wibako

580sle kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

580sle kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez niamek » 25 Mar 2012 16:39

Marka i model maszyny: case 580sle
Rok produkcji: 2000

witam
mam kilak pytan
czy moge wlaczac naped 4x4 w czasie jazdy? jest w kneflu. czy tylko na postoju w neutralnym plolzeniu dzwigni.
jak to jest ze skrecaniem wtedy? czy sie powinno unikac? a predkosc obojetna?
to samo z blokada mechnizmu roznicowego, co to jest, kiedy stosowac? ponoc skrecac niewolno wtedy?

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Reklama

simmet

kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez Gracjan » 25 Mar 2012 16:53

wszystkie informacje masz w DTR po co takie pytania zadajesz?
„Młodym ludziom wydaje się, że w życiu najważniejsze są pieniądze. Na starość są już tego pewni.”
- O. Wilde

Awatar użytkownika
Gracjan
Młodszy operator

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 19 Cze 2010 00:10
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Pochwały: 7

Re: kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez kubackim » 25 Mar 2012 17:23

Ja staram się załączać i rozłączać przedni napęd na postoju. Przy małych prędkościach możesz śmiało włączyć napęd.
Stosuj go jeśli jest tylko taka potrzeba ( w trudnym terenie). Żebyś czasami po mieście nie latał z załączonym przodkiem.
No i oczywiście możesz skręcać.
Blokadę mechanizmu stosuj w ekstremalnych sytuacjach gdy się zakopiesz lub podczas nabierania przedniej łyżki gdy masz duży poślizg kół. No i staraj się wtedy nie skręcać kołami.
Są to dosyć podstawowe informacje które powinieneś mieć w jednym paluszku.

kubackim
Operator

  • Posty: 354
  • Rejestracja: 09 Sty 2009 20:14
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Pochwały: 13

kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez Jooras » 25 Mar 2012 17:30

Napędu 4x4 nie stosuje się na pewno do szybkiej jazdy tylko na 1 i 2 biegu. W trudnym terenie i np. przy nabieraniu urobku. Włączać i wyłączać napęd powinno się na postoju. Napęd na 4 nie ma nic do skręcania.

Blokadę mechanizmu różnicowego stosujemy wtedy gdy nie możesz z czegoś wyjechać, jedno koło się kręci a drugie stoi w miejscu, załączasz wtedy blokadę i obydwa koła ciągną tak samo i ruszasz z miejsca. Ja gdy używam blokady mam koła na prosto chociaż u mnie blokada działa tylko na tylną oś.

O używaniu tych rzeczy było już na forum wystarczy skorzystać z wyszukiwarki.
search.php

Awatar użytkownika
Jooras
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 09 Sie 2010 15:53
  • Miejscowość: Lubartów / Lublin
  • Pochwały: 14

kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez niamek » 27 Maj 2012 13:50

to jeszcze jak ktoś by wytłumaczył jak się włącza i wyłącza blokadę mechanizmy róznicowego? do 4x4 jest knefel włącz wyłącz a to? i czy można mieć 4x4 i blokadę mechanizmu różnicowego naraz??

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez Jooras » 27 Maj 2012 13:56

niamek napisał(a):czy można mieć 4x4 i blokadę mechanizmu różnicowego naraz??

Tak.

niamek napisał(a):jak się włącza i wyłącza blokadę mechanizmy róznicowego?

W Volvo jest to grzybek w podłodze który trzeba przytrzymać nogą, u Ciebie powinno być coś podobnego.

Awatar użytkownika
Jooras
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 09 Sie 2010 15:53
  • Miejscowość: Lubartów / Lublin
  • Pochwały: 14

kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez korba71 » 27 Maj 2012 15:32

Blokade włącza sie jednym z dwóch przycisków na dzoju, to chyba czarny, czerwony rozłacza napęd.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez mechanior » 11 Cze 2012 15:50

napęd 4x4 MOŻNA WŁĄCZAĆ PODCZAS JAZDY
chyba że w instrukcji jest to wyraźnie zabronione (bywają skrzynie ze sprzęgłami kłowymi przedniego napędu - stare rozwiązania)
nie należy go używać na UTWARDZONEJ NAWIERZCHNI, półosie mają przeguby krzyżakowe - niehomokinetyczne i nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego więc PODCZAS SKRĘCANIA powstają różnice w biegu poszczególnych kół i osi co powoduje naprężenia w układzie przeniesienia napędu
dlatego podczas skręcania na twardej nawierzchni z włączonym 4x4 można uszkodzić przeguby, półosie, wały czy skrzynię

blokadę mostu można stosować jednocześnie z napędem 4x4 ale też tylko w ciężkim terenie w uzasadnionych przypadkach
masz wtedy upośledzone skręcanie bo nie działa mechanizm różnicowy, dwa koła tylne ciągną równo i maszyna nie reaguje sprawnie na kręcenie kierownicą...

w starszych maszynach z mostami CARRARO tylna blokada może być włączana hydraulicznie/elektrycznie
w mostach FORD/NH blokady są zazwyczaj włączane mechanicznie, dźwignią z pedałem/przyciskiem w podłodze
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


580sle kilka podstawowych pytan obslugi maszyny

Postprzez WN-TECH » 12 Lut 2015 20:14

.w tym modelu i w roczniku 2001 miałem na warsztacie skrzynie carraro z przednim napędem na kłach--czyli zapinanie na postoju.
most carraro-blokada zapinana hydraulicznie.możliwe ze w 2000rok ma tak samo.
serwis maszyn budowlanych.
tel 785939252

WN-TECH
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 08 Sie 2013 21:13
  • Miejscowość: kielce
  • Pochwały: 12

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej