jacek j napisał(a):Nie ma tak prosto,silnik diesla jaki powinien być w tej maszynie to Case 188D
jacek j napisał(a):Co do części problemy z dostępnością były już kilka lat temu.
masz zdanie specjalisty na tym forum od marki CASE, wystarczy poczytać...
części raczej nie dostaniesz w cenie Perkinsa a na pewno nie w cenie innych tanich silników C-330/360
ramoblok to indywidualna konstrukcja dlatego większość odeszła od tej koncepcji jako zbyt mało uniwersalnej i drogiej
z drugiej strony w tej chwili
WSZYSTKO się da zregenerować lub dorobić tylko że to kosztuje czasem więcej niż oryginalna część...
głowica i zawory bez problemu, kompletna regeneracja z dorobieniem nowych prowadnic, nowych zaworów, ich gniazd oraz spawaniem pęknięć, planowaniem z kontrolą szczelności: 2000 pln netto,
tłoki pierścienie a nawet tuleje cylindrowe (rozwiercanie bloku z dopasowaniem typowych zestawów) do 1000 pln za jeden cylinder...
kwestia tego ile chcesz zainwestować w zabytek...
być może pasują części od mongolskiego czołgu albo z Fiata 126p, ale tego ci nikt nie powie bo zbyt mało ludzi ma takie maszyny a na zachodzie już nikt nie bawi się w "odtwarzanie" takich sprzętów
nie wiem czy wiecie ale cała Europa zachodnia przywozi do Polski stare samochody, silniki i samoloty oraz zabytkowy sprzęt bojowy do odnowienia... ot taki skansen techniczny mamy, wbrew pozorom świadczy to bardzo dobrze o poziomie kultury technicznej - a jak mówił mój profesor ze szkoły technicznej - o POLITECHNIZACJI SPOŁECZEŃSTWA wynikającej z tego że musieliśmy sobie radzić w realiach wschodnioeuropejskiego socjalizmu....