moze mieć dobrych własciwości na szosie bo nie to jest dla niej ważne. Tak , mam na naczepie - bo jeżdżę większą większość po asfalcie, mam trochę pojęcia o doborze opon (wiem co robię i wiem na czym bardziej mi zależy) i na naczepie właśnie jest miejsce 445/65. Co innego jak masz tatrę na balonach, terberga,ginafa i inne wynalzki. Ja mam przednionapedowce "normalne" i "normalne" ogumienie się do nich zakłada. I wiem, że przy już 425/65 prowadzenie na szosie będzie dużo gorsze niż na 385/65 a co dopiero 445 ... Nie wspominając o tym ,że układ kierowniczy nie jest przystosowany do sił z takimi kołami, półosie, przeguby, itd itd Pokaż mi serwisówkę MANa (bo chyba o tej marce mówisz) gdzie widnieje w zastosowaniach opona 445/65.
Znajdziesz prędej 365/80/20 które to też każdy szanujący się producent opon ma w swojej ofercie jako przodowe opony terenowe do aut cięzarowych(pasujące właśnie do 13r22,5).

Re: Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 18:01
przez TRANSKOP81
Wiesz co jak dla mnie to kolega może założyć nawet gume durexa rozmiar 56mm nie mam w tym żadnego interesu .pisałem koledze jako uzytkownik jakie sa wady i zalety opony 445 na przodzie w aucie przednionapedowym. Tak opona xzl jest opona terenowa przeznaczona na os prowadzącą i chyba o to chodzi bo po jakiego h.ja zakładać golasa na os napędową. Myślę ze szkoda ryja strzepic w tym temacie

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 21:09
przez Seba350
Masz racje, argumentów brak - dyskusja jałowa, nic nie wnosząca - masz ,bo masz i tak jest najlepiej. I tu chyba o interes nie chodzi a jedynie o rade, by ktoś błędu nie popełnił.

Re: Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 25 Mar 2018 22:54
przez TRANSKOP81
Ja mam bo taka jest potrzeba 99% jazdy w ciężkim terenie i po 40 ton ładunku na 4 ośce cudów nie ma 13 nie da rady. Tak jak pisałem do jazdy po drogach nikogo nie namawiam na takie opony.

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 28 Mar 2018 18:55
przez peckiel
Niezbyt dobrze się jeździ. Nie dawno kupiliśmy Mana na takich kołach z przodu i już brat mówi, że chce je wywalić jak tylko się zjeżdżą. Dużo gorzej się jeździ niż na normalnych 315/80.

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 28 Mar 2018 19:18
przez Seba350
Peckiel, sprawdź auto - MAN na 385/65 dobrze jeździ, może zbieżność coś nie tak lub luz jakiś. Albo podmienić koła na próbę.

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 29 Mar 2018 09:27
przez Piotr mc 85
Mercedes (3-ośka) jak ma luzy, to po wjeździe na pobocze ciągnie mocno na rów. Jak w zawieszeniu wymienione wszystkie tulejki po wjechaniu na pobocze można kierownicę puścić i do rowu nie ciągnie - koła 385. 315 były krótko i nie było to sprawdzone jak się zachowuje, pewnie już tak stabilnie nie jest. Koleiny w asfalcie nie robią wrażenia niestabilności, musiały by być bardzo głębokie.

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 31 Mar 2018 22:52
przez Rafał1988
Trakker 6x6
Miałem 315/80/22.5 mam KORMORAN ON/OFF 158K 385/65/22.5 na koleinach ostro ciągnie prawo-lewo, felgi zmienione na szersze, tak jak kolega Piotr mc 85, napisał pewnie to przez luz w zawieszeniu.
Mocno się oblepiają po wyjeździe z pola trzeba przez chwile uważać bo jedzie gdzie chce zanim pozbędą się błota, +taki że nie siada tak przód
na tyle 315/80R22.5 LONG MARCH LM328

PS. Macie tak w 6x6 że nie możecie skręcić w miejscu kierownicą? dopiero jak się toczy

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 31 Mar 2018 23:16
przez Luka
Możesz dać linka?
Bo Kormorana prowadzącej w rozmiarze 385/65R22,5 to ja niestety nie widzę. Może masz naczepówkę założoną?
http://www.kormoran-tyres.com/pl/GAMY-O ... n-F-ON-OFF

Re: Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 01 Kwi 2018 06:50
przez dzierzan
Rafał1988 napisał(a):PS. Macie tak w 6x6 że nie możecie skręcić w miejscu kierownicą? dopiero jak się toczy


W 6x4 tak mam w grząskim gruncie, jak przód trochę siądzie to czasem jest z tym problem.

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 01 Kwi 2018 12:38
przez dawidg2

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 01 Kwi 2018 13:27
przez Luka
Czyli naczepówka.
Co prawda na stronie nie jest przyporządkowana, ale ma oznaczenie "T", a w katalogu na stronie 11 widnieje jako typowa naczepówka.
http://www.kormoran-tyres.com/pl/conten ... PL-opt.pdf

Dodatkowo jest opisana jako FRT, a przypis na dole wyjaśnia:
"FRT: Free Rolling Tyre. Definicja opony typu FRT wg normy ETRTO: „Opony do pojazdów użytkowych, do zastosowania na osiach innych niż napędowe, z wyłączeniem przednich osi prowadzących pojazdów”."

Generalnie fajnie wygląda, powiedziałbym, że lepiej niż dedykowany przód ( http://www.kormoran-tyres.com/pl/GAMY-O ... n-F-ON-OFF ) i pewnie da się na niej jeździć na prowadzącej. Ale trzeba mieć świadomość, że mimo wszystko może się nie prowadzić tak jak typowa opona na przednią oś, a poza tym w razie W może być problem.
Rozglądam się za szerokim przodem i ubolewam, że Kormoran takiego nie ma w ofercie.

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 01 Kwi 2018 14:11
przez Sobek
Co myślicie o tej 425/65? Bieżnik trochę agresywniejszy wydaje mi się że spisze się na przodzie.
https://www.continental-opony.pl/transp ... uction/htc

Rafał1988 napisał(a): PS. Macie tak w 6x6 że nie możecie skręcić w miejscu kierownicą? dopiero jak się toczy


W moim 6x6 normalnie na postoju mogę skręcić w miejscu

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 01 Kwi 2018 16:27
przez mar0002
Ja też szukałem opony w rozmiarze 385/65 R 22,5 . I zakupiłem Hankook AM 15, wcześniej była brigstone o podobnym bierzniku ale w katalogu opisana jako naczepowa. Moim zdaniem dobrze się prowadzi a założona w Mercedesie 4x4 a cenowo ok 1400 netto.

Jakie opony 13r22.5 do wywrotki na tył?

PostWysłany: 01 Kwi 2018 20:34
przez Seba350
ten conti to nie przodowa opona :( Kormoran też nie ma szerokiego przodu.

Good Year MSS wcale cenowo aż tak nie zabija a widać, że opona na asfalcie też będzie sobie radzić (w jakimś sklepie internetowym znalazłem za 1700parę za sztukę brutto)

Czekam na opony ORIUM - nowa marka Michelina (coś jak kormoran, riken) - działają chyba od nowego roku dopiero i mają szeroki przód ale regionalkę (w OPOLTRANS poniżej tysiaka netto), ale od kwietnia ma wejść nowa gama ON-off i ma być 385/65 - czekam z zakupem czegoś na informacje jak cenowo to wypadnie. Nie jest to typowa opona w błoto, ale ostrzejsza od regionalki (i mocniejsza) ale też bezpieczna na moje oko na szosie. Ten hankook am 15 też spoko - jak to na mokrym się spisuje ??