wibako

Wyciek z mostu CASE 580 SRII

Wyciek z mostu CASE 580 SRII

Postprzez Mariusz_789 » 17 Lut 2011 19:28

Witam. Mam problem. Ostatnio zauważyłem wyciek z przedniego mostu w koparko-ładowarce case 580 sr2. Olej kapie od strony koła między mostem a zwrotnicą. Mam pytanko czy to poważna awaria i co należy zrobić zeby to naprawić? Wymiana simeringa? Jak się do tego zabrać. Pozdr.
Ostatnio edytowany przez Mariusz_789, 18 Lut 2011 01:27, edytowano w sumie 1 raz

Mariusz_789
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 03 Sty 2009 12:22
  • Miejscowość: małopolska

Reklama

simmet

Postprzez kubackim » 17 Lut 2011 20:26

Są dwie opcje. Albo wyciek z mostu, do wymiany uszcelniacz w miejscu gdzie wchodzi półoś. Lub wyciek ze zwolnicy a tam są uszczelniacze kasetowe ( kosztowna sprawa ). Spokojnie sobie z tym poradzisz. Tu będziesz miał to ładnie rozrysowane https://webparts.pvassociates.net/cnh/l ... Set=001CSC

kubackim
Operator

  • Posty: 354
  • Rejestracja: 09 Sty 2009 20:14
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Pochwały: 13

Postprzez lszkup » 17 Lut 2011 21:47

Jest jeszcze uszczelnienie na półosi krótkiej (jak półoś wchodzi do zwolnicy) i nie kosztuje strasznie dużo. Kasetonowy jest dopiero na podziale zwolnicy. Najlepiej umyć w miejscu gdzie cieknie i zobaczyć dokładnie skąd cieknie (z półosi krótkie,długiej czy gdzieś indziej).

lszkup
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 29 Sie 2010 12:54
  • Miejscowość: Wilkowice
  • Pochwały: 1

Postprzez Mariusz_789 » 20 Lut 2011 11:46

Olej cieknie w miejscu gdzie wychodzi półoś z mostu. Co trzeba zrobić zeby go wymienić? Jak się do niego dostać?

Mariusz_789
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 03 Sty 2009 12:22
  • Miejscowość: małopolska

Postprzez lszkup » 20 Lut 2011 13:34

Musisz zdjąć zwrotnicę, wyjąć półoś, wyciągnąć stary uszczelniacz, nabić nowy, włożyć półoś i zamontować zwrotnicę :)

lszkup
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 29 Sie 2010 12:54
  • Miejscowość: Wilkowice
  • Pochwały: 1

Postprzez arjanprojekt » 23 Lut 2011 17:38

Witam

Mam podobny problem z przednim mostem koparko-ładowarki Cat 428B. Pracy mało a zmiany
temperatur występują z dużą amplitudą (+6,0 do - 20,0). Na postoju
zobaczyłem że nastąpił dwustronny niezbyt intensywny wyciek, na
końcówkach mostu przy przekładni krzyżakowej kardana.
Myślę że może to być związane ze przeterminowaniem się oleju (utrata lepkości), może wystarczy zastosować gęstszy np 85W140 ?

Pozdrawiam
Usługi koparko-ładowarką Błonie, Brwinów, Milanówek, Leszno, Pruszków, Teresin, Grodzisk Maz. 607 64 32 11

arjanprojekt
Operator

  • Posty: 291
  • Rejestracja: 21 Cze 2009 09:51
  • Miejscowość: Błonie k/Warszawy
  • Pochwały: 3

Maszyna: Caterpillar 428B, Zetor 25A

Firma: ARJAN PROJEKT


Postprzez mechanior » 24 Lut 2011 00:57

wlejesz gęstszy i nie ruszysz z miejsca na mrozie, poza tym 85W140 nie jest gęstszy tylko ma lepsze własności smarne w wysokich temperaturach, gęstość na zimno jest określona pierwszą liczbą SAE czyli 85, olej 80W90 i 85W140 mają prawie identyczną gęstość "rozruchową" ale ten drugi lepiej się sprawia w wysokich temperaturach

nie trzeba stosować innego oleju bo jego gęstość nie jest dobrana do szczelności połączeń tylko do obciążeń i konstrukcji przekładni,
poczekaj do wiosny, jeśli wyciek nie ustąpi to wymienisz uszczelnienia

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 11:58 pm ]
arjanprojekt napisał(a):Myślę że może to być związane ze przeterminowaniem się oleju (utrata lepkości)


TO GO WYMIEŃ!!
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej