wibako

case - problem z napędem

case - problem z napędem

Postprzez andrzejp » 16 Cze 2007 22:57

Witam,
Posiadam case 580g, problem polega na tym, że maszyna rusza dopiero na pełnych obrotach(-rusza płynnie i powoli), a przy zagrzanym oleju w przypadku wjechania w niewielki nawet dołek, jest problem z wyjechaniem z niego. Silnik pracuje na pełnych obrotach z niewielkim obciążeniem a koparka stoi(chce ruszyć ale nie może).Problem jest znacznie mniejszy podczas jazdy w tył.
Do tej pory miałem doczynienia tylko z maszynami ze sprzęgłem mechanicznym i takie objawy świadczyłyby o zużytym sprzęgle,a tu nie wiem czy problem sprawia zmiennik czy sprzęgło hydrokinetyczne, a może jeszcze coś innego
Prosze o informacje jeśli ktoś może coś na ten temat powiedzieć.

andrzejp
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Maj 2007 21:18
  • Miejscowość: małopolska

Reklama

simmet

Postprzez Grześ » 17 Cze 2007 08:02

Zmiennik to w skrócie sprzęgło hydrokinetyczne , ale to wygląda na dobre . Problem masz z rewersem ; albo tarczki do wymiany albo uszczelnienie na docisku tych tarczek

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez andrzejp » 20 Cze 2007 21:54

Rozebrałem to no i teraz nie jestem pewien ale podejrzewam, że to jednak te tarczki bo mają niespełna 1,5 mm grubości i są prawie gładkie a chyba powinny mieć jakiś "bieżnik" prawda?
A co z układem ząbków w tych tarczkach, czy tarczki mają być ułożone w jakiś szczegulny sposób.
U mnie nie ma żadnego logicznego ciągu w ich ułożeniu. Wygląda to mniej więcej tak ; dwie tarczki z szerszą przerwą między ząbkami na godzinie pierwszej potem jedna ma przerwę w innym miejscu powiedzmy na czwartej potem jedna w jeszcze innym następnie dwie na piątej itd.

andrzejp
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Maj 2007 21:18
  • Miejscowość: małopolska

Postprzez Grześ » 21 Cze 2007 18:08

Jak masz to rozebrane to nie kombinuj tylko zamów nowe tarczki i nowe uszczelnienia rewersu i wtedy nie powinno być problemu bo nowe tarczki są symetryczne

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez andrzejp » 24 Lip 2007 00:57

Ostatnio miałem troche czasu i to poskładałem ..... wymieniłem łożyska, tarczki, wszystkie uszczelnienia typu o-ring, simmering i takie jak oring tylko o przekroju kwadratu , + dwa pierścienie z jakigoś tworzywa, tokarz wytulejował mi pompę, bo wałek miał jakiś milimetr mniejszą średnice od tulejki co na nim hula. W miedzyczasie wszystko dokładnie umyłem i wyczyściłem.
Noo... i wszystko to nic nie dało.
Więc od nowa sie za to wziąłem, i tak:
Olej wylał sie brudny, mniej jak poprzednio ale brudny,
Zawór, którym steruje elektromagnes zasilany z guzika na dźwigni przedniej łyżki okazał sie zacięty w pozycji napęd włączony, czyli po wciśnięciu guzika maszyna nadal jedzie.
Tak więc teraz rozważam opcje regeneracji całego tzw. rewersu lub zakupu nowej pompy do niego, ewentualnie regeneracje tejże pompy.No i trzeba by też wypłukać cały układ chdrauliczny tego ustrojstwa, tylko nie mam pojęcia jak..?

andrzejp
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Maj 2007 21:18
  • Miejscowość: małopolska

Postprzez gooroo30 » 13 Sie 2007 23:10

andrzejp napisał(a):Olej wylał sie brudny, mniej jak poprzednio ale brudny,
Zawór, którym steruje elektromagnes zasilany z guzika na dźwigni przedniej łyżki okazał sie zacięty w pozycji napęd włączony, czyli po wciśnięciu guzika maszyna nadal jedzie.
Tak więc teraz rozważam opcje regeneracji całego tzw. rewersu lub zakupu nowej pompy do niego, ewentualnie regeneracje tejże pompy.No i trzeba by też wypłukać cały układ chdrauliczny tego ustrojstwa, tylko nie mam pojęcia jak..?


Wałek na odcinku od pompki przyspieszeniowej do sprzęgła H-K jest drążony . Sprawdż czy kanał w wałku nie jest zapchany . To wystarczy żeby nie dać oleju do sprzęgła .
Wojtek

gooroo30
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 12 Sie 2007 17:09
  • Miejscowość: Grudziądz

Postprzez andrzejp » 26 Sie 2007 06:05

nie był zatkany ale powierzchnia między wałkiem a korpusem skrzyni jest uszczelniana stalowymi pierścieniami, i u mnie jeden z nich wyskoczył z zamka (rozpiął się) i rozwalił rowek w wałku, do tego oba pierścienie jak i powierzchnia w skrzyni, są mocno wypracowane,tak więc w tej chwili wszystko sie regeneruje,

Wyciągnąłem też sprzęgło hydrokinetyczne, i w momencie potrząsania nim słychac niewielki stuk ale - ja bym to okreslił ...... jako taki osiowy, czyli coś sie w nim przesówa w przód i wtył wzdłuż wałka. Dżwięk ten nie wskazuje na to , żeby coś było rozwalone.

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 11:49 pm ]
No a teraz mały sprawdzian:
Jakie cisnienie powinna dawać pompa w tej skrzyni, i gdzie sie to sprawdza?

andrzejp
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Maj 2007 21:18
  • Miejscowość: małopolska

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej