Luka napisał(a):To jest chyba temat, w którym najbardziej "przerobiliśmy" wszelakie rozwiązania transportowe obecnie istniejące na rynku. Więc dorzucam ciekawy filmik, który się dzisiaj pojawił:
https://youtu.be/GpnuJrYrPQo
Były podobne filmy i dyskusje na forum. Moim zdaniem słabe to z kilku powodów:
- słaba zwrotność - 4-ośka to maximum co można uznać za przyzwoitą zwrotność
-mała ładowność, nawet przy 40 DMC, czteroośka 8x6 waży ok. 17t, więc ten zestaw min. 18,5- 19 a to ledwo ponad 21 t ładowności.
-no i ekonomiczność, na pewno pali więcej niż 4-ośka z tym samym ładunkiem.
- jak Seba pisał ostania oś jest wg przepisów włączona w oś zespoloną ze względu na odległość - osobna oś to taka która jest oddalona od sąsiednich min 181 cm.
Na błocie może nie najlepiej zestaw sobie radzi, ale w warunkach np. żwirowni już inna jazda będzie. Poza tym jak
Seba pisał, nie ważne ile osi w ciągniku (2 czy 3), naczepa do zastosowań budowlanych mieć max. 2 osie i tyle, 3 osiowe stawiają za duży opór, wiem na filmie ma dwie osie podnoszone, ale taka naczepa ma niekorzystny rozkład mas w porównaniu do dwuosiowej - stąd problem w podjeździe. Pozostaje kwestia jakie miał opony, bo że budowlane to nie takie oczywiste że się w pełni nadają na oś przednią napędową. Najczęściej jest bieżnik wzdłużny (również w wersjach budowlanych), co nie pomaga w warunkach jak na filmie.
Swoją drogą ciekawe na ile DMC to rejestrują w Czechach bo stamtąd samochody tej firmy, skoro 4-ośki 32 DMC mogą ciągać tandemy 16 DMC?
-- 4 Mar 2019, o 12:49 --
Czeka na naczepę,będzie mała obsuwa.