Strona 1 z 1

Złe czy dobre pierscienie kupiłem?

PostWysłany: 29 Lis 2011 18:09
przez CEZAR
Marka i model maszyny: case 580sk
Rok produkcji: 1993

Witam, Panowie mam problem,-- zakupilem pierscienie na tlok 102,38 (jest na tloku) srednica cylindra 102 (mierzone suwmiarka).
Nowe pierscionki po wlozeniu w cylinder maja 2 mm przerwy, (mierzone szczelinomierzem) a
po zmierzeniu srednicy zewnętrznej zacisnietych pierscieni wychodzi 100,5~101 (mierzone suwmiarka) (stare maja 102 a przerwa po wlozeniu w cylinder 4mm)

resumujac

serwis mowi ze na cylinder 102 to sa nominalne i takie zamowil...
moj mechanior mowi ze nowe sa za male, ze to sa na cylinder 100mm, a prawidlowa przerwa nowych po wlozeniu w cylinder powinna ok 0,4mm

zglupialem wiec pytam oddawac pierscienie czy zakladac???

dziekuje i pozdrawiam

Złe czy dobre pierscienie kupiłem?

PostWysłany: 30 Lis 2011 08:37
przez mechanior
przerwa na pierścieniach ma być taka jak mówi twój mechanik...

Re: Złe czy dobre pierscienie kupiłem?

PostWysłany: 30 Lis 2011 09:35
przez CEZAR
ok, dzieki, najprawdopodobniej byl juz szlif robiony... czekam na drugie

Re: Złe czy dobre pierscienie kupiłem?

PostWysłany: 04 Gru 2011 19:25
przez CEZAR
witam , ponownie jesli ktos by kiedys mial podobny problem to:
nominalna srednica tloka w sk cummins 101.823- 101.887 a szlif przewaznie robia po 0.5mm co w rezultacie daje ponad 102 mm
a dopuszczalne przerwy w pierscieniach to
a: piercien 1 od turbo(stożkowy) 0.40 -070 mm
b pierscien 2 0.25- 055mm
c: pierscien 3 olejowy 0,25-0.55 mm