ketral
wibako
BSL TURBO
klinikamaszyn




BSL TURBO

CASE 580F '88 - kilka pytań

CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez harrowa » 08 Sty 2017 08:31

Marka i model maszyny: CASE 580f
Rok produkcji: 1988

Witam. Niedawno zakupiłem CASE 580F 88r. I mam kilka pytań co do tej maszyny, których nie znalazłem na forum lub znalazłem ale niektóre są sprzeczne ze sobą, a przeczytałem całe forum nie tylko te tematy które mnie dotyczą a wszystkie.

Kilka pytań:

1. Jak mierzyć olej w zmienniku, przed odpaleniem, w trakcie pracy maszyny, czy po zapaleniu i zgaszeniu. Bo u mnie wygląda to tak, że przed odpaleniem na bagnecie jest kilka cm ponad stan, a po odpaleniu i także po zgaszeniu na bagnecie jest ledwo co na końcu. I gdzie się olej dolewa do zmiennika bo albo jestem ślepy albo tylko rurką od sprawdzania poziomu oleju.

2. Słaba jazda. Czyli prawdopodobnie do wymiany tarczki cierne i uszczelnienie wałka oraz od strony pompy jazdy, bo w kołnierzy sprzęgła kapie olej, wiec stawiam że to ze zmiennika. Gdzie do niego kupić te tarczki, simeringi i uszczelki oraz, ile wchodzi do niego oleju?

3. Słabe wspomaganie. Jak nabiorę towaru w przednią łyżkę to momentalnie wspomaganie odmawia posłuszeństwa. Bez towaru chodzi ok. Jaka przyczyna?

4. Jaki olej do wspomagania? Jedni twierdzą że wspomaganie jest połączone z hydrauliką inni piszą że olej BOXOL jak do orbitrola. Jaka w tym prawda i racja?

5. Słabe siłowniki pochyłu przedniej łyżki. Jak nabiorę towaru to sama powoli zaczyna się przechylać. Czyli uszczelnienia do wymiany?

Jak na razie chyba tylko tyle potrzebuję wiedzieć. Chcę trochę maszynę przywrócić do życia, ale niestety znam się bardziej na ciężarówkach jak na takich sprzętach, a nie chcę robić dwa razy, a kto pyta nie błądzi. Dziękuję z góry za odpowiedzi ;)
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


Reklama

CASE 580f - kilka pytań

Postprzez CaseGT » 08 Sty 2017 09:22

No to tak zacznijmy

1. Poziom oleju do rewersu sprawdzasz na włączonym silniku ale maszyna "NA LUZIE''.
Olej wlewasz rurką od sprawdzania poziomu.

2. Sprawdź czy olej smierdzi spalenizną w rewersie, bo mogą być tarczki, może być zmiennik (obwarzanek) do regeneracji albo i pompa jazdy wyrobiona i traci ciśnienie. Tarczki pasują od jcb z tamtych lat, albo i możesz wpisać w google Agristar ja tam zamawiałem.
Uszczelki papierowe do zlozenia rewersu robiłem sam bo raczej nie sa do kupienia (nie wiem).
Na simmeringu masz numerki to bez problemu zamówisz.
Co do oleju już nie pamiętam ile wchodzi.

3. zobacz stan oleju albo wymień filtr, jest tam w srodku tej pompy. Podczas postoju odmawia czy podczas jazdy?

4. zobacz jaki masz kolor oleju, wspomaganie jest osobno, ja lałem olej czerwony do skrzyń automatycznych ATF II D, boxol też może być, tylko jak nie wiesz jaki jest obecnie to nie dolewaj tylko wymien cały.

5. Ja bym stawiał na rozdzielacz do regeneracji wymiany uszczelnień bo już nie trzyma. Ale jak silowniki w tragicznym stanie to też na regenerację.

