Przełącz do głównego szablonu
Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"
Wyślij odpowiedź

Nowa kołówka 14-16 ton

15 Paź 2017 00:10

Witam,
pomysły były różne, 2 koparko-ładowarki, 2 midi koparki, ostateczna decyzja jednak zapadła i szukam nowej kołówki.
Waga z lemieszem w przedziale 14-16 ton, ramię 3 x łamane i rototilt. Póki co, biorę pod uwagę: Volvo ew140/150, Komatsu 148-8, ewentualnie JCB JS145W. Jako, że nie jestem operatorem i nigdy nie pracowałem takim sprzętem, chętnie posłucham opinii innych, bardziej doświadczonych. Co myślicie o ww. markach, ew. jaką inną nową maszynę brać pod uwagę.

Nowa kołówka 14-16 ton

15 Paź 2017 10:26

Nie wiem jak naprawdę z tymi Koparkami JCB nowymi ale słyszałem, że mają awaryjne silniki. Do tego dochodzi serwis (nie wiem jak w innych miastach ale mówię o tym z Kostrzyna), który ma Cię gdzieś. Serwisanci super faceci ale niestety kontakt z oddziałem tragiczny, w mojej 3CX wciąż jakieś awarie (większość błędy produkcyjne gdzie np. przetarł się przewód od głowicy AdBlue) i po prostu nie odbierają telefonu a ostatnio trzeba było jechać osobiście do nich żeby łaskawie olej zamówić. Maszyna oczywiście na gwarancji. Nie chce oczerniać całego serwisu JCB ale przed zakupem potaj w okolicy czy też są takie problemy.
Firma kupiła teraz Cat M315 i na razie bez problemów.

Nowa kołówka 14-16 ton

15 Paź 2017 11:37

Komatsu Ma wygodną kabinę, ale jej hydraulika jest tak jak by miękka. Nie robiłem na nówce więc teraz nie wiem jak tam z hydrauliką u nich. W Volvo podobało mi się to że podłokietnik możesz sobie ustawić w kilku pozycjach tak jak tobie to pasuje wraz z nadgarstkiem. W większości maszyn masz albo na sztywno albo tylko góra dół. W Volvo wszystkie opcje masz dostępne na monitorze i jest fajny podgląd na pracę całej hydrauliki, silnika, doładowanie każde ciśnienie (tryb serwisanta). Bawiłem się trochę Volvo EW150 i powiem że bajka. Kabina przestronna, hydraulika czuła, precyzyjna i mocna. Jedne co jest pewne To cena części w komatsu i w Volvo to są drogie maszyny.

Nowa kołówka 14-16 ton

15 Paź 2017 20:13

Ostatnio rozmawiałem z operatorem co dostał Cata 316F ogólnie mówi że poszli w zła stronę i nie poleca tej maszyny. Jakis czas temu bawiłem się Hydrema mx16 mega sprzęt szybki, dużo bajerów w standardzie i duży udźwig. Z nowymi seriami volvo miałem styczności na budowie fabryki volkswagena niestety operatorzy stwierdzili że poprzednie modele paliły dużo mniej a pracowało się równie dobrze.

Re: Nowa kołówka 14-16 ton

15 Paź 2017 20:44

Hydrema to dla mnie zbyt egzotyczny wynalazek, odrzucam też Hyundaia, Dossana i Hitachi bo nie mają krótkiej "dupy", najmniejszy Cat to teraz chyba 315M, ale cena zwala z nóg. Zakup planuję na sam początek przyszłego roku, więc może da się trafić jakąś ciekawą sztukę z rocznika 2017.

Re: Nowa kołówka 14-16 ton

15 Paź 2017 22:41

Dlaczego egzotyczny wynalazek? Jest to stara firma tylko nasz kraj jest ciężki z nowościami.kamatsu ma podobno długie niewygodne joystick'i, pozostaje Ci jeszcze Liebhere seria compact.

Re: Nowa kołówka 14-16 ton

17 Paź 2017 20:51

Nie przekonuje mnie Hydrema. Nie oceniam jej, ale to taki sam egzotyk jak Terberg albo Ginaf, samochody bardzo mocne i dobre, ale na polskich budowach rzadko spotykane, bo wszyscy wybierają popularność i ogólną dostępność, czyt. Man lub Mercedes.

Nowa kołówka 14-16 ton

04 Gru 2017 14:05

Chuck_M napisał(a):Z nowymi seriami volvo miałem styczności na budowie fabryki volkswagena niestety operatorzy stwierdzili że poprzednie modele paliły dużo mniej a pracowało się równie dobrze.

Pseudoekologia jeszcze nikomu nie wyszła na plus. DPF w czymś innym niż osobówka to pomyłka jakich mało, w ładowarkach VOLVO ten wynalazek zwiększa spalanie o 40%. :crazy:
viewtopic.php?f=24&t=25267&p=163426&hilit=chc%C4%99+usun%C4%85%C4%87+dpf+z+%C5%82adowarki#p163426
Wiem że stary temat, ale notoryczny brak czasu.
Wyślij odpowiedź