wibako

Jaką koparko-ładowarkę kupić? Jestem zielony:)

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

Jaką koparko-ładowarkę kupić? Jestem zielony:)

Postprzez romanewas » 14 Lut 2019 03:18

Witam

Od dłuższego czasu (wręcz kilku lat) zastanawiałem nad tematem rozpoczęcia przygody z tego typu usługami jak praca koparko-ładowarką:). Mam znajomego który to wykonuje od lat i jest bardzo zadowolony. Sam pracowałem kilka lat w transporcie ciężarowym na lohrach i znam się trochę na hydraulice i mechanice... Zwracam się o pomoc do doświadczonych posiadaczy/użytkowników tego typu maszyn z pytaniem w co lepiej zainwestować? Z tego co wiem najlepszą opcją jest CAT albo JCB z uwagi na dostępność części. Pytania które mnie nurtują:
- czy lepiej zainwestować w koparko-ładowarkę na równych kołach czy nie ma to znaczenia?
- które maszyny palą mniej?
- jaki model konkretnie maszyny w budżecie 100tys pln a jaki przy budżecie 200tys pln?
- co ile tysięcy (setek?) godzin pracy należy inwestować w remont typu tulejowanie itp maszyny?
- czy jest możliwość skorzystania z pomocy jakiegoś fachowca/rzeczoznawcy (może ktoś z forum świadczy takie usługi?) przy zakupie maszyny - celem jej sprawdzenia i przetestowania?
Maszyna ma być maksymalnie uniwersalna i dostosowana do Polskich realiów. Obecnie zaczynam kurs operatora kop-ład a w marcu chcę jeszcze iść do pracy jako operator u kogoś (mam już tu dogadany temat).

z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
Roman

ps. jeszcze pytanie dodatkowe - czy jest jakieś ubezpieczenie OC od spowodowanych zniszczeń?:) Jako przewoźnik miałem tzw OCP (OC przewoźnika) i jak coś się uszkodziło to szło z tego...

-- 14 Lut 2019 02:18 --

Halo koledzy!:) Czy nikt nie ma nic do powiedzenia w powyższych paru pytaniach?:) A może tyle roboty jest zimą, że nikt tu nie zagląda na te forum?:)

romanewas
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 11 Lut 2019 16:59

Maszyna: CAT?

Firma: Własna DG


Reklama

simmet