wibako

Prośba o poradę co kupić do firmy

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez dzierzan » 18 Lis 2018 22:37

Jeszcze musisz mieć auto, które ma na haku tyle że pociągnie taką przyczepkę :wink:

Taki zestaw wywrotka 4x4 DMC 7-12t + mini koło 3-4 t siedzi mi w głowie od jakiegoś czasu, ale mało takich wywrotek, a jeśli już to bardzo drogie.

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Reklama

simmet

Re: Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez gruszon18 » 26 Lis 2018 17:46

Moją skromna opinia, jeśli miałbym doradzić to zdecydowanie zakup koparkoladowarki. Ze względu na lepszą mobilność, często pracę wymagają na zmianę pracy dwoma rodzajami osprzętu, typu byle budowa domku, kopie z pod fundamenty, albo zbierasz humus. Na polskie realia koparkoladowarka wydaje się optymalna.. Koszty to właśnie poważna sprawa. Bo o ile 40 tys to mało, to 60- 70 tys to już kwota w której można się rozglądać za maszyna która może wymagać minimalnego wkładu. Znajomy ostatnio zakupił Volvo na łysych oponach, po tulejowaniu i niestety brak teleskopu na tylnim ramieniu oraz brak wideł. Ale ogólnie byłem pod wrażeniem stanu maszyny za 60 tysięcy złotych. Zdecydowanie lepszy stan niż np mój 4 cx super który ma nadal luzy pierońskie a kosztował 100 tys. Wszystko zależy co znajdziesz, więc nie warto od razu skrelacnczego kolwiek

Awatar użytkownika
gruszon18
Fachoperator

  • Posty: 704
  • Rejestracja: 26 Cze 2017 16:47
  • Miejscowość: Świdnik
  • Pochwały: 26

Maszyna: Jcb 4cx Super

Firma: Gpk Mełgiew


Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez dzierzan » 26 Lis 2018 18:29

A wiesz dlaczego to Volvo było takie tanie :?: Jeśli nie wiesz to dowiecie się obaj przy pierwszej naprawie :wink: Ceny JCB i CATa są oczywiście przesadzone, ale dostęp i koszt części zamiennych to w pewien sposób rekompensują. Pomijam już fakt, że każda maszyna bez wideł i teleskopu musi być dużo tańsza bo nikt jej nie kupi. Poza tym kupowanie maszyny "po tulejowaniu" to też śliski temat (chyba że znasz sprzedającego), bo kto normalny inwestuje w tulejowanie maszyny i ją sprzedaje. No chyba że tulejował ją tokarz za 2000zł (jeden sprzedający tak mi wycenił tulejowanie tyłu w 428D :mrgreen: ).

Poza tym kolega pisał raczej o drobnych pracach na działkach, a nie budowach domów, no ale jak już pisałem sam musi zdecydować.

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Re: Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez instbor » 29 Lis 2018 23:13

dzierzan napisał(a): No chyba że tulejował ją tokarz za 2000zł (jeden sprzedający tak mi wycenił tulejowanie tyłu w 428D


Muszę przyznać ,że szacun dla tokarza. Jest w stanie dołożyć do roboty żeby tylko nie siedzieć w domu z kobitą. Myślałem że ekipa z pod Radomia wymiata, którzy to robią całą kop-ład plus naprawa przedniego mostu i biorą 7k.

instbor
Młodszy operator

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Volvo ec25

Firma: INSTBOR


Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez mechanior » 30 Lis 2018 12:25

Tyle to kosztują same sworznie i tulejki... a jeszcze wszystko trzeba rozebrać, wymienić i poskładać co trwa około 40-50h nie licząc napraw ślusarskich i wytaczania... kompletny remont na dobrych częściach CAŁEJ maszyny (ramiona: sworznie tuleje itp) w rodzaju 428C czy D lub 3cx to jakieś 30 tysięcy...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez instbor » 30 Lis 2018 13:02

Potwierdzam. Właśnie tyle to kosztuje. Dlatego też niech sobie wezmą to pod uwagę biznesmeni świadczący usługi po 60-70zl/h bo wciąż się tacy trafiają.

instbor
Młodszy operator

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Volvo ec25

Firma: INSTBOR


Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez dzierzan » 30 Lis 2018 17:11

Taką cenę powiedział mi sprzedający u którego oglądałem maszynę. Ja zadzwoniłem do sklepu u siebie zapytać o części i wyszło więcej niż powiedział jego tokarz :lol: Już samo to że dzwonił do tokarza, a nie mechanika sugeruje że wszystko miałby dorobić, a skoro wycenił to na 2000zł to możemy się tylko domyślać jaki materiał chciał zastosować.

instbor napisał(a):Potwierdzam. Właśnie tyle to kosztuje. Dlatego też niech sobie wezmą to pod uwagę biznesmeni świadczący usługi po 60-70zl/h bo wciąż się tacy trafiają.