Autor postu otrzymał pochwałę
Brak Turbo. Jeśli pomogłem = Pochwała

KUPIĘ Koparkę kołową od 4 do 6 ton

Case 580 GT Wspomnienia

STEYR 8100 1980r. Parts Catalog

STEYR 8100 Instrukcja Napraw Silnika WD.311 , WD.411 , WD.611

CaseGT
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 11 Cze 2013 19:01
  • Miejscowość: Kazimierza Wlk.
  • Pochwały: 2

Maszyna: Case 580GT 1992r. Sprzedany

Firma: Kupię koparkę kołową 4-6 T .


Re: CASE 580f - kilka pytań

Postprzez harrowa » 08 Sty 2017 09:51

Czyli oleju w zmienniku jest mało, wiec może nie trzeba tarczek wymieniać, bo nie śmierdzi, jest ok, i klarowny. Ale i tak trzeba rozbierać, bo się z niego leje. Tylko muszę odczekać mrozy, bo niestety ale warsztat pod chmurką ;)

Co do wspomagania, to odmawia podczas jazdy i postoju ale tylko z towarem w łyżce.

Co do siłowników to żaden nie leje na zewnątrz i jak oglądam to tłoczyska też nie porysowane, więc można zacząć od uszczelek w rozdzielaczu.

Dzięki za informacje. Już coś wiem chociaż.
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


Re: CASE 580f - kilka pytań

Postprzez CaseGT » 08 Sty 2017 10:33

Co do wspomagania to chyba twoja pompa już jest na wykończeniu , albo regeneracja albo takie coś http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/im ... -case-580/ (prosze moda o nie usuwanie linku ) no bo nowa bardzo droga , chyba ze masz tam gdzies ciagnik/silnik David Brown to od niego dopasujesz .
Brak Turbo. Jeśli pomogłem = Pochwała

KUPIĘ Koparkę kołową od 4 do 6 ton

Case 580 GT Wspomnienia

STEYR 8100 1980r. Parts Catalog

STEYR 8100 Instrukcja Napraw Silnika WD.311 , WD.411 , WD.611

CaseGT
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 11 Cze 2013 19:01
  • Miejscowość: Kazimierza Wlk.
  • Pochwały: 2

Maszyna: Case 580GT 1992r. Sprzedany

Firma: Kupię koparkę kołową 4-6 T .


CASE 580f - kilka pytań

Postprzez zeppelin zm 15 » 08 Sty 2017 10:33

Nie wiem czy będą tam jakieś odpowiedzialne uszczelki w rozdzielaczu za przeciek ze siłowniki puszczają. Pomiędzy suwakiem a obudową rozdzielacza nie ma uszczelek. Jest to zazwyczaj spasowane tak że nie ma uszczelniaczy. Najtańszym rozwiązaniem będzie najpierw sprawdzić siłowniki. Wymienić wszystkie uszczelki w środku. Co do wspomagania skoro słabo działa pod obciążeniem może być już słaba pompa.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


CASE 580f - kilka pytań

Postprzez harrowa » 08 Sty 2017 12:38

Jeśli za słabe wspomaganie będzie odpowiedzialna pompa to spoko, bo akurat poprzedni właściciel dał mi drugą pompę, bo maszynę kupił od szwagra a szwagier kupił pompę wspomagania, tylko nikt nie założył bo się dało jako tako robić. Nie robili zarobkowo, tylko postawili dom i halę przy jej pomocy.

Bardziej męczy mnie zmiennik, ktoś go z Was rozbierał? Na coś zwrócić uwagę? Sam to wytargam czy ktoś będzie potrzebny do pomocy? Chyba będę musiał skonstruować jakiś wózek z podnośnikiem żeby z tym wyjechać.
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


Re: CASE 580f - kilka pytań

Postprzez CaseGT » 08 Sty 2017 13:13

Uporządkujmy pojęcia , hydrauliczny zmiennik momentu / sprzęgło hydrokinetyczne . ( jest to taka bańka jak w automatach ) więc jego ty nie rozbierzesz od tego są specjalne zakłady . Jeśli bedziesz go miał na wierzchu to polecam regenerację albo wymianę na nowy , żebyś nie musiał potem rozbierać jeszcze raz , Ale to zalezy wszystko od ciebie .

A rozkładał na części bedziesz /rewers/ skrzynia PowerShuttle jak dobrze pamiętam tak sie to określa

Najlepiej we 3 osoby we 2 też można ale cieżko bedzie .

ja to tak robiłem 4 lata temu
Jak masz zdejmowana podłoge/pokrywe w kabinie to ja sciągasz , odkręcasz mały wałek na krzyżakach , cięgła od wajchy z kabiny i co tam jeszcze potrzebne .... ( mocujesz 2 pasy i przeciagasz do kabiny , potem odkręcacie tą całą skrzynie , 2 ludzi na dole wysuwa do tyłu tą skrzynie a ten w kabinie podtrzymuje na pasach żeby nie spadła opuszcza na dół i gotowe .
Brak Turbo. Jeśli pomogłem = Pochwała

KUPIĘ Koparkę kołową od 4 do 6 ton

Case 580 GT Wspomnienia

STEYR 8100 1980r. Parts Catalog

STEYR 8100 Instrukcja Napraw Silnika WD.311 , WD.411 , WD.611

CaseGT
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 11 Cze 2013 19:01
  • Miejscowość: Kazimierza Wlk.
  • Pochwały: 2

Maszyna: Case 580GT 1992r. Sprzedany

Firma: Kupię koparkę kołową 4-6 T .


CASE 580f - kilka pytań

Postprzez harrowa » 08 Sty 2017 13:27

No racja, mylę pojęcia. Ciekawy sposób, musze zobaczyć z ta podłoga. Dzięki za wszystkie informacje. Jak wszystko zrobię to dam znać. Bo skrzynia idzie pierwsza na odstrzal.
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


CASE 580f - kilka pytań

Postprzez andrzejz » 08 Sty 2017 16:50

Moim zdaniem wyciąganie samej skrzyni spodem jest bez sensu, (trudny dostęp, waga skrzyni, dostęp do śrub, potem ciężko zmontować i być pewnym że wszystko jest dobrze.) Nie piszę tego tak na widzimisię bo sam kilka razy wyciągałem silnik wraz ze skrzynią (rewersem) i za trzecim razem samemu zajęło mi to 4 godziny i cały zespół miałem na zewnątrz na dole. Po dokładnym umyciu, wykonaniu napraw spokojnie także sam włożyłem wszystko na swoje miejsce.
Ja robiłem to tak:
-podniosłem przednią łyżkę i zabezpieczyłem,
-oparłem grubą rurę na dachu i ramie przedniej łyżki (potrzeba podwieszenia 2 podnośników łańcuchowych)
-wymontowałem maskę, chłodnicę, zbiornik paliwa,
-porozpinałem instalację elektryczną, linki, węże hydrauliczne,wał napędowy,
-zawiesiłem silnik na podnośnikach i powoli w górę,
-jak już silnik z rewersem wisiał nad ramą przesunąłem podnośniki do przodu i opuściłem na dół.
To taka moja rada, może i sam rewers wymontujesz szybciej od spodu , ale czy łatwiej i przyjemniej?
Miałem CASE 580 G 11 lat i trochę czasu przy niej spędziłem (na naprawach), byłem z niej zadowolony.

Co do kapania przy silniku to jak to jest czarny olej to raczej uszczelnienie na wale silnika.
Jak będziesz miał jakieś problemy to pisz jak będę wiedział to pomogę.

Jeśli chodzi o demontaż to oczywiście Twoja decyzja.
Powodzenia.

andrzejz
Pomocnik operatora

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 17 Lut 2007 19:35
  • Miejscowość: z pod tarnowa
  • Pochwały: 2

CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez harrowa » 09 Sty 2017 14:53

andrzejz - dzięki za podpowiedź, ale sam rewers wyciagnę dołem, coś wymysle żeby go przesunąć i opuścić. A co do oleju to ewidentnie z rewersu leci bo czerwony wiec tu mam pewność. Tak jak mówiłem, będę się za to zabierał jak wróci temp na plus, bo na razie się nie pali, koparkę mam dodatkowo, tu grzebnac tam grzebnąć, ale powoli chciałbym zrobić ja w 100% bo zawsze któryś grosz do kieszeni przyniesie.
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez harrowa » 30 Sty 2017 15:24

