robik napisał(a):Za nim dasz do naprawy zmiennik to poczytaj posty. 580 f i g mają te same zmienniki.Wszyscy mają doświadczenie w ich naprawie(tak jak było przed naprawą tak jest po naprawie tylko że jesteś lżejszy od 3500 do 5000 zł a jak dzwonisz to oni tak ----chyba pan coś zile złożył albo zły olej albo go za dużo cały czas coś wymyślają---- jeszcze twierdzą ze wkładają tylko orginalne części---.
zmiennik czy rewers bo to dwie różne rzeczy są
zmiennik momentu to sprzęgło hydrokinetyczne przenoszące moment przy określonych obrotach ze zmiennym przełożeniem w zakresie mniej więcej 1-1,2
z tego co wiem nikt nie chwali się że umie go naprawić za wyjątkiem jednej firmy (w Polsce)
rewers służy do zmiany kierunku jazdy (nie zmiennik) jest to wałek z 2 kompletami sprzęgieł mokrych sterowanych hydrauliką, jedno do jazdy w przód drugie do jazdy w tył
jeśli problem jest z jazdą w określonym kierunku to trzeba sprawdzić zawór sterujący kierunkiem lub rewers (uszczelnienia tłoków sprzęgieł i wałka, stan tarcz i przekładek oraz pierścienia dociskowego)
DOTYCZY SKRZYŃ POWERSHIFT: problem z jazdą na określonym biegu (biegach) - trzeba skontrolować zawory i sprzęgła włączania poszczególnych przełożeń (czasem jedno sprzęgło obsługuje więcej niż jeden bieg dlatego problem jest np na biegach parzystych 2-4 lub też na biegach wysokich 3-4-5)
jeśli problem jest w ogóle z jazdą w każdą stronę i na każdym biegu a pogłębia się na wyższych przełożeniach (3-4-5) to należy skontrolować pompę, jej ciśnienie i zawory ustalające główne ciśnienie robocze skrzyni
wpisałem bieg piąty bo niektóre skrzynie już mają 5tkę