Mam u siebie takiego, ale nawet nie traktuję go jako konkurencji :mrgreen: Ostatnio znajomy pojechał po nim poprawiać wykopane fundamenty. Ponoć zrobił taką fuszerę, że trzeba było je zasypać i wykopać od nowa :lol:

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Re: Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez Bartek_cat » 30 Lis 2018 17:41

Muszę przyznać ,że szacun dla tokarza. Jest w stanie dołożyć do roboty żeby tylko nie siedzieć w domu z kobitą. Myślałem że ekipa z pod Radomia wymiata, którzy to robią całą kop-ład plus naprawa przedniego mostu i biorą 7k.


Masz na myśli firmę P.W. "GIELNIOWSKI" ? Jeśli tak to nie chciałbym takiej regeneracji nawet za darmo. Kupiłem kiedyś 428C po tulejowaniu u nich. Może i luzów nie było, bo miał mało przepracowane po naprawie, ale za to prawie wszystkie tulejki można było wyjąć ręką. Chyba nie muszę mówić co robi obracająca się tulejka w otworze. Jak zasłoniła jeszcze otwór od kalamitki to zapomnij, że przesmarujesz. O jakości zastosowanych materiałów się nie wypowiem, bo dużo nią nie napracowałem. Sworznie raczej sami robią, bo nie było na nich numerów katalogowych. Nawet widły wytulejowane były. Z taką dokładnością, że jak nakleiło się trochę ziemi na wałku to za h*ja nie szło ich przesunąć.

Bartek_cat
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 24 Lut 2012 21:01
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Pochwały: 7

Maszyna: Cat 428D 428 M316D, Mercedes 2048 4141

Firma: .


Re: Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez gruszon18 » 30 Lis 2018 18:07

dzierzan napisał(a): Ponoć zrobił taką fuszerę, że trzeba było je zasypać i wykopać od nowa :lol:


TO powodzenia dla tego co musiał to kopać ponownie...

CO do tulejowania to samo np wymienianie tulejek i sworzni np w przypadku maszyn starszych taka jak moja, gdzie luzy są ogromne nic nie daje. Bawiłem się w wymianę takich rzeczy w tylniej łyżce. Wymieniłem wszystkie sworznie i tuleje od siłowników obrotu, oprócz dwóch głównych sworzni w koniku bo to za dużo rozbierania i faktycznie bez tej maszynu co obrabia i naspawuje to bezsens to w ogóle zaczynać.
Więc w wiekszości wypadków gdy już ktoś się decyduje na tulejowanie to niestety maszyna już jest w stanie że naprawdo ciężko nią operować ze względu na luzy.. Pytałem o koszty tulejowania przedniej łyżki bo u mnie luzy, przy położonej na siebie łyżce do końca to prawie 15 cm.. Luzy są ogromne bo tyle tych sworzni od samopoziomowania na tej "zetce" że wszystko się sumuje. .Przyjechał jeden znajomy który się zajmuje tym, powiedział cene 9 tysięcy za cały przód.. Szef usłyszał i mu się odechciało ;d także tak.

Trzeba patrzeć na realia. Maszyna nowa kosztuje pół miliona, więc nie powinno być zaskoczeniem że naprawa lub części będą kosztować. Uważam że jak by przyszło np zregenerować wszystko w mojej maszynie, to jakby podliczył to jakiś rzeczoznawca wyszło by że będzie to kosztować połowę ceny tej maszyny. Bo tak, mój 4cx kosztował firmę 100 tys dwa lata temu, Mechanior napisał 30 tys, zapewne obejmuje to tylko tulejowanie tylnego i przedniego osprzętu. Dodatkowo mam luz na sworzniu przedniego mostu, po za tym regeneracja układu paliwowego, dojdzie pewnie pompa hydrauliczna i kalibracja hydrauliki a gdzie jeszcze koszta np naprawy uszczelnień siłowników, rozdzielaczy. Policzmy regenerację satelit, mostów, zmiennik momentu, skrzynia, tylni most w sensie hamulce. Zakładam że w 60 tysiącach by się nie zamknęło .. Opłacalność ? Brak. Te maszyny chodzą obecnie od 80-70 tys w dół zależnie od stanu ;] także obiektywnie rzecz biorąc, przy takich maszynach naprawy w wyglądają tak że robi się tylko poważne awarie i robi się te poważniejsze regeneracje . A reszta zostaje tak i się jeździ "do póki się toczy" Takie realia ;d

Awatar użytkownika
gruszon18
Fachoperator

  • Posty: 704
  • Rejestracja: 26 Cze 2017 16:47
  • Miejscowość: Świdnik
  • Pochwały: 26

Maszyna: Jcb 4cx Super

Firma: Gpk Mełgiew


Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez Bartek_cat » 30 Lis 2018 18:39

Jeżeli ktoś ma trochę wiedzy i zdrowego rozsądku to przewidzi pewne sytuacje. Np. jeśli widzi, że leci olej ze zwrotnicy to wystarczy wymienić uszczelniacz i ewentualnie zregenerować półoś a nie jeździć aż rozwali się łożysko, potem wytrze się most a na koniec zmieli zwrotnice. Większość awarii jest skutkiem zaniedbania. Wtedy koszta rosną lawinowo. I tu nie chodzi o to czy koparka kosztuje 50 czy 500 tys, jak dbasz tak masz.

Bartek_cat
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 24 Lut 2012 21:01
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Pochwały: 7

Maszyna: Cat 428D 428 M316D, Mercedes 2048 4141

Firma: .


Re: Prośba o poradę co kupić do firmy

Postprzez instbor » 30 Lis 2018 20:36

Często jest właśnie tak jak piszesz, ludzie zajeżdżaja póki się coś nie urwie a później się zastanawiają co z tym zrobić i jak trupa uruchomić najtaniej. Nie raz klient przywiózł most z którego wyrwalo się calkiem dolne ucho bo brakło tulejki i mięsa. Zdarzyło się też że łyżka wypadła z ramienia bo się ucho skończyło.. Rzeźników nie brakuje a najlepsze pomysly na naprawę mają handlarze.. Tam potencjał twórczy jest nieograniczony.
Co do ekspertów z pod Radomia to nie będę zdradzać szczegółów ale robotę robią że ho ho.. Jeden z niezadowolonych klientów stwierdził że nie przepracował nawet sezonu (nie mylić z rokiem kalendarzowym) i stwierdził że jest gorzej niż było. Sprawa tulejowania po taniości wygląda od podszewki tak że napawywane sa stare sworznie w miejscu ubytku, tuleje są robione na szybko z miekkiego a najlepiej jeszcze żeby dopasować rurę co by mniej wióra uskrobać. Ewentualnie jeśli tuleja jest jako-tako na sworzniu to można zrobić kilka punktów spawarka w otworze i też jest gitarka. Jak już pisałem twórczość artystyczna nie zna granic. Można by książke napisać jak nie należy tulejowac maszyn.
Co do części oryginalnych to mam mieszane uczucia. Zależy wszystko od producenta. My generalnie mamy zaufanego producenta w zakresie tuleii i sworzni. Szukaliśmy 3 lata ale jak to mówią cierpliwy kamień ugotuje. Tuleje naweglane, sworznie hartowane indukcyjnie 4-5 mm w głąb i co najważniejsze POWTARZALNE do 0,02 mm. Facet 25 lat się tym zajmuje i faktycznie wie co robi. Ma to tą zalete że czasem otwór jest rownomiernie rozbity np 0,1 0,2 mm i tuleja nominalna wchodzi ręką a można zamówić tuleje nadwymiarowa i odbywa się to bez kosztownej naprawy otworów.
Wracając do koparko-ładowarek to przy ponad 50 punktach do smarowania jest co robić i dla porownania za 20k można wytujejowac gąsienice pc 240.

instbor
Młodszy operator

Maszyna: Mecalac 14 MXT, Volvo ec25

Firma: INSTBOR


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej