27 Lip 2018 15:31
Seba350 napisał(a): jedynie zdarzy się coś takiego okazjonalnie to i hydrodrive wystarczy.
Seba350 napisał(a):Pewnie, że nikt nie zapłaci Ci za 4x4
27 Lip 2018 17:50
Piotr mc 85 napisał(a):Ano nie wystarczy
27 Lip 2018 22:50
27 Lip 2018 23:09
28 Lip 2018 07:49
Seba350 napisał(a):A ciągnik 4x4 i tak nie pojedzie jak 8x8 czy 8x6 - naczepa w terenie siądzie i dupa. Wiesz po co jest 4x4 ciągnik ?? A no po to ,że jak już ta naczepa siada to trzeba się zatrzymać, wysypać i ODJECHAĆ
czyli, jeśli poradzi sobie z warunkami na budowie, jak nie to jest jak piszesz. 8x6 też ma problemy w sypkim piasku, niezależnie pusto czy pełno, podobnie się zachowuje, a na żwirowni o to nie trudno, bo oś nie napędzana jest osią hamującą - taką zasadę zauważyłem. Ja mam 4-ośki nie dlatego, że ciągnik słabo sobie radzi bo są np. ciągniki 6x6, ale dlatego że zwyczajnie zestaw w większości zleceń fizycznie się nie mieści na budowie.Piotr mc 85 napisał(a):4x4 jak da radę i będzie na to miejsce.
dawidg2 napisał(a):Ale 4x4 z 2 osiowa naczepą czyba nie tylko 1,5t mniej. Raczej chyba z autem 6x4 czu 6x6
28 Lip 2018 08:51
TRANSKOP81 napisał(a):Tępemu polakowi ????? Ja pierd.... Seba!!!
Piotr mc 85 napisał(a):Mi też nie pasuje, taka naczepa musiała by nic nie ważyć, a nawet mieć masę ujemną - najlżejsza z możliwych na pewno nie ma mniej niż 4t, a dodatkowa oś to 8 ton więcej.
6x6 z klasycznym mostem, z lekką naczepą 16 t się zmieści, więc 24 weźmie.
28 Lip 2018 09:16
28 Lip 2018 09:36
28 Lip 2018 09:42
28 Lip 2018 09:58
dawidg2 napisał(a):A przyczepę 5 osi jak zarejestruja? 40DMC czy 50? Jak to w DE mają?
28 Lip 2018 10:17
28 Lip 2018 10:46
28 Lip 2018 11:31
28 Lip 2018 11:38
Seba350 napisał(a):dawidg2 napisał(a):A przyczepę 5 osi jak zarejestruja? 40DMC czy 50? Jak to w DE mają?
Przyczepę 5 osi ?? a no pięknie zarejestrują - 24t DMC - w naszym prawie największa przyczepa to 3 osie i tak rejestrują - przerabiałem to przy chęci kupna 4 osiowej niskopodwoziówki ...
28 Lip 2018 11:54
zeppelin zm 15 napisał(a):Fajne te przyczepki
28 Lip 2018 15:12
29 Lip 2018 19:07
06 Sie 2018 12:11
Seba350 napisał(a):38000DMC daje 24500 ładowności
Sobek napisał(a):Nawet w Czechach latają sobie na legalu 8x6 z tandemem, tylko u nas zawsze jak w lesie.
06 Sie 2018 16:11
Piotr mc 85 napisał(a):Skąd te 38 t DMC
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 kwietnia 2004 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 1 maja 2004 r.)
§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:
5) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:
a) wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m - 36 ton,
b) jest większa niż 1,8 m - 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c;
Piotr mc 85 napisał(a): Wszystkie wojewódzkie i powiatówki masz 8t/ oś jak zespolona to mniej - nie wiem ile w takiej naczepie ale np 1,35m - typowa 3- 4 ośka z tyłu może mieć 14,5 t na dwie osie więc jest 7,25 t na oś tylną co daje DMC 22,5 dla 3-ośki i 29 t dla 4-ośki na drogach wojewódzki - ITD ważyło mi 3-ośkę więc wiem co mówię. 4-ośkę konkurencji 8x8 MAN 3-stronny z wysokimi burtami puścli dopiero z 8 tonami na pace.
Także tu też nie ma legalnej jazdy, 32000 - 13500 kg = 18,5 t legalnej ładowności na drogach wojewódzkich i powiatowych.
06 Sie 2018 17:29