zastanów się chwilę bo widzę że dobrze kombinujesz tylko podstaw ci brak
ciśnienie pojawia się tam gdzie jest OPÓR, dopóki tłok się porusza ciśnienie jest niższe niż maksymalne bo wydatek pompy (strumień oleju) jest zużywany na przesunięcie tłoka, dlatego pomiarów zawsze dokonuje się gdy tłok już jest w skrajnym położeniu
jeśli zmniejszysz ciśnienie na zaworze liniowym (bo chyba o tym mówisz : "ale zmniejszyć ciśnienie na sekcji można?") to doprowadzisz do sytuacji gdy po dotarciu do końcowego położenia tłoka najpierw olej zacznie uciekać przez zawór liniowy (uderzeniowy, zabezpieczający - maja różne nazwy) czyli ten montowany na sekcji bo zawór głównego ciśnienia pompy będzie ustawiony na wyższe ciśnienie, spowoduje to że pompa dalej będzie miała wydajność a całą ilość tłoczonego oleju pójdzie na przelew przez liniówkę finalnie powodując jej przegrzanie i uszkodzenie
zawór liniowy ma zabezpieczać funkcję przed uszkodzeniem spowodowanym skokiem ciśnienia nie pompy tylko np na skutek przeciążenia siłownika (upadek ładunku, przeciążenie, uderzenie o przeszkodę...) to są chwilowe skoki nie powodujące skutków takich jak praca w ciągłym przeciążeniu, dlatego te zawory są przeważnie ustawiane wyżej niż główne ciśnienie pompy (jest kilka wyjątków ale to temat na wykład rodem ze szkoleń branżowych, na to nie ma czasu ani miejsca...)