Przełącz do głównego szablonu
Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"
Wyślij odpowiedź

Iveco daily do przewozenia koparki 2.5 t

25 Mar 2019 00:21

Prosze o informacje jakie iveco daily jest najlepsze do przewozenia minikoparki 2.5 t. Chodzi mi o ładowność jaki model wybrac. Wiem ze minikoparka na pace iveco to przeladowany towar. Prosze o opinie i spostrzeżenia tych ktozy maja cos sensownego do powodzenia w temacie. Dzieki
Ostatnio edytowany przez potita75, 25 Mar 2019 09:56, edytowano w sumie 1 raz

Iveco daily do przewozenia koparki 2.5 t

25 Mar 2019 00:26

Chcesz się zmieścić w 3.5t dmc? :lol: :lol: :lol:

Re: Iveco daily do przewozenia koparki 2.5 t

25 Mar 2019 09:50

Daily na bliźniaku obojetnie jaki model byś nie kupił to 2.5 tony spokojnie będziesz woził ale jak chcesz wozić legalnie to napewno nie dmc 3.5

Iveco daily do przewozenia koparki 2.5 t

03 Kwi 2019 20:58

https://zapodaj.net/8f9611b3a9aa8.jpg.html

Iveco 35 z 3.0 silnikiem i przyczepka dmc 3500.

Iveco daily do przewozenia koparki 2.5 t

04 Kwi 2019 19:26

Trochę się może podepnę, ale jaką najcięższą mini legalnie przewiozę na przyczepie 3,5t DMC? Wagę osprzętu możemy pominąć bo zakładam, że będzie jechał na aucie.

Iveco daily do przewozenia koparki 2.5 t

07 Kwi 2019 20:32

Ostatnio czesałem temat przyczep i jeśli chcemy się poruszać w ramach przepisów to:

- samochody z DMC do 3,5t mają homologację na maksymalnie 3-tonowy hak (a przynajmniej żaden dealer nie zaproponował mi przy samochodzie do 3,5t więcej) co nie ma i tak znaczenia - wyjaśniam poniżej
- DMC przyczepy z hamulcem najazdowym nie może przekraczać masy holownika w stosunku 1,33
- biorąc pod uwagę że praktycznie wszystkie przyczepy z tego segmentu mają hamulec najazdowy
łatwo policzyć że za samochodem DMC 3,5t nie można ciągnąć przyczepy o DMC większym niż 2631kg...
- przyczepę o DMC 3t można ciągnąć ale powinna mieć hamulec inny niż najazdowy (np. elektryczny) ale u nas
one prawie nie występują a i samochody nie mają pod to przygotowania

Sam w grudniu kupiłem platformę która ma możliwość rejestracji na 3t DMC z czego przyczepa waży 600kg i ładowności ma 2400kg.
Mój Sprinter ma na haku 2800kg ale i tak musiałem przyczepę zarejestrować na 2600kg DMC żeby zgadzał się stosunek mas 1,33
bo oczywiście przyczepa ma hamulec najazdowy.

W praktyce jest tak, że Policja czy ITD się do przepisu o stosunku masy 1,33 zazwyczaj nie czepia i jeśli już to sprawdza ile auto ma na haku i jakie DMC ma przyczepa ale czytałem bardzo wiele wątków na różnych forach i ludzie piszą że co bardziej upierdliwi funkcjonariusze jednak stosunek masy sprawdzają i doczepić się mogą bo im ustawa pozwala. Mimo wszystko zaniżyłem DMC swojej przyczepy i w papierach mam 2600kg i 2000kg ładowności a to dlatego że używam jej jako lawety, ciągam samochody klientów i boję się że w razie wypadku ubezpieczalnie mogłaby wypiąć się z odszkodowaniem.

Cała szopka z hamulcem najazdowym i 1,33 wynika z poniższych przepisów (Dział 3, rozdział 4 - Hamulce § 14, pkt. 7)
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/api/i ... /text.html

Iveco daily do przewozenia koparki 2.5 t

10 Kwi 2019 01:00

Jak byś miał mini 1600 kg to jeszcze czasem przymykają oko ale przy mini 2,5 tony to już lipa będzie .
Ostatnio na wylotówce się zasadzili i czesali każdego kto coś wiózł . Już nawet nie wspomnę o viatolu .
Wyślij odpowiedź