Witam ponownie. Może cieplej się nie zrobiło, ale ma człowiek wolne, wiec zabrałem się za zmiennik. Godzina roboty i zmiennik juz na stole. I teraz pytanie: co wymienić by nie wyciągać drugi raz? Wiem że napewno simering na pompie jazdy który uszczelnia połączenie ze sprzęgłem, simering walka napędowego. Odkrecilem pompę jazdy i są tam 4 tarczki, widać że miejscami są przyrarte jakby jakieś brudy były w oleju wiec zakładam, że trzeba wymienić. Za co odpowiadają te tarczki? Czekam na nasadke 8, 12 kontna by odkręcić krzyżak wolu od wałka zmiennika by wyciągnąć cała resztę. I teraz pytanie po czym poznać ze tarczka do wymiany, czy nie analizować i wymienić wszystkie?
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez Daniel83 » 31 Sty 2017 14:12

Witam naprawiałem kilka takich maszyn siadają zmienniki pompy jazdy tarczki i pierścienie-uszczelniacze. Większość mają w dobrych cenach na magazynie tutaj usunięty link! pozdrawiam

Daniel83
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 31 Sty 2017 13:36

Maszyna: Case 580sr

Firma: KOPBUD


CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez harrowa » 31 Sty 2017 15:01

No właśnie u nich zmowilem tarczki, uszczelniacze, i oringi. Uczelki robie sam z akrusza 0,5 mm składane dodatkowo na masę uszczelniajaca renzosil. To co zauważyłem to ostatnia tarczka cierna była już przytarta a tak reszra to chyba ok, wyjdzie po montażu.
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


Re: CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez harrowa » 07 Lut 2017 21:05

Trochę się upociłem ale zrobiłem. Tarczki i oringi wymienione, wszystko na nowe uszczelki plus renzosil. Na wałku zmieniający jazdę przód-tył wymieniony oring od strony elektromagnesu który rozłącza jazdę, zrobiony elektromagnes w którym były urwane kable aż do obudowy i który był zalany olejem, wszystko wyczyszczone i na nowo uszczelnione. Rewers włożony do koparki, wlany nowy olej ATF IID do stanu na zapalonym silniku i wszystko hula. Wymieniłem tylko tarczki przód, bo tył były lekko poprzecierane tak jakby chodziły gdzieś bez oleju, ale spoko jeździ i do przodu i do tyłu i co najważniejsze to nie cieknie. Robota przy tym fajna, bo może wygląda groźnie, a tak naprawdę to prosta konstrukcja jak budowa cepa. Teraz biorę się za zawór od hamulców wysięgnika, bo jak się odkręci to i tak przepuszcza i hamulce trzymają dalej. Jak się popuści wężyki żeby zmniejszyło się ciśnienie to ramie można przesunąć. A co do zimeringów to trochę za dużo wołają w tym sklepie, bo aż ponad 40 zł a można za kilka złotych dopasować w sklepie z częściami rolniczymi. Dzięki za każdą cenną wskazówkę.
Tu dycha, tam dycha i człowiek nie zdycha!

harrowa
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 02 Sty 2017 14:00

Maszyna: Case 580f

Firma: Cabanek-Trans


CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez zeppelin zm 15 » 07 Lut 2017 21:11

Wiadomo że oring typowo do maszyny budowlanej będzie zawsze droższy od takiego co jest dopasowany od czegoś innego np od ciągnika.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


CASE 580F '88 - kilka pytań

Postprzez Floydoo » 06 Gru 2018 21:10

Napisz co z tym hamulcem przesuwu, u mnie wogole sie nie blokuje i cale ramie sie rusza podczas kopania

Floydoo
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 06 Gru 2018 20:27

Maszyna: CASE 580G

Firma: MotoFloydoo


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej