Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Mechanik do CASE 580g

13 Gru 2010 09:17

Witam Kolegów Operatorów
Potrzebny mi jest mechanik do mojej maszyny CASE 580G
Mam problem chyba ze sprzęgłem. Objawy są następujące, na biegach I i II maszyna jest w stanie ruszyć z miejsca na III i IV nie ruszy, silnik wkręca się na obroty a maszyna im wyższy bieg albo większe obciążenie np. hałda śniegu nie ma siły. Efekty dźwiękowe są takie jakby sprzęgło się ślizgało, takie samo jest odczucie jak chce się przyśpieszyć maszyną: wciskam gaz ( obroty silnika wzrastają poprawnie) a maszyna powoli zaczyna się rozpędzać. Usterka jest bez względu na to czy jedziemy do przodu czy do tyłu.
Maszyna znajduje się w Baranowie obok Grodziska Mazowieckiego woj. Mazowieckie

13 Gru 2010 19:07

Te typy tak mają .Słaby silnik David Brown i kiepska konstrukcja zmiennika. Mam 580f od 10 lat i już to wiele razy przerabiałem. A jazda pod górę to dopiero wyzwanie.

13 Gru 2010 21:34

Witaj

na 90% spalone/zużyte tarcze sprzęgłowe.

Zadzwoń jutro po 7.00 do serwisu w Katowicach nasi mechanicy mają duże doświadczenie w skrzyni do "G" mamy części najprawdopodobniej na miejscu.

Odległość to nie problem bo można wysłać skrzynie kurierem, rozbiorą od razu i zdiagnozują - na telefon kolega wypyta się dokładnie i doradzi.



tel. 601493945
więcej danych na stronie:
http://www.ergopol.com.pl/pl/maszyny.php

14 Gru 2010 12:41

Za nim dasz do naprawy zmiennik to poczytaj posty. 580 f i g mają te same zmienniki.Wszyscy mają doświadczenie w ich naprawie(tak jak było przed naprawą tak jest po naprawie tylko że jesteś lżejszy od 3500 do 5000 zł a jak dzwonisz to oni tak ----chyba pan coś zile złożył albo zły olej albo go za dużo cały czas coś wymyślają---- jeszcze twierdzą ze wkładają tylko orginalne części---.

14 Gru 2010 16:08

Same tarczki to nie wszystko jeśli pompa ma zamałe cisnienie lub masz wyjechane uszczelniacze to trzeba zrobić kompleksowo ja zrobiłem skrzynie jazdy przód/tył oraz nowy zmiennik momentu i jeżdzi świetnie. Tylko silnik chociaż po kapitalnym to troszkę słaby, myślę nad założeniem turbo pozdro

Re: Mechanik do CASE 580g

14 Gru 2010 20:58

Zmiennik wyślij do SAMKO,zregenerują max 1500Zł.
pompa,tarczki pasują od starego 3cx pompa ok.600,tarczki 15-20 zł.sztuka

14 Gru 2010 22:12

zmiennik momentu tez pasuje od jcb

14 Gru 2010 22:34

A z jakich lat te jcb

14 Gru 2010 22:36

88r.

15 Gru 2010 13:24

jcb 2cx 96r pompa jazdy i zmiennik momentu mam starą pompę od 2cx i 580g muszę tylko sprawdzić

15 Gru 2010 22:41

robik napisał(a):Za nim dasz do naprawy zmiennik to poczytaj posty. 580 f i g mają te same zmienniki.Wszyscy mają doświadczenie w ich naprawie(tak jak było przed naprawą tak jest po naprawie tylko że jesteś lżejszy od 3500 do 5000 zł a jak dzwonisz to oni tak ----chyba pan coś zile złożył albo zły olej albo go za dużo cały czas coś wymyślają---- jeszcze twierdzą ze wkładają tylko orginalne części---.


zmiennik czy rewers bo to dwie różne rzeczy są
zmiennik momentu to sprzęgło hydrokinetyczne przenoszące moment przy określonych obrotach ze zmiennym przełożeniem w zakresie mniej więcej 1-1,2
z tego co wiem nikt nie chwali się że umie go naprawić za wyjątkiem jednej firmy (w Polsce)

rewers służy do zmiany kierunku jazdy (nie zmiennik) jest to wałek z 2 kompletami sprzęgieł mokrych sterowanych hydrauliką, jedno do jazdy w przód drugie do jazdy w tył
jeśli problem jest z jazdą w określonym kierunku to trzeba sprawdzić zawór sterujący kierunkiem lub rewers (uszczelnienia tłoków sprzęgieł i wałka, stan tarcz i przekładek oraz pierścienia dociskowego)

DOTYCZY SKRZYŃ POWERSHIFT: problem z jazdą na określonym biegu (biegach) - trzeba skontrolować zawory i sprzęgła włączania poszczególnych przełożeń (czasem jedno sprzęgło obsługuje więcej niż jeden bieg dlatego problem jest np na biegach parzystych 2-4 lub też na biegach wysokich 3-4-5)

jeśli problem jest w ogóle z jazdą w każdą stronę i na każdym biegu a pogłębia się na wyższych przełożeniach (3-4-5) to należy skontrolować pompę, jej ciśnienie i zawory ustalające główne ciśnienie robocze skrzyni

wpisałem bieg piąty bo niektóre skrzynie już mają 5tkę

16 Gru 2010 10:26

Sprzęgło hydrokinetyczne działa 1:1 a zmiennik momentu od 1nawet do 3

16 Gru 2010 23:35

zmiennik momentu jest rodzajem sprzęgła hydrokinetycznego o zmiennym przełożeniu, uzyskuje się ten efekt dzięki wprowadzeniu trzeciego elementu tzw kierownicy, zamocowanej zwykle na wałku stałym (lub jednokierunkowo ruchomym względem obudowy) będącym elementem skrzyni biegów
stosowane w maszynach budowlanych hydrokinetyczne zmienniki momentu mają za zadanie umożliwiać płynne ruszanie i wysprzęglanie pod obciążeniem np przy nabieraniu urobku na łyżkę ładowarkową, dlatego zazwyczaj ich stopień przełożenia nie wykracza poza 1.2/1 (czyli 1.2) gdyż współpracują z klasyczną skrzynią biegów (4-5 przeł. bez znaczenia czy sterowana hydraulicznie z trybem auto/preselekcją czy normalna "lewarkową") lub w większych maszynach z planetarną automatyczną skrzynią (3-5 przeł) a kierownica jest zamocowana na stałe

jak pewnie zauważyłeś stosowanie terminu "zmiennik momentu" powoduje pewne nieścisłości w komunikacji, natomiast termin "sprzęgło hydrokinetyczne" jest jednoznaczny
nie jesteśmy na polibudzie a najbardziej liczy się jasność przekazu i prostota wypowiedzi

02 Sty 2011 10:48

A olej jest ?? W starych maszynach to normalne że są wycieki (mniejsze lub większe) a w zmienniku tego oleju jest nie wiele więc ubytek może spowodować zaciąganie przez pompę powietrza co powoduje większy poślizg sprzęgła i brak siły .
Wyślij odpowiedź