ketral
BSL TURBO
sunward
apteka

mecalac mcr 8

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

mecalac mcr 8

Postprzez prawdziwydzik » 10 Wrz 2017 08:17

Witam zastanawiam sie na zakupem mecalaca mcr 8. czy ktoś mial styczność z ta maszyną? jak sie sprawuje ? jak z jej możliwościami ? koparka mialby pracować po budowach , w melioracji czyli praktycznie wszędzie, czy może jednak zakupić tradycyjną gąsienicówkę ? jej zaletami na pewno jest predkość przemieszczania która by sie przydała mi przy melioracji oraz na budowach. tylko co z reszta?
pracuje juz na mecalacu "12" i i bardzo jestem zadowolony z tej maszyny i dlatego chcialbym sie coś wiecej dowiedziec o "mcr 8"
pozdrawiam

prawdziwydzik
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 Wrz 2017 08:00

Maszyna: mecalac 12mxt komatsu pc 9

Firma: Prace ziemne


Reklama

mecalac mcr 8

Postprzez 23MATTI95 » 10 Wrz 2017 10:36

Jak to w mecalacu, jest bardziej funkcjonalny od zwykłej gąski dzięki np dużej szufli i wideł. Wiadomo, przy dużym obciążeniu jak jesteś obrócony i rozłożysz ramię to się położy, ale za to jak wspomniałeś szybka jazda jak najbardziej na + . Jeżeli taki tonaż maszyny Ci odpowiada to ja skłoniłbym się bardziej ku 8mcr niż tradycyjną :ok:

Awatar użytkownika
23MATTI95
Młodszy operator

  • Posty: 198
  • Rejestracja: 14 Cze 2015 20:43
  • Miejscowość: Zach-pom
  • Pochwały: 9

Maszyna: Kubota KX080-3a

Firma: ZUBWIT


mecalac mcr 8

Postprzez Chuck_M » 24 Wrz 2017 12:07

Ja też zastanawiałem się nad 8mcr, ostatecznie zrezygnowałem na rzecz czegoś bardziej trwałego w dłuższej eksploatacji - Yanmar z rototiltem

Awatar użytkownika
Chuck_M
Młodszy operator

Maszyna: JCB 3CX Super Sitemaster, Mecalac 714MW

Firma: M


mecalac mcr 8

Postprzez MARIO/MECALAC » 24 Wrz 2017 14:03

Czyli lepsza cena i gwarancja wygrała?
W naszym fachu nie ma strachu bo nasz fach to sam strach


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

http://ol-kop.com/
roboty ziemne, wykopy, przydomowe oczyszczalnie ścieków

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 2870
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 18:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA \ KRAKÓW
  • Pochwały: 106

Maszyna: MECALAC 12 MSX

Firma: OL-KOP


Re: mecalac mcr 8

Postprzez Chuck_M » 24 Wrz 2017 17:58

Ogólnie maszyna dużo lepiej dopracowana. Wiesz doskonale że mam 714 z której możliwości jestem zadowolony ale postawiłem na lepsze wykonanie i duża niezawodność.ogolnie dużej różnicy w cenie nie było.

Awatar użytkownika
Chuck_M
Młodszy operator

Maszyna: JCB 3CX Super Sitemaster, Mecalac 714MW

Firma: M


Re: mecalac mcr 8

Postprzez prawdziwydzik » 04 Paź 2017 19:41

a Co Ci sie nie podobało w mecalacu 8 mcr ? że wybrałeś jednak Yanmar? chodzi mi oszczegóły ktore jednak przeważyły twój wybór

prawdziwydzik
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 Wrz 2017 08:00

Maszyna: mecalac 12mxt komatsu pc 9

Firma: Prace ziemne


mecalac mcr 8

Postprzez Chuck_M » 04 Paź 2017 20:36

Brak osiowości ramienia z wieńcem koparki, ze względu na dość dużą kabinę i budowę ramienia ramię jest przesunięte względem wieńca co jednak przy kilku tysiącach mth na pewno odbije swoje piętno na hamulcu obrotu. Silniki Cumminsa które sa tam zastosowane maja kilka problemów. Jak to bywa w mecalacu niektóre zastosowane elementy są na wyłączność brak zamienników więc jesteś skazany na tylko ich serwis.Brak gwarancji 4 letniej w standardzie. Ogólnie Yanmar sprawił na mnie dużo lepsze wrażenie lepiej dopracowanego. Jest jeszcze kilka rzeczy ale zachowam dla siebie :) Jestem posiadaczem 714 z której jestem zadowolony lecz koparki gąsienicowe do ok 10 ton to jednak Yanmar lub Takeuchi

Awatar użytkownika
Chuck_M
Młodszy operator

Maszyna: JCB 3CX Super Sitemaster, Mecalac 714MW

Firma: M


Re: mecalac mcr 8

Postprzez prawdziwydzik » 04 Paź 2017 20:49

a z mobilnościa jak w Yanmarze? w melioracji zdarza mi sie jazda na gaskach na wieksze odległosci? mecalac ma przewage z predkościa i mobilnościa, sam posaidam mecalaca "12"stke i jestem bardzo zadowolony z niego wiec dla tego rozawżam własnie 8mcr , chodzi mi przedewszystki o ciezki teren gdzie nie idzie juz wjechac na kolach. a ost po takich terenach/budowach sie kręce, po twoich wypowiedziach jednak chyba odpuszczę 8mcr

prawdziwydzik
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 Wrz 2017 08:00

Maszyna: mecalac 12mxt komatsu pc 9

Firma: Prace ziemne


mecalac mcr 8

Postprzez Chuck_M » 04 Paź 2017 20:59

Dla mnie lepszym rozwiązaniem jest Takeuchi lub Yanmar + rototilt , Yanmar smiga ok 5km/h jeździłem nim i według mnie jest to wystarczające VIO57 ma bardzo szerokie gąsienice wiec po gorszym terenie nie powinno być problemu. Ja osobiście zrezygnowałem z zakupu menela jedz zobaczyć obie maszyny wtedy najlepiej podjąć decyzję, ale wydaje mi się że wyciągniesz podobne wnioski.

Awatar użytkownika
Chuck_M
Młodszy operator

Maszyna: JCB 3CX Super Sitemaster, Mecalac 714MW

Firma: M


Re: mecalac mcr 8

Postprzez prawdziwydzik » 28 Lis 2017 07:46

hmm.. a może ktoś mial do czynienia z Mecalac 712 MC waga cos kolo 11ton . tylko jak u niej z mobilnoscią. i awaryjność? i czyda sie pracować z widłami do palet?

prawdziwydzik
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 Wrz 2017 08:00

Maszyna: mecalac 12mxt komatsu pc 9

Firma: Prace ziemne


mecalac mcr 8

Postprzez MARIO/MECALAC » 28 Lis 2017 11:03

Tak da się bez problemu pracować widłami
W naszym fachu nie ma strachu bo nasz fach to sam strach


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

http://ol-kop.com/
roboty ziemne, wykopy, przydomowe oczyszczalnie ścieków

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 2870
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 18:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA \ KRAKÓW
  • Pochwały: 106

Maszyna: MECALAC 12 MSX

Firma: OL-KOP


